mullet3000 17.11.2006 12:16:05 | |
---|
Kaverin puolesta mietin, kun hänelle on tarjottu osakkuutta levy-yhtiössä, rahasummaa vastaan tietenkin. 30 000€ sijoitus toisi hieman vajaat puolet osakekannasta. Levy-yhtiön ug bändi on Suomessa myynyt instrumenttaalimusiikillaan 3000 levyä. Artisteja yhtiöllä on 7, joista 3 on minulle, tavalliselle pulliaiselle, tuttuja Imagen, City-lehden ja muiden vastaavien sivuilta. Mitä kannataisi ottaa selville? Ja mistä kannattaisi lähteä asioita selvittelemään? "You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!", Tommy Emmanuel |
kivi 17.11.2006 13:23:27 | |
---|
Kaverin puolesta mietin, kun hänelle on tarjottu osakkuutta levy-yhtiössä, rahasummaa vastaan tietenkin. 30 000€ sijoitus toisi hieman vajaat puolet osakekannasta. Levy-yhtiön ug bändi on Suomessa myynyt instrumenttaalimusiikillaan 3000 levyä. Artisteja yhtiöllä on 7, joista 3 on minulle, tavalliselle pulliaiselle, tuttuja Imagen, City-lehden ja muiden vastaavien sivuilta. Mitä kannataisi ottaa selville? Ja mistä kannattaisi lähteä asioita selvittelemään? Nyt varovasti! Se, että artisti on jollain levy-yhtiöllä ei tarkoita että artisti tekisi sen levy-yhtiön kautta mitään. Pahimmassa tapauksessa eivät ole nähneetkään, tai takana on joku kokoelmaraita tms. Jos haluat, voit laittaa mulle pikaviestillä tarkemmat tiedot. Katsellaan. Kivi |
Ukko 19.11.2006 17:00:30 | |
---|
Toi 30.000 euroa on kieltämättä aika iso sijoitus jos et tiedä systeemistä hölkäsen pöläystä. Ne puhalletaan sulta alta aikayksikön jos niikseen tulee. |
saastara 21.11.2006 01:35:19 | |
---|
Nyt liikutaan hieman karikkoisilla vesillä, etenkin kuin sijoitettava rahasumma on noin järkyttävän suuri.. Eli varovaisesti mukaan ja järki pelissä ja silmät koko ajan auki.. Enpä osaa muuta neuvoa antaa, kokemusta kun itsellä ei moisista kuvioista liikaa löydy. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Leikari 23.11.2006 21:52:40 (muokattu 23.11.2006 21:57:32) | |
---|
kun sitä kolmeakymmentätuhatta pyydetään varmaan tarjotaan jotakin vastikkeeksikin - eli luvataan, että sillä saa jotain - - vaikkapa olla mukana seksikkäässä musabisneksessä ;-) sijoitusmielessä en laittaisi omia rahojani ug-levy-yhtiöön - - toista on tietysti rakkaus musiikkiin ja mahdollisuus päästä mukaan tekemään jo jossain määrin valmiiseen kuvioon... joka tapauksessa: mahdollisimman hyvät selvitykset firmasta, sopimuksista (sellaisista jotka voimassa ja paperilla), toimintasuunnitelmista, millä logiikalla ja mihin kuvioihin/uskoon perustuen rahan pitäisi tuottaa jonkinlaatuista vastiketta jne. paprut on hyvä luettaa vaikka jollain asianajajalla tai vaikka kellä hyvällä merkonomilla ensialkuun jos ei itse ymmärrä ei kannata mennä mukaan kaikenmaailman ketkujen kauppamiehien perusmyyntiargumentteja on juuri " olemme valinneet juuri sinut, jolle tarjoamme ainutlaatuisen tilaisuuden päästä mukaan..." - - ja sitten rahat katoaa... - tarkoitan, että kaikkiin imarteluihin ei kannata langeta eikä "ystävien" kosiskeluihin tarvitse suostua. Näihin lypsämishommiin liittyy myös huonoon itsetuntoon vetoaminen ja syyllistäminen. Aina kun tuntuu, että saatiin vakuutetuksi, kannattaa pitää muutama päivä tuumaustaukoa ja jutelal muidenkin kanssa, että mistä on kyse. Tietysti, jos on ollut alusta lähtien pystyttämässä systeemiä niin turha olla liian vainoharhainen - edellinen koskee lähinnä tilannetta, että tyhjästä tulee ja pyytää rahaa.. Soitetaan jamia! |
kyseinen 25.11.2006 14:41:20 | |
---|
jos ei itse ymmärrä ei kannata mennä mukaan Näin hyvin pitkälle. Jos pitää keskustelupalstoilta neuvoja kysellä, niin ollaan menossa ihan takamus edellä pusikkoon. Täältä toki hyvät neuvot saa, mutta kuten vastauksista huomaa, niin tätä touhua toppuutellaan ja urakalla. Sijoittajan on hyvä tietää, mihin sijoittaa. Tämä sijoitus ei minun korvaani järin järkevältä kuulosta. Eli vastaukseksi tuohon otsikoituun kysymykseen: ei koskaan, ellei ole paljon ylimääräistä rahaa, jolle ei keksi mitään käyttöä. It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |