Aihe: Stratovariuksen "iso diili"
1
---xds---
28.11.2003 15:08:57
Olen pitempään jo miettinyt millä periaatteella nämä isot levytyssopimukset, jollaisen stratotkin tekivät, toimivat. Sisältääkö saatu kertasumma kaiken bändin saaman korvauksen tulevista levyistä, jonka jälkeen bändille ei rahallisesti ole merkitystä kuinka paljon levy myy, vai onko summa jonkinlainen "takuumaksu", joka on ainakin tienattu myynnistä välittämättä? Itse siis olen elänyt siinä uskossa, että bändi myy itsensä kertasummalla, mutta kiinnostaisi tietää tarkemmin. Toki, näitäkin sopimuksia varmaan löytyy moneen lähtöön.
Paas
29.11.2003 21:41:19
En ole noihin asiohin mitenkää tarkemmin perehtynyt mutta uskoisin että tuon suuruusluokan bändien sopimukset on aika sopimuskohtaisia.
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Jabe
01.12.2003 09:31:28

sopimukset on aika sopimuskohtaisia :-)

Nojoo, mutta asiaan ... Sitä en tiedä, miten paljon Stratovariuksen tulot vaihtelee tulevan levymyynnnin mukaan. Mutta tähän liittyvä huomionarvoinen seikka on se, että useissa isoissa kansainvälisissä levydiileissä bändi maksaa itse levyn tekemisen masternauhaksi asti. Kun levyä sitten tehdään pari kuukautta tai kauemmin, niin miljoonadiili ei olekaan ihan niin iso kuin se ensiksi tuntui olevan ... Siitä pitää maksaa studioaika, palkkioita levyn teossa mukana oleville jne. jne. Näin siis yleensä. Stratojen diilistä en tiedä mitään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)