Aihe: Radiotoimittaja otti yhteyttä, mitä teen?
1
varmatahtioy
31.05.2006 11:30:40

Erään radio-ohjelman vetäjä lähestyi sähköpostitse, kun oli törmännyt tekeleisiini mikseri.netissä ja kyseli että, olisko mulla jotain omakustannetta tai muuta minkä voisin heille lähettää. Haluasi kaveri soittaa jotain piiseistä ohjelmassaan.

Olen näissä jutuissa tosi tuore ja tietämätön Eikä mulla ole niitä piisejä muualla kuin siellä www.mikseri.net/varmatahtioy osastolla. Omalla koneella tietysti monessa muodossa.

Juttuja ei ole tehty ollenkaan viimesen päälle, enkä tiedä kelpaako ne sellaisenaan radiosoittoon.

Onko näissä jotain ihme kuvioita, vai voinko sanoa toimittajalle että, imase netistä vaan ja soita?

Vosko joku antaa vähän jeesiä ja kertoa kuinka nää jutut menee?
Jos menee perseelleen, menee komiasti perseelleen!
kivi
31.05.2006 11:42:36
Onko näissä jotain ihme kuvioita, vai voinko sanoa toimittajalle että, imase netistä vaan ja soita?

Voit sanoa, ja sanokin. Muistuta kuitenkin, että hän täyttää myös soittolistakaavakkeen, että voit vastaisuudessa hakea soittokorvauksia.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
varmatahtioy
31.05.2006 11:55:08

Eikö tarvi kuulua teostoon tai mihinkään muuhunkaan salaseuraan?
Jos menee perseelleen, menee komiasti perseelleen!
JCM
31.05.2006 12:00:25 (muokattu 31.05.2006 12:00:51)

Eikö tarvi kuulua teostoon tai mihinkään muuhunkaan salaseuraan?

Ei ole pakko, mutta jos haluat musiikistasi sinulle tilitettävän korvauksia niin kannattaa kyllä.

Suosittelisin liittymistä teoston asiakkaaksi viimeistään mikäli musiikkiasi enemmän aletaan radiossa soittaa.
"Äh, ei sillä mitään väliä ole, Aattelen aina, että jos Dylan sai laulaa, niin kyllä meikäkin voi!" -aijommi
Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO!
Grazy Mama & the Sidekicks going strong
Janus
31.05.2006 14:31:40
Ei ole pakko, mutta jos haluat musiikistasi sinulle tilitettävän korvauksia niin kannattaa kyllä.

+jos soittolistakaavake on täytetty oikein, sulle maksetaan takautuvasti (jonkun vuoden ajalta, olisko 3) teostoja, jos sun sinne myöhemmin rekisteröimää biisiä on soitettu radiossa.
Sertzo S
31.05.2006 15:21:16
+jos soittolistakaavake on täytetty oikein, sulle maksetaan takautuvasti (jonkun vuoden ajalta, olisko 3) teostoja, jos sun sinne myöhemmin rekisteröimää biisiä on soitettu radiossa.

Taitaapa olla tuo 3 vuotta se raja, jos nyt oikein muistan.
kivi
31.05.2006 19:40:33
Taitaapa olla tuo 3 vuotta se raja, jos nyt oikein muistan.

Pidemmältäkin ajalta maksetaan, jos on kunnolla muistissa mitä soi ja missä.

Silloin kauan sitten kun mä liityin Teoston asiakkaaksi, ne yritti vielä maksaa takautuvia 10 vuoden ajalta. Siitä on jouduttu sittemmin luopumaan.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
half
01.06.2006 19:20:26

Suosittelisin liittymistä teoston asiakkaaksi viimeistään mikäli musiikkiasi enemmän aletaan radiossa soittaa.

Ja Gramexiin ( ei maksa mitään ), jos itse soitatkin ne biisisi.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Walrus
10.06.2006 02:13:52
Millä radiokanavalla toimittaja saa itse päättää mitä soittaa?
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
kivi
10.06.2006 18:02:24
Millä radiokanavalla toimittaja saa itse päättää mitä soittaa?

Tiettyyn rajaan asti melkein joka kanavalla. Riippuu ohjelman ehdoista ja luonteesta, mutta kyllä kai joka kanavalla on kiintiö omiinkin valintoihin.
Noisy
28.06.2006 09:01:08
Oliko tässä kyse ihan "oikeasta" radiosta, vai jostain nettiradiosta, joka metsästää teostovapaata musiikkia ilmaiseksi soitettavaksi?

-Noisy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)