Aihe: Promo DVD:n tekeminen Mini-DV kasetilta
1
juhakki
29.12.2004 14:02:45
Onko mahdollista tehdä DVD:tä Mini-DV kasetilta. Minulla on firewire-systeemi, eli saan kyllä videon tietokoneelle ja polttava DVD. Videocd:n tekeminen kyllä onnistuu, mutta kaikki soittimet eivät niitä toista. Eli olisiko joku helppo käyttöinen ohjelma, jolla se olisi helppo tehdä? Olen sen verran vähän aikaa omistanu nämä systeemit, että ei ihan ole tiedossa, mitä kaikkea näiden videoiden kanssa voi tehdä. Asialla on vieläpä kohtalaisen kiire. Eli, jos jollakin on tietoa ja kokemusta aiheesta, niin mielelläni otan sitä vastaan. Esim. onnistuuko pinnaclella?
Mä pyydän taivaan valoa, ja tuopin pöytään saan -Juliet Jonesin Sydän
firecane
30.12.2004 13:50:13

Onko mahdollista tehdä DVD:tä Mini-DV kasetilta. Minulla on firewire-systeemi, eli saan kyllä videon tietokoneelle ja polttava DVD. Videocd:n tekeminen kyllä onnistuu, mutta kaikki soittimet eivät niitä toista. Eli olisiko joku helppo käyttöinen ohjelma, jolla se olisi helppo tehdä? Olen sen verran vähän aikaa omistanu nämä systeemit, että ei ihan ole tiedossa, mitä kaikkea näiden videoiden kanssa voi tehdä. Asialla on vieläpä kohtalaisen kiire. Eli, jos jollakin on tietoa ja kokemusta aiheesta, niin mielelläni otan sitä vastaan. Esim. onnistuuko pinnaclella?

Eli tarvitset jollakin video-editointi ohjelmalla kääntää haluttu/halutut videot MPEG-2-formaattiin, jota käytetään DVD ja digi-TVssä. Adoben Premiere on erittäin hyvä ohjelma, mutta kallis. Ohjeita ja ilmaisohjelmia löytyy: www.vcdhelp.com

Kun videot oikeassa muodossa, niin ne tarvitsee koostaa DVD:n teko-ohjelmalla, jossa rakennetaan valikko ja liitetään videot projektiin ja yleensä poltto onnistuu suoraan näistä ohjelmista(Yleensä yksinkertainen tällainen ohjelma tulee DVD-aseman mukana).

Tietenkin polttoavarten tarvitset DVD-aihion eli tyhjän levyn.

Toivottavasti hieman apua näistä ohjeista.
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)