Oonko nyt ymmärtäny oikein? Teostoon voin lähettää oman sävellykseni/sanotukseni ja mikäli on hyväkin tulee ajankuluessa tilille rahaa. Gramexiin voin lähettää bändini demon ja sieltä se viedään radioon ja kaikkialle ja rahaa tulee. Ihan hakuteillä? Mitä muita korvauksia Teosto ottaa kun jäsenmaksun 100e? Mitä korvauksia Gramex ottaa? Jos olen lähettänyt Teostoon kappaleen jonka olen säveltänyt, mutta joku muu sanoittanut, jaetaanko summa puoliksi ja teostolle osa? Apuva? Mitä elämä olisi ilman musiikkia?! |
Teostoon voin lähettää oman sävellykseni/sanotukseni ja mikäli on hyväkin tulee ajankuluessa tilille rahaa. Ei. Liityt Teoston asiakkaaksi ja sitten kun levytät, niin radiosoitosta tulee Teosto-korvauksia ja säveltämiesi kappaleiden esittämisestä tippuu myös korvauksia (vaikka esittäisit itse), jos Teosto-ilmoitus tehdään. Gramexiin voin lähettää bändini demon ja sieltä se viedään radioon ja kaikkialle ja rahaa tulee. Ei, Gramexista saat rahaa, kun levyä, jolla soitat, soitetaan radiossa tms. "Look behind you, a three-necked guitar!" |