Aihe: Mainosmusiikin tekeminen
1
KB
09.02.2004 09:33:37
Jos teen yritykselle X mainosjinglen, jota käytetään radio- sekä tv-mainonnassa ja kenties nettisivustolla, niin miten korvaukset?

Kertakorvaus vai jotenkin esitysmäärään / -mediaan sidottu korvaus? Entä jos mainoksessa käytetään jo aikaisemmin julkaistua omaa Teoston alaista materiaalia?

Kokemuksia?
Tasan ei käy jalkapohjat™ - vai?
Notefix
09.02.2004 13:15:54 (muokattu 09.02.2004 13:49:24)

Jos teen yritykselle X mainosjinglen, jota käytetään radio- sekä tv-mainonnassa ja kenties nettisivustolla, niin miten korvaukset?

Kertakorvaus vai jotenkin esitysmäärään / -mediaan sidottu korvaus? Entä jos mainoksessa käytetään jo aikaisemmin julkaistua omaa Teoston alaista materiaalia?

Kokemuksia?

Joo, kaikki on mahdollista...kertakorvaus, teostodiili ja jotain sieltä väliltä.

Periaatteessa suosittelisin teosto-diiliä. Se on suorin ja loppujen lopuksi paras. Jos meet kertakorvaukseen, määrittele tarkkaan mestat, missä pyörii ja ennenkaikkea kuinka pitkään. Mua vituttaa vieläkin eräs musa , jonka tein 1993 kertakorvauksella, ilman aikamäärettä ja se pyörii vieläkin. Jos aikamäärettä ei ole tai se on pitkä, muista pyytää tarpeeksi. TV-raha on kuitenkin oikeaa rahaa eikä mitään helvetin paikallisradiopennejä.

Entä jos mainoksessa käytetään jo aikaisemmin julkaistua omaa Teoston alaista materiaalia?

Jos sulla on oikeudet niin mikäs siinä. Mä ainakin kierrätän omaa matskua hieman, niinkuin tekevät monet muutkin. MUTTA, vain sellasta kamaa joka ei selkeästi liity johonkin muuhun kaupalliseen tuotteeseen tai siihen verrattavaan.

Viime vuonne tuli vahingossa tehtyä tuollainen moga jossa kaksi hyvin paljon soivaa melodiaa ovat periaatteessa identtisiä, mutta kukaan ei huomaa onneksi, koska harmoninen pohja oli niin erilainen :))
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
KB
09.02.2004 13:43:29 (muokattu 09.02.2004 13:45:51)
Kiitos Note!

Kyselin apuja, koska miellän itteni lähinnä bändiorientoituneeks keikkamuusikoks, vaikka jotain on syntynytkin julkaistavaksi saakka. Nyt ois vaan tilaisuus laajentaa repertuaaria - ja uusi kokemus kiinnostaa aina.

EDIT: Toi aiemmin julkaistu materiaali toimi potentiaaliselle tilaajalle referenssinä, siksi kysyin siitä - se mitä ilmeisemmin vaikutti piilevistä kyvyistäni ;)
Tasan ei käy jalkapohjat™ - vai?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)