Aihe: Ohjelmatoimiston perustaminen
1
Byzantin
27.11.2005 19:50:19
Olen ajatellut vakavasti ohjelmatoimiston perustamista. Olen soittanut useassa bändissä vuosien varrella ja yhteyshenkilöt tavallisissa keikkamestoissa eri puolilla Suomea ovat tulleet tutuiksi. Peruskeikkojen järjestäminen demobändeille ei ole ongelma. Mutta kun en itse ole muusikkona päässyt "raskaaseen sarjaan" enkä siis ole itse asioinut suurten festivaalien, Juhani Merimaan tai isojen bändien kanssa, niin voisiko joku kertoa että mitä tavallisesti kuuluu jo jonkinlaisella liikevaihdolla pyörivän bändin ja ohjelmatoimiston väliseen sopimukseen? Mitä ohjelmatoimisto tavallisesti tarjoaa bändille? Ilman nimekkäämpiä bändejä ohjelmatoimisto kun ei tuota mitään ja olisi hyvä tietää asioista ennen kuin alkaa lähestyä bändejä. Kuinka paljon buukkaamisen pelisäännöt eroavat pikkubändien keikkailusta muuten kuin isompien rahamäärien ja useampien rahojen eteen töitä tekevien tahojen osalta?
Sertzo S
28.11.2005 13:54:28 (muokattu 28.11.2005 13:54:39)
Olen ollut osakkaana aikoinani ohjelmatoimistossa. Takkiin tuli melko pahasti. Ei ollut mikään hyvä bisnes. Pieni Suomi on näitä toimistoja pullollaan jostain kumman syystä. Mutta jos uskot pärjääväsi, riskit kartoittaneena ja omaat tietotaitoa tuosta liiketoiminnan alasta, niin yritä sitten.
Ukko
28.11.2005 17:10:45

Mutta nimi täytyy muuttaa Liimataiseksi. Ilman toimenpidettä homma ei toimi.
Sertzo S
29.11.2005 08:44:02 (muokattu 29.11.2005 08:44:30)
Vielä aiheesta, että oma yhtiökumppanini ei ollut oikein luottamuksen arvoinen ja
sitten kävi, niin kuin kävi. Ohjelmatoimisto on huono bisnes, ellei sivussa ole muuta, kannattavampaa yritystoimintaa mihin sen voi kytkeä.
ICE
01.12.2005 18:39:52
Vielä aiheesta, että oma yhtiökumppanini ei ollut oikein luottamuksen arvoinen ja
sitten kävi, niin kuin kävi. Ohjelmatoimisto on huono bisnes, ellei sivussa ole muuta, kannattavampaa yritystoimintaa mihin sen voi kytkeä.

Olin töissä viime kesänä yhdessä Suomen suurimmassa ohjelmatoimistossa ja tään kyseisen firman toimitusjohtajan kanssa tuli rupateltua tästä aiheesta. Hän sanoi että volyymillä sitä pärjätään (myy mahdollisimman paljon), mutta markkinat ovat niin kovat että tiukkaa tekee..

Kaikki tietävät tämän ohjelmatoimiston. :-)
Lukkoa & bannia
Nick Leeson
06.12.2005 12:56:04
Jos tosissaan alkaa alaa yrittämään, niin vähintäänkin olisi hyvä tuntea jonkun jo nimekkään bändin jäsen, jolle voisi ehdottaa :
"Milloin teillä voimassa oleva sopimus umpeutuu ja olisitteko valmis siirtymään minun myyntiin ? Tarjoan 2 prosenttia alemman myyntiprovision kuin nykyinen keikkamyyntinne."
Näin on ankkuri asetettu, aikaa valmistella firma pystyyn.
Muita tulee siinä peesissä sitten, normaalein myyntiprovisioin, mikäli hoidat hommat timantisti. Hyvällä diplomatialla maustettuna sekä aidolla intohimolla ammattiin.
Onnea matkaan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)