Aihe: Ikä..
1
Hieroglyfi
22.02.2004 19:42:45
Kuinka paljon ikä vaikuttaa levy-yhtiöissä? Onko se niin että jos on alle 18-vuotias katsotaan vain kieroon ja nauretaan räkäsesti päälle? Mikä on tällainen ikäraja, jolloin voidaan harkita levytystä vakavasti?
Mitä elämä olisi ilman musiikkia?!
kivi
22.02.2004 20:48:03
Alle 14-vuotiaana saatat sijoittua lapsitähti-sarjaan, mutta yleisesti ottaen, mitä aikaisemmin sen parempi. Äänenmurros pitää ottaa huomioon - sinä aikana ei ääntä saa yhtään rääkätä, tai se saattaa mennä loppuiäksi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Hieroglyfi
22.02.2004 21:01:14
Se onkin hyvä kun en laula :)
Mitä elämä olisi ilman musiikkia?!
Jarkko.
23.02.2004 10:32:33
Nuori ikähän voi myös olla artistin "se juttu" - esimerkiksi silloin, kun kohderyhmäkin on nuorta. Miettikää nyt jotain Mmmmmbop-Hansoneita tai Pikku G:tä. Baby Spicekin stailattiin ikäänsä (reilusti) nuoremmaksi.

Toisaalta levy-yhtiö voi miettiä nuoren artistin kannalta sitäkin juttua, että kuinka paljon se pystyy uraansa satsaamaan, jos esim. peruskoulu on vielä kesken. Tai kuinka pitkään (ja raskaaseen ja stressaavaan) uraan se tarvittaessa on valmis. Väittävät näet, että rockmuusikon elämä olisi myös työntekoa eikä pelkästään studiossa ja lavalla säteilemistä ja kutsuvierastilaisuuksissa näyttäytymistä ;)
iso j
23.02.2004 11:50:49

Mikä on tällainen ikäraja, jolloin voidaan harkita levytystä vakavasti?

Kunhan se on alle 30 niin kaikki on mahdollista,, sen jälkeen vaikeampaa.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
Reddie
23.02.2004 20:32:01
Offtopic vaara:

Meillä on siitä mielenkiintonen bändi että ikähaitari on 15-kesäisestä meikäläiseen eli 21-vee. Aina välillä sattuu näitä

"Pojat, hommasin meille keikan ens keskiviikoksi!"
"Mä en pääse ku o koeviikko"

No, harvoinpa ne koeviikot on haitannu, mut näin ne kulttuurit vaan eroaa. :D
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Fortune
24.02.2004 15:36:07
Offtopic vaara:

Meillä on siitä mielenkiintonen bändi että ikähaitari on 15-kesäisestä meikäläiseen eli 21-vee. Aina välillä sattuu näitä

"Pojat, hommasin meille keikan ens keskiviikoksi!"
"Mä en pääse ku o koeviikko"

No, harvoinpa ne koeviikot on haitannu, mut näin ne kulttuurit vaan eroaa. :D

Meillä on ikähaitari 20-35. Ei ongelmia, itse asiassa alle 20-vuotiasta en edes ottaisi bändiin.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Vilhelmus
25.02.2004 14:44:46

Hehee, tuttua, oon saman ikäinen ja yhdessä bändissä kaks 16-vuotiasta..
Piilottakaa siskonne!
Burning Winter The Coveralls
milcoin
28.02.2004 00:18:56
Tiedän yhden bändin jonka japaninkiertue peruuntui koska kosketinsoittajan äiti kielsi poikaansa lähtemästä. Nojoo, ei ollut ihan aiheeseen....
Paas
28.02.2004 22:32:06
Tiedän yhden bändin jonka japaninkiertue peruuntui koska kosketinsoittajan äiti kielsi poikaansa lähtemästä. Nojoo, ei ollut ihan aiheeseen....

Aika hassu tilanne. Muut bändin jäsenet eivät varmaankaan enää sen jälkeen tervehtineet kyseistä äitiä.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
J.Newkid
02.03.2004 00:26:42

Hehe.. Meillä tuo ikähaitari on 17-25 Ja Sopimus taskussa. Ei sieltä mitään koko ikä sanaa edes mainittu
____Dave Lombardo___ Kovin
Pitkavirta
15.03.2004 20:32:48
katos perkele täällähän on imperanonin kundeja... :)
Niin minäkin sinua.
Notefix
16.03.2004 12:33:52

Kuinka paljon ikä vaikuttaa levy-yhtiöissä?

Jos oot yli 22, on turha odottaa sopparia.
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Jarkko.
16.03.2004 13:04:22
Jos oot yli 22, on turha odottaa sopparia.

Tähän olis kiva kuulla joitain perusteluja.
g1player
31.03.2004 21:05:20

Aika hassu tilanne. Muut bändin jäsenet eivät varmaankaan enää sen jälkeen tervehtineet kyseistä äitiä.

Minä en tervehtisi edes sitä poikaa... XD
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa"
kingdom
31.03.2004 23:41:09

Kuulostaa ihan meidän kitaristin äidiltä. "Et voi mennä bändiharkkoihin kun on koeviikko!" Muutaman päivän päästä keikka. Muutenkaan se jätkä edes mihinkään kokeisiin lue.

No okei ei ehkä yhtä merkittävä asia mutta kummiskin.
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)