Aihe: Lauludemo ja Teosto
1
Daunt
13.11.2005 12:02:47
Miten Teosto suhtautuu yksityiseen käyttöön tuleviin lauludemoihin? Käytännössä homma menisi niin, että minun tehtäväni olisi äänittää laulut tunnettujen biisien päälle. Asiakas toisi valmiit taustat. Onko tässä jotain erityistä huomioitavaa äänittäjän näkökulmasta?
Dauntless -Death/Thrash Metal-
kivi
13.11.2005 12:55:12
Miten Teosto suhtautuu yksityiseen käyttöön tuleviin lauludemoihin? Käytännössä homma menisi niin, että minun tehtäväni olisi äänittää laulut tunnettujen biisien päälle. Asiakas toisi valmiit taustat. Onko tässä jotain erityistä huomioitavaa äänittäjän näkökulmasta?

Avainsana on "yksityiseen käyttöön" - eli ei pitäisi olla ongelmaa, eikä ongelma missään tapauksessa olekaan äänittäjän.

Jos asiakas päättää julkaista tekemänne äänitteet kysymättä oikeudenomistajan lupaa, sitten hänellä on ongelma.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Daunt
14.11.2005 08:42:47
Kiitos. Asia on siis selvä ja äänittäjä ei vastaa mistään ;)
Dauntless -Death/Thrash Metal-
Jorbagha
14.11.2005 14:59:22
Avainsana on "yksityiseen käyttöön" - eli ei pitäisi olla ongelmaa, eikä ongelma missään tapauksessa olekaan äänittäjän.

Jos studio/firma on kovinkin julkisesti toimiva, se voi joutua ongelmiin Teoston kanssa ilman oikeudenomistajan lupaa julkaistusta musiikista. Yksityiseen käyttöön ja demotarkoitukseen tehty musiikki on ok, mutta laittomasti julkaistu äänite tuo studion/firman erittäin huonoon valoon Teoston silmissä. Olen kuullut puhuttavan eräänlaisesta Teoston "mustasta listasta", jolle joutuvat ne musiikkituotantofirmat, jotka rikkovat tetkijänoikeuksia. Näiden firmojen on jatkossa aika hankala tehdä yhteistyötä teoston kanssa, eli suomeksi sanottuna: jatkaa toimintaansa. Liekö jonkin sortin pelote tai urbaanilegenda, mutta minun mielestäni täysin oikeudenmukaista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)