Aihe: yksin keikkailemisesta..
1
JTGM
05.11.2003 23:46:58
ajattelin kysyä näin etukäteen kun alko mietityttään. jos tekee yksin vähän punkahtavaa rockmusiikkia omalla tietokoneella soittaen kaikki soittimet itse ja lähettää demon ja sitten levy-yhtiö tietenkin haluaa nähdä mut keikalla jossain kun mun demo on ensin räjäyttänyt niiden tajunnan mahtavuudellaan, niin mitä mun kannattais tehdä, pistää akustinen setti pystyyn, vain minä ja kitara, ja muuntaa ne biisit akustiselle nätin kuulokseks? vai taustanauhan kans? joka tosin saattais olla hieman noloa.
älkää ehdottako, että mä kasaan itelleni bändin.
VÄKIPÄÄ
06.11.2003 03:08:04
Kasaa itelles bändi.
Päähänpotkittujen asialla jo vuodesta 1981!
pietikainen
07.11.2003 02:52:00
Kasaa ihan suosiolla vaan se pändi
:: Kuulun Varettajien Yhteisöön. ::
superfly
07.11.2003 15:38:34
Mä lupaan tulla sun bändiin soittamaan jos saat levytyssopimuksen.
Harppu on alaston piano
PuNkKi
09.11.2003 02:33:29
kasaat vaan kunnon punkki/rokki bändin..
niitä kunnollisia alkaakin olla aivan liian vähän.
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
kivi
09.11.2003 11:02:51
niin mitä mun kannattais tehdä, pistää akustinen setti pystyyn, vain minä ja kitara, ja muuntaa ne biisit akustiselle nätin kuulokseks? vai taustanauhan kans? joka tosin saattais olla hieman noloa.
älkää ehdottako, että mä kasaan itelleni bändin.

No sitten vain sinä ja kitara, joissakin kappaleissa voit polkaista jonkun rumpukoneen käyntiin, mutta sen pitää olla tarpeeksi yksinkertainen juttu.

Tutustu Billy Braggin ja TV Smithin musiikkiin. He ovat ratkaisseet saman ongelman kumpikin tavallaan ja kumpikin hemmetin hyvin, tosin on kavereilla karismaakin sen edestä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
JTGM
09.11.2003 23:52:31
kiitos, täytyy tsekkailla ja enköhän mä hyvän akustisen setin saa aikaseks, ainakin tyypit näkee, että mä oon monipuolinen=). ja kyllähän mä sen bändin olisin aikoinani perustanut, mutta kun asustelen niin pienellä paikkakunnalla, ettei täältä niin vaan löydetä soittokavereita ja vähän hankala lähtee sitten bändiä perustaa niin, että ite on jossain jumalan selän takana ja muut sitten jossain toisessa paikkaa.
Leikari
11.11.2003 17:50:18
laita lavalle soittimin varustettuja mallinukkeja ja biisit DAT:lta soimaan
- "soitat" itse kitaraa ja laulat siinä etualalla
- "basisti" nyt seisoskelee muutenkin syrjässä - valoja ei sinne suunnata lainkaan - pidetään vaan normaalisit pimennossa
- "rumpali" on kannujen ja peltien takana piilossa - jollain valosysteemillä voi tehdä jonkilaista liike-efektiä
baron
13.11.2003 09:50:55

Eiks noita ilmakitaran soittajia ole pilvin pimein.
Jätkälle vain keppi käteen.
Helpompi tehdä koreografioita, kun ei ole piuha jarruttelemassa.
Mättöpiiska
17.11.2003 12:39:30
Meillä kävi intissä joskus sellanen äijä soittamassa, joka soitti yksin kaikki soittimet. Sillä oli sylissä kitara (e-kieli oli vaihdettu basson e-kieleksi) , oikeessa jalassa bassorumpu, vasemmassa jonkinlainen sähkörumpusysteemi, jossa kantapää toimi virppana ja varpaat haitsuna. Sitten sillä oli huuliharpputeline ja jossain biiseissä myös nenähuilu.
Tässä lauseessa on kirjoitusvirha.
Eddy
12.12.2003 03:28:11
Meillä kävi intissä joskus sellanen äijä soittamassa, joka soitti yksin kaikki soittimet. Sillä oli sylissä kitara (e-kieli oli vaihdettu basson e-kieleksi) , oikeessa jalassa bassorumpu, vasemmassa jonkinlainen sähkörumpusysteemi, jossa kantapää toimi virppana ja varpaat haitsuna. Sitten sillä oli huuliharpputeline ja jossain biiseissä myös nenähuilu.

Vieläkö ois mikittänyt perseensä,ni sehän ois kuulostanut ihan bigbändiltä.
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
Vilppu
23.12.2003 14:11:03

Täytyy kyllä nostaa hattua tuollaisille soittajille jo ihan yrityksestä. Ei riittäisi kyllä oma koordinaatiokyky tuohon.
Ole jazzkitaristi - osta PM100.
welho
23.12.2003 17:55:56

Meillä kävi intissä joskus sellanen äijä soittamassa, joka soitti yksin kaikki soittimet.

Olikohan kyseessä yhden joukon orkesteri=)

http://www.ohjelmanaiset.fi/yhdenjoukon.htm
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
jamez_wannabe
02.01.2004 21:58:24
kiitos, täytyy tsekkailla ja enköhän mä hyvän akustisen setin saa aikaseks, ainakin tyypit näkee, että mä oon monipuolinen=). ja kyllähän mä sen bändin olisin aikoinani perustanut, mutta kun asustelen niin pienellä paikkakunnalla, ettei täältä niin vaan löydetä soittokavereita ja vähän hankala lähtee sitten bändiä perustaa niin, että ite on jossain jumalan selän takana ja muut sitten jossain toisessa paikkaa.

miten olis muutto pois sieltä kaukaa?
Janus
18.02.2004 01:30:46
Kaksi pientä sanaa ja yksi numero:

Bob Log III

;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)