Aihe: Mainosmusiikin myymisestä.
1
Mohla
18.10.2004 19:03:07

Elikkä kaverini on myymässä mainosmusaa eräälle firmalle tv-mainokseen. Pari kysymystä tähän liittyen:

Missä hinnoissa Suomessa mainosmusa on nykyään?
Esim. summa/sec. ? Kaverilla on tietoa hinnoista rapakon toisella puolella, mutta niitä tuskin on järkeä lähteä suoraan täällä soveltamaan.

Oikeuksien myyminen? Firma olisi halukas ostamaan kaikki oikeudet biisiin, joten miten se kannattaa hinnoittelussa ottaa huomioon? Vai kannattaa ylipäätään suostua kaikkien oikeuksien luovuttamiseen? Olen kuullut että mainosmusan tekijät saa myös teostoja noista biiseistään. Onko tässä jotain yleistä menettelytapaa?
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Notefix
18.10.2004 19:15:49

Missä hinnoissa Suomessa mainosmusa on nykyään?

Hinnat on aina olleet hyvin häilyviä...Paras yleissääntö on kallein mahdollinen hinta, jolla vielä saa keikan :) sanoisko 800 eurosta -----> niin paljon kun on pokkaa pyyttää. Riippuu millanen on spotin budjetti noin ylipäänsä. En mä mitään sekunttihintoja koskaan laskenut.

Vai kannattaa ylipäätään suostua kaikkien oikeuksien luovuttamiseen?

Nykyään kaikki tuntuu haluavan ostaa "kaikki oikeudet". Kai se on ihan jees, jos summa vaan saadaan järkeväksi. Tossa tarttee vaan olla aika tarkkana, koskien sitä kuinka usein se tullaan ajamaan, missä medioissa, netissä?...

Tärkeintä tossa "kaikki oikeudet"-jutussa on mun mielestä se, että asettaa aikarajan. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA IKUISTA sopparia. Esim. 1-4 vuotta kerrallaan on jeesh.

Itse tein joskus 93 yhdestä vitamiinibiisistä paskan sopparin, johon en asettanut aikarajaa ja se biisi tulee vieläkin TV:ssä vastaan säännöllisin väliajoin ja muistuttaa että en saa siitä penniäkään!
My name is Baron, Notefix Baron "
Mohla
18.10.2004 20:28:18

Kiitos. Sinun vastausta tässä vähän odottelinkin.

Mainos on ilmeisesti menossa tv- ja nettijakeluun eri puolille Eurooppaa, ainakin alustavan suunnitelman mukaan. Kyseessä on orkesterimusa (gigasample -pohjainen), joten musatyylikin kait vaikuttaa hintaan?
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)