g1player 27.09.2004 08:33:46 | |
---|
Olemme bändimme kanssa päätyneet äänittämään 2 biisiä sisältävän promo cd:n johtuen ajan ja rahan puutteesta.. Mitäs luulette riittääkö kaksi biisiä antamaan riittävästi levy-yhtiöille? "kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
Locrian 27.09.2004 09:13:24 (muokattu 27.09.2004 09:14:09) | |
---|
Olemme bändimme kanssa päätyneet äänittämään 2 biisiä sisältävän promo cd:n johtuen ajan ja rahan puutteesta.. Mitäs luulette riittääkö kaksi biisiä antamaan riittävästi levy-yhtiöille? Riittää.Jos kaksi ekaa biisiä ei nappaa niin ei se lafkan kaveri kuuntele sitä sen pidemmälle vaikka matskua olisi täyslevyllinen.Kaksi hyvin tehtyä ja hyvää biisiä on sama kuin 100 hyvää ja paljon enemmän kuin 100 huonoa. Kyllä ne soittaa ja sanoo että "lisää tätä" jos tykkäävät niistä kahdesta. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore |
kivi 27.09.2004 09:25:56 | |
---|
Mitäs luulette riittääkö kaksi biisiä antamaan riittävästi levy-yhtiöille? Riittää. Ekaksi se teidän "paras" suht nopeatempoinen biisinne, toiseksi joko paras hitaampi, tai sitten se teidän "persoonallisin" biisinne, se, jota ette itsekään oikein osaa selittää, mutta hyvältä tuntuu. Ja yhteystiedot + bändin nimi sekä levyyn, että koteloon. |
Jabe 28.09.2004 10:45:02 | |
---|
Yksikin biisi riittää, jos se on tarpeeksi hyvä. |
Ukko 28.09.2004 14:50:16 | |
---|
Yksikin biisi riittää, jos se on tarpeeksi hyvä. Ja kiintoisa kysymys kuuluu, mistä voit päätellä että valitsemasi pari biisiä ovat hyvät nimenomaan sen levyyhtiön kuuntelija tyypin mielestä ? Meinaan jos löytyy pitkäsoitollinen tavaraa ja satutkin lähettämään juuri ne väärät biisit matkaan :( |
Locrian 28.09.2004 15:28:58 | |
---|
Ja kiintoisa kysymys kuuluu, mistä voit päätellä että valitsemasi pari biisiä ovat hyvät nimenomaan sen levyyhtiön kuuntelija tyypin mielestä ? Meinaan jos löytyy pitkäsoitollinen tavaraa ja satutkin lähettämään juuri ne väärät biisit matkaan :( No jos oikeesti on sellanen tilanne että sulla on sun mielestä levyllinen hittikamaa ja varmaa kauraa niin julkase ihmeessä oman levy-yhtiön kautta.Mitä järkeä antaa osa rahoista kolmansille osapuolille kun voit ite kääriä kaiken. Tai sitten voit opetella itsekriittisyyttä ja haistella vähän että mitäs ne levy-yhtiöt haluaa nyt/ensi vuonna.Jos tässä vaiheessa vastaat että "Nehän haluaa vaan paskaa peruspoppia!" on aika aloittaa lukeminen tuosta ekasta kappaleesta uudestaan. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore |
Bonham 28.09.2004 16:22:17 | |
---|
Ja kiintoisa kysymys kuuluu, mistä voit päätellä että valitsemasi pari biisiä ovat hyvät nimenomaan sen levyyhtiön kuuntelija tyypin mielestä ? Meinaan jos löytyy pitkäsoitollinen tavaraa ja satutkin lähettämään juuri ne väärät biisit matkaan :( Ihan kylmästi levyraati tyyppinen ratkaisu kaverien keskuudessa... pelkkiä "maallikkoja" raatiin ja voittanut biisi eteenpäin... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Jabe 28.09.2004 17:00:50 (muokattu 28.09.2004 17:05:33) | |
---|
Ja kiintoisa kysymys kuuluu ... Eihän sitä varmasti voikaan tietää. Juttu vaan on niin, että ei levy-yhtiöissä yleensä kuunnella kun sitä ekaa biisiä. Ja jos se eka biisi ei iske, niin ei sitä loppudemoa kuunnella. Eli useamman biisin demot on ihan turhia. 1 tai 2 on hyvä määrä. Jos se/ne oikeasti kiinnostaa, niin sitten pääset varmaan esittelemään lisää matskua. Jos levydiilin saaminen on se suuri tavoite, niin mun mielestä kannattaisi todella panostaa yhteen biisiin. Sen kirjoittamiseen, sovittamiseen, harjoitteluun ja sitten demon tuottamiseen ja äänittämiseen. Tottakai studioon mennessä se kaksikin voi olla passeli määrä (viittaan nyt ekaan kyssäriin). Toisen biisin pohjat soittaa sitten saman tien aika nopeasti, kun on saatu kamat pystyyn sitä ekaa varten. Mutta mieluummin yksi biisi, johon on 100 % tyytyväinen kuin kaksi biisiä, joihin on vaan 80% tyytyväinen. (Tai viis biisiä jotka on tehty sinne päin .. jne.) Edit: Jatkan vielä. Tietenkin levy-yhtiö on sitten ennen diilin tekemistä kiinnostunut siitä, onko originaalimatskua tekevällä bändillä tarpeeksi matskua albumiin. Itse asiassa, niitä biisejä pitäisi tyypillisesti olla enemmänkin kuin albumillinen, niin että on varaa valita. Mutta siinä vaiheessa, kun haluaa aluksi edes erottua sadoista muista yrittäjistä, niin yksikin hyvä biiisi riittää. Ihan oikeesti: ei niitä demoja tosiaankaan kuunnella alusta loppuun levy-yhtiöissä. Kukaan ei jaksa kuunneella monen biisin demoja, jos ei ole ekasta biisistä tosi kiinnostunut. Alku ratkaisee. |
Ukko 29.09.2004 17:50:11 | |
---|
No jos oikeesti on sellanen tilanne että sulla on sun mielestä levyllinen hittikamaa ja . Minusta ei ole kysymys kun en lähettele demoja yhtiöihin mutta saattoihan vastine olla tietysti yleistäväkin. Oikeasti, ja tämä on tietysti vaan minun näkemykseni, jos haluaa pelata varman päälle niin paras joskaan ei halvin tapa on kyhätä kasaan bändin/artistin toimesta koko paletti. Tehdä julkaisu valmis pitkä soitto, raadin kautta valikoida mahdollisesti se hitti biisi ja duunata siitä esityskelpoinen video, hioa huippuunsa aikaa x kestävä lavashow kaikkine mausteineen. Sitten vaan video lafkoihin esitteeksi ja kutsu tulla katsomaan valmista ilmais aktia johon on palkattu kasa faneja kiljumaan. Jos homma on toimiakseen niin kynnys saada sopimus madaltuu kummasti em. toimenpiteiden seurauksena. Ja ne huonot puolet, tulee maksamaan ja yhtä hyvin voi jäädä ilman sopimuksia. Bisnes on täynnä riskejä. |
Hitman 30.09.2004 20:33:29 | |
---|
Joo riittää hyvin. Yksikin biisi riittää kunhan on vaan tarpeeks hyvä. Niin ovat isot pojat sanoneet.. |
leijonamieli 10.10.2004 19:40:43 | |
---|
Niin monta biisiä kun pystyy vakuuttavasti pystyy saamaan spontaanin hienolta. Sanonpahan vaan, että se ykkösraita tulisi olla helvetin yksinkertainen A, B-osa ralli. Siinö vaikka väkisin ympätty ruotsalaiskoukku. Tämä on nyt vaan mun oma mielipide siitä mitä suomalais levy-yhtiöt haluaa. Ja uskon olevani aikalailla oikeassa tämän suhteen. Itse mä olen skandinaavimusiikin friikki ja se on se mistä mä ammennan omaa tietoisuuttani. Elikkä nyt vaan haette The Confusions-"I am the pilot" -biisin ja kuuleette siinä sen yhden promobiisin ihmeen. Kaiken mistä mä äsken selitin. "Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle |
käsi 11.10.2004 05:47:59 | |
---|
2 biisiä riittänee, mutta aika monet on laittanut 3 biisiä demolle/promolle. parhaat tietysti, ja hyvä olisi jos on yksi nopea yksi hidas ja yksi "persoonallinen" tms. tottakai cd:lle kannattaa laitta mukaan vaikka kuvia ja esittelyä bändistä kohta ne ottaa avaimet pois |