Aihe: Musiikki + multimedia yhdessä cd:llä?
1
m_kuivamaki
31.12.2003 13:44:42
En löytänyt parempaakaan osastoa tälle joten..
Eli olen nähnyt omakustanteina eli vähän niinkuin "tee-se-itse" tyyliin tehtyjä demoja joissa on mukana videoita ym. muuta bändiin liittyvää sälää. Onko jollain tästä kokemusta? Eli biisit pitäisi soida soittimessa normaalisti mutta kun cd:n laittaa tietokoneeseen aukeaa sitten vaikkapa sellainen ohjelma jossa valikko ym.. Tuon ohjelman teko ei ole siis ongelma vaan se, että miten ne tiedostot pitää cd:llä olla ettei cd-soitin häiriinny niistä.. ja päinvastoin tietokoneen kanssa.
Kiitos.
Mase
31.12.2003 14:08:21
Eiköhän tuo onnistuisi ihan silleen, että tekee mixed cd:n (tai joku vastaava audio+data, mikä nyt ko. polttosoftasta löytyykin...) ja laittaa levylle biisit sekä datan + jonkin automaattisesti starttaavan systeemin (esim. autorun.inf windowssissa). CD-soitinhan ei näitä ylimääräisiä moskia näe vaan soittaa kappaleensa TOC:in perusteeella. Tietokone taas näkee tuon autorun.inffin ja starttaa sen kertoman applikaation...
kivi
31.12.2003 15:41:49 (muokattu 31.12.2003 15:42:17)
Tietokone taas näkee tuon autorun.inffin ja starttaa sen kertoman applikaation...

Autorun ei ole ollenkaan välttämätön, jos haluaa esim videon CD:lle mukaan (olen itse tekemässä sellaista pakettia parhaillaan). Video pitää laskea MPEGiksi, ja sen jälkeen sen voi liittää levylle mukaan. Levytehtaassa tämä aiheuttaa muutaman kymmenen - vajaan sadan euron lisäkustannuksia, jos he tekevät sen - toisaalta, silloin kokonaisuus ainakin varmasti toimii.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Gronsbyk
07.01.2004 09:48:32
En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta nuo Mixed-mode-CD:t, myös prässätyt, toimivat joissain etenkin halvoissa DVD-soittimissa vähän miten sattuu, kävi meinaan korviin ikävästi kun sellainen jäi DVD-soittimeeni pyörimään biisien loputtua.
Eli kannattaa ainakin pistää maininta kansiin videosisällöstä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)