Hienosti teen toisenkin keskustelun tänne, mutta missään asiakaspalvelussa ei osata auttaa. Olen siis löytänyt taiteellisen tuottajan sinkulleni, mutta nyt haluaisin varmistaa että musiikkini on varmasti turvassa. Luotan kyllä tyyppiin, mutta edes jonkunnäköisen sopimuksen tekeminen tuntuu silti tärkeältä, kun olen kuitenkin ihan yksin homman rahoittajana ja biisit on omia ja itselle tärkeitä. Kyselin Teostolta sopimuspohjaa, mutta ei kuulemma löydy. Ohjasivat Garmexille ja Garmex ohjasi Muusikoiden liiton FAQ:iin, mitä ei sitten ollutkaan olemassa. Muusikoiden liiton valmiina netissä olevat sopimuspohjat eivät vaikuta tarkoitukseeni sopivilta ja nyt alan olla umpikujassa. Osaisiko joku täällä siis auttaa? Riittääkö messengerissä käyty keskustelu sopimukseksi? Löytyykö jostain jotain tähän tarkoitukseen sopivaa sopimuspohjaa? Tai ylipäänsä, mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? |
hipstah: Hienosti teen toisenkin keskustelun tänne, mutta missään asiakaspalvelussa ei osata auttaa. Olen siis löytänyt taiteellisen tuottajan sinkulleni, mutta nyt haluaisin varmistaa että musiikkini on varmasti turvassa. Luotan kyllä tyyppiin, mutta edes jonkunnäköisen sopimuksen tekeminen tuntuu silti tärkeältä, kun olen kuitenkin ihan yksin homman rahoittajana ja biisit on omia ja itselle tärkeitä. Kyselin Teostolta sopimuspohjaa, mutta ei kuulemma löydy. Ohjasivat Garmexille ja Garmex ohjasi Muusikoiden liiton FAQ:iin, mitä ei sitten ollutkaan olemassa. Muusikoiden liiton valmiina netissä olevat sopimuspohjat eivät vaikuta tarkoitukseeni sopivilta ja nyt alan olla umpikujassa. Osaisiko joku täällä siis auttaa? Riittääkö messengerissä käyty keskustelu sopimukseksi? Löytyykö jostain jotain tähän tarkoitukseen sopivaa sopimuspohjaa? Tai ylipäänsä, mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Sun pitäis olla ihan automaattisesti täysin turvassa, jos ette tee mitään sopimusta. Teet omista biiseistä normaalisti teosilmoitukset Teostolle. Taiteellinen tuottaja ei saa mitään oikeuksia sun biiseihin, jos et niitä anna. Tietty jos se on osallistunut vaikka sovitukseen merkittävästi, on ihan reilua Teostolle ilmoittaa, että hän on ollut sovittajana biiseissä, jolloin saa rojalteista pikkiriikkisen siivun. Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/
https://soundcloud.com/pelko-264900760 |