Aihe: Teosto ja Gramex..
1
Hieroglyfi
21.02.2004 20:55:58 (muokattu 21.02.2004 20:56:47)
Oonko nyt ymmärtäny oikein?

Teostoon voin lähettää oman sävellykseni/sanotukseni ja mikäli on hyväkin tulee ajankuluessa tilille rahaa.

Gramexiin voin lähettää bändini demon ja sieltä se viedään radioon ja kaikkialle ja rahaa tulee.

Ihan hakuteillä?

Mitä muita korvauksia Teosto ottaa kun jäsenmaksun 100e?
Mitä korvauksia Gramex ottaa?

Jos olen lähettänyt Teostoon kappaleen jonka olen säveltänyt, mutta joku muu sanoittanut, jaetaanko summa puoliksi ja teostolle osa?

Apuva?
Mitä elämä olisi ilman musiikkia?!
Fortune
21.02.2004 20:57:59
Teostoon voin lähettää oman sävellykseni/sanotukseni ja mikäli on hyväkin tulee ajankuluessa tilille rahaa.

Ei. Liityt Teoston asiakkaaksi ja sitten kun levytät, niin radiosoitosta tulee Teosto-korvauksia ja säveltämiesi kappaleiden esittämisestä tippuu myös korvauksia (vaikka esittäisit itse), jos Teosto-ilmoitus tehdään.

Gramexiin voin lähettää bändini demon ja sieltä se viedään radioon ja kaikkialle ja rahaa tulee.

Ei, Gramexista saat rahaa, kun levyä, jolla soitat, soitetaan radiossa tms.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Hieroglyfi
21.02.2004 21:02:37
OK... Kiitti paljon sillä huomasin olevani ihan hakuteillä (nyt kyllä hävettää). Kiva että joku oikasee.
Mitä elämä olisi ilman musiikkia?!
kivi
21.02.2004 21:05:12
OK... Kiitti paljon sillä huomasin olevani ihan hakuteillä (nyt kyllä hävettää).

Jokainen oppii asiat joskus ensimmäistä kertaa. Ihan jokainen. Meistä kukaan ei oo syntynyt valmiiksi tiedolla varustettuna.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Fortune
22.02.2004 11:43:54
Jokainen oppii asiat joskus ensimmäistä kertaa. Ihan jokainen. Meistä kukaan ei oo syntynyt valmiiksi tiedolla varustettuna.

Tosin joillakin moinen luulo on sisäänrakennettuna :)

Tänään näin moisen hepun vessan peilissä.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)