Aihe: Cd-Linja (Dicentia) 1 | |
---|---|
![]() 01.04.2007 10:20:29 | |
Oletteko törmänneet tälläiseen ongelmaan? Tilasin vuonna 1998 bändilleni äänitteen CD-Linjalta ja lisäpainoksen 2005, tähän asti kaikki hyvin. Nyt tilasin taas lisäpainoksen ja tein tietty tilausvahvistuksen ja maksoin asiaan kuuluvan Teoston julkaisuluvan jo loppuvuodesta 2006. Tilausvahvistuksen jälkeen Dicentiasta ilmoitettiin että he eivät löydä äänitteen lasimasteria ja kansifilmejä eikä heillä myöskään ole yhtään kirjastokappaletta. Olivat siis hukanneet kaikki ne mistä olin jo kertaalleen maksanut eli minun omaisuutta siis. Pyysivät lähettämään yhden CD:n josta voisivat tehdä nämä uudestaa, lue: "Tilaa Piraatti omasta tuotannostasi". En tietenkään suostunut vaan peruin tilauksen. Nyt he laskuttavat alkuunlaitetusta tuotannosta. Olen ollut asiasta yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, lakimieheen ja kilpaileviin yhtiöihin, lähinnä kysyen alan yleisiä tapoja. Seuraavaksi olen yhteydessä Teoston lakimiehiin ja kysyn ovatko he törmänneet vastaavaan. Antakaa palautetta. Terveisin Pien Tuottaja. | |
![]() 04.04.2007 10:22:44 | |
No jos jotain positiivista on asiasta kerrotavaa niin Dicentia myönsi virheensä ja lähetti laskustaan hyvityslaskun, silti jäi harmittamaan että äänitteestä ei saa enään alkuperäistä lisäpainosta. Pojat takaisin studioon tekemään uusia "extra" biisejä niin ehkä joskus teemme vielä pidennetyn version kyseisestä äänitteestä. Terveisin tuottaja. | |
![]() 04.04.2007 15:55:30 | |
Yksi hyvä kysymys on se, maksoitko tai olitko sopinut masterin säilytyspalvelusta kun ensimmäisen kerran levyjäsi prässäsit? Toisin sanoen mistä sait käsityksen, että lasimasteria säilytetään firmassa uusia painoksia varten a) hetken b) vuosia c) ikuisesti? Kuluuko tuollainen palveluun? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 04.04.2007 20:08:55 | |
Juu muilla toimittajilla on ainakin säilynyt ja viimeisimmästä tilauksesta oli noin vuosi ja silloin kaikki pelasi eli ehkä CD-linjan toiminnan loputtua on materiaalia kadommut mutta jos jotain positiivista on asiasta kerrotavaa niin Dicentia myönsi virheensä ja lähetti laskustaan hyvityslaskun, silti jäi harmittamaan että äänitteestä ei saa enään alkuperäistä lisäpainosta. Pojat takaisin studioon tekemään uusia "extra" biisejä niin ehkä joskus teemme vielä pidennetyn version kyseisestä äänitteestä. Terveisin tuottaja. | |
![]() 04.04.2007 21:49:09 | |
jäi harmittamaan että äänitteestä ei saa enään alkuperäistä lisäpainosta. Ottamatta kantaa kilpailevien yritysten toimintatapoihin tai master levyjen säilytykseen, uusintapainoksen valmistaminen on kuitenkin mahdollista käyttäen prässättyä levyä. Näin meneteltäessä levy on täysin yhdenvertainen alkuperäisen tuotoksen kanssa. Musiikki levyllä on digitaalisessa muodossa ja, mikäli levy on korkealaatuinen voidaan uusi lasimaster tehdä myös prässätystä levystä. Dicentia käsittääkseni tarjosi uusintapainoksen hinnalla levyjen valmistusta? He siis ilmeisisti olivat valmiita valmistamaan uuden lasimasterin omalla kustannuksellaan. Edellä mainittu soveltuu siis vain itse lasimasterointiin ei kansigrafiikkaan. Kimmo Ahonen ATK-Expert Oy | |
![]() 05.04.2007 08:24:02 | |
Näinhän se on mutta kansista et milläään saa scannaamalla alkuperäisen näköisiä kansia tehtyä, levyjen toimittajien kannattaisikin lähettää alkuperäiset filmit takaisin tilaajalle niin ei tulisi tälläisiä tilanteita. Mun osalta asia on loppuunkäsitelty. | |
![]() 08.04.2007 10:46:00 | |
kyllähän mastereita ja grafiikoita kuuluisi säilyttää vähintään sen 5-vuotta ja senkin jälkeen ainakin meillä. Mutta mielestäni tuo tilauksen alulleen tuotannosta laskuttaminen on aika erikoista varsinkin aineistoja ei ole edes tallella, mitäs siinä tuotanto puolella on oikeesti voitu tehdä muuta kuin etsiä hukattuja aineistoja ja kirjata tilaus. Masi Isohanni Studio57 Oy | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)