Aihe: Biisin myyminen? 1 | |
---|---|
![]() 30.10.2004 15:34:44 | |
Sattu tuossa niinkin ikävästi että tuli vahingossa tehtyä niin poppibiisi, ettei kehtaa edes bändille esitellä. Siitä on siis päästävä nopeasti eroon. Ajattelin myydä biisin. Eikös näiden pilipalipoppareiden biisit ole lähes aina jostain ostettu? Vai säveltääkö Gimmelin gimmat kipaleensa itse? Eli levy-yhtiöllehän tuota kannattaa tyrkyttää, mutta kannattaako ottaa hillitysti ja tyytyä pelkkiin teostokorvauksiin vai ruinata yhtiöltä vielä jotain extraa? Entä sitten tuo sovituspykälä? Jos ilmoitan teostolle, että joo meikän sovitus on ja levy-yhtiön muovisamplesuttuun ei laitetakaan meikän hevipedaaliruttuflängersärökitaraa mukaan. Pitääkö tuolloin ilmottaa uudestaan teostolle, että en tunnista omakseni? Vai jos on hiljaa ja kerää rahaa sovituksesta joka ei ole oma, niin tuleeko haastemies? Vai kannattaako unohtaa koko juttu, kun en omaa kokemusta moisesta ollenkaan enkä välitä edes opetella? | |
![]() 31.10.2004 01:12:57 | |
Ajattelin myydä biisin. Eikös näiden pilipalipoppareiden biisit ole lähes aina jostain ostettu? Vai säveltääkö Gimmelin gimmat kipaleensa itse? Monesti ostettu, mutta usein vakiohemmoilta. Eli levy-yhtiöllehän tuota kannattaa tyrkyttää, mutta kannattaako ottaa hillitysti ja tyytyä pelkkiin teostokorvauksiin vai ruinata yhtiöltä vielä jotain extraa? Tai kustannusyhtiöille, jotka ostavat osan biisin oikeuksista ja kauppaavat sitä eteenpäin. Hedelmä ja vihannes. Vippaa siis 1900 eur. | |
![]() 01.11.2004 12:14:48 | |
Entä sitten tuo sovituspykälä? Jos ilmoitan teostolle, että joo meikän sovitus on ja levy-yhtiön muovisamplesuttuun ei laitetakaan meikän hevipedaaliruttuflängersärökitaraa mukaan. Pitääkö tuolloin ilmottaa uudestaan teostolle, että en tunnista omakseni? Vai jos on hiljaa ja kerää rahaa sovituksesta joka ei ole oma, niin tuleeko haastemies? Jos nyt puhutaan tilanteesta että olet aloitteleva lauluntekijä, ja saat biisisi läpi jonkun artistin levylle, niin tottakai ne haluaa sovittaa sen uudelleen. Ja tietenkin annat niille / niiden tuottajalle sovitusluvat. Sinulla säilyy säv. ja san., ja keräilet aikanaan ilolla tuloja niistä, jos biisisi sitten soi radiossa ja keikoilla. Siihen teosilmoituksen kantaversioon laitat itsesi sovittajaksi. Mutta sitten ennen levytystä siitä tehdään uusi teosilmoitus; uudesta versiosta siis, ja siihen tulee sit uudet sovittajat. | |
![]() 04.11.2004 15:39:38 | |
Moi, Mä oon ihan aloitteleva biisintekijä, mutta elämäntilanne on kirvoittanut kielen. On syntynyt pari kolme biisintynkää, mutta mitähän niille pitäs tehdä? Kuka niistä vois olla kiinnostunut? Yks olis semmosta Yö-kamaa, yksi ehkä eppu-tyypiä ja yksi kait Tapani Kansaa. Siis ei mitään rokkia. Antakaahan neuvoja Tack | |
![]() 05.11.2004 13:15:39 | |
Antakaahan neuvoja Ehkäpä kannattisi perustaa oma bändi, ja tehdä ensin lisää biisejä sille. Tai tarjoilla noita ensimmäisiä biisejäsi aloitteleville paikallisille bändeille. Yleensä taidot tuppaavat tarttumaan vähän käsi kädesä: kun hankit itse lisää soittotaitoa, opit ymmärtämään sovittamista bändille, demon tekemistä jne., niin todennäköisesti myös biisintekotaito karttuu siinä sivussa ja samalla. Harvoin ne ekat omat biist on niin hyviä, että niitä kannattaisi aktiivisesti levyttäville artisteille tarjota. (Saatan tietysti olla väärässäkin sinun kohdallasi .. mistäpä minä tietäisin :)) Lyhyt ja tärkein neuvo loppuun: tee lisää biisejä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)