Silee 16.08.2005 18:55:19 | |
---|
Reilun vuoden ajan olemme serkkujeni kanssa tehneet musiikkia nimellä Anym3n, joka parodioi kaikkea hyvää ja huonoa, mm. * Rap * Hip hop * Hevi * Death metal * Kaikenlainen klassinen * Marssi * Tekno * Tango * Valssi * Humppa * Intiaanimusiikki * Kantri * Pentatoninen japsimusiikki * 70-80 -lukujen poliisisarjojen (Miami Vice, Kettu jne) musiikki * Kaikenlainen jazz * Latinalais-amerikkalainen musiikki (samba jne) * Hippimusiikki * Minun säveltämä järkevä musiikki * Anymen itse * Swing * Elvis * Reggae * 80-luvun videopelien musiikki * Anime -elokuvien ja -sarjojen musiikki * Steel drum-musiikki Kiva lista :) Nyt olemme julkaisemassa levyä (tai itse asiassa siitä tulee ainakin tupla-cd). Eli selittäkää suunnilleen alkeista asti, mitä pitäisi tehdä ennen sitä. ------- Äänet ovat perus-midiääniä, ei itse soitettuja (kappaleet on tehty Finale-nuotinnosohjelmalla ja siitä pistetty cd:lle). Saattaa olla, että ainakin osa kappaleista "masteroitaisiin" tjsp jotenkin Fruity Loopsilla tms. Eihän Fruity Loops-äänien tekijöillä ole oikeuksia ääniin? ------- Koska sävellän myös "järkevää" musiikkia (lähinnä orkesterimusiikkia, olen ajatellut liittyä Teostoon. Olisiko mahdollista ottaa nuo Anym3n-kappaleet siellä sitten minun "kontolleni"? ------- Huomasin, että cd-monistus ja kansien painatus on *melko* kallista, n. 1000€/500kpl. Onko missään halvempaa? Kukaan/mikään tuskin haluaa cd:tämme kustantaa, eli lähinnä omakustannuksella toimitaan :) Onko kellään tiedossa kustantajaa, joka voisi olla kiinnostunut parodiasta, joka on toteutettu perus-midiäänillä? ------- Mitä muuta pitäisi tietää/ottaa huomioon/tehdä ennen levyn julkaisemista? Olen todellakin melko tietämätön näissä asioissa. Luin niitä yleisohjeita täältä, mutta ei niistä paljon mitään minulle hyödyllistä selvinnyt. |
Janus 17.08.2005 10:17:06 | |
---|
Saattaa olla, että ainakin osa kappaleista "masteroitaisiin" tjsp jotenkin Fruity Loopsilla tms. Eihän Fruity Loops-äänien tekijöillä ole oikeuksia ääniin? Onhan sulla FruityLoopsille asianmukainen lisenssi (ts. ostettu, laillinen versio)? Masterointi-sanan merkityksestä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=16&t=53195&o=0&co=0 "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo |
kivi 17.08.2005 12:03:33 (muokattu 17.08.2005 12:20:14) | |
---|
Luin niitä yleisohjeita täältä, mutta ei niistä paljon mitään minulle hyödyllistä selvinnyt. Sitten et varmaan lukenut kunnolla. Tuo on itse asiassa aika epäkohteliaasti sanottu ihmisiä kohtaan, jotka todella yrittävät neuvoa. Toivon ettei tarkoituksesi ole tahallaan loukata? Etsi käsiisi uusin Sue, ilmestynee about tänään. Siinä on käyty läpi CD-valmistamot, ja saatatpa löytää sopivamman hinnankin. Tuo 500 kappaletta on aika optimistinen painos täysin midillä tehtyyn kamaan - olisiko 50-100 kpl lähempänä totuutta? |
Juutas 17.08.2005 14:31:25 | |
---|
Tuo 500 kappaletta on aika optimistinen painos täysin midillä tehtyyn kamaan - olisiko 50-100 kpl lähempänä totuutta? Jos kyseessä on uusi Bat ja Ryyd tms. huumorimusiikin valitettava klassikko, niin 50 000 ei riitä mihinkään, mutta todennäköisemmin 50 on jo liikaa. Paitsi jos on paljon kavereita. Which is nice. =) |
Silee 17.08.2005 17:38:10 | |
---|
Sitten et varmaan lukenut kunnolla. Tuo on itse asiassa aika epäkohteliaasti sanottu ihmisiä kohtaan, jotka todella yrittävät neuvoa. Toivon ettei tarkoituksesi ole tahallaan loukata? Ei todellakaan ollut tarkoitus. En vain löytänyt. Tuo 500 kappaletta on aika optimistinen painos täysin midillä tehtyyn kamaan - olisiko 50-100 kpl lähempänä totuutta? Saattaa hyvinkin olla :) |
BenGlenton 17.08.2005 17:52:09 | |
---|
Painosmäärää ajatellen kannattaa myös harkita CD-R julkaisun tekemistä. Monet CD-painofirmat tarjoavat tämänkin mahdollisuuden, ja hinnat ovat huomattavasti edullisempia. "oikeissa" CD:ssä minimipainosmäärä on tuo 500kpl kun taas CD-R painoksissa 50:stä kappaleesta ylöspäin. CD-R -painoksiin saa kuitenkin yhtä lailla hienot kannet kuin "oikeisiin" cd:siin. www.supremecourtband.fi |
kivi 17.08.2005 17:56:56 | |
---|
Painosmäärää ajatellen kannattaa myös harkita CD-R julkaisun tekemistä. Monet CD-painofirmat tarjoavat tämänkin mahdollisuuden, ja hinnat ovat huomattavasti edullisempia. "oikeissa" CD:ssä minimipainosmäärä on tuo 500kpl kun taas CD-R painoksissa 50:stä kappaleesta ylöspäin. CD-R -painoksiin saa kuitenkin yhtä lailla hienot kannet kuin "oikeisiin" cd:siin. Näinpä juuri. Halvimmillaan CD-R:ien teko on todella edullista hommaa, ja suosittelen taas lukemaan uusimman Suen, jossa siis on käyty kilpailuttamassa Suomen kahdeksan suosituinta paikkaa teettää levy. |
Silee 19.08.2005 15:03:40 | |
---|
ja suosittelen taas lukemaan uusimman Suen, jossa siis on käyty kilpailuttamassa Suomen kahdeksan suosituinta paikkaa teettää levy. Kävin kirjastossa selaamassa tuon läpi, mutta ei tuollaista juttua löytynyt. |
leka 22.08.2005 13:51:28 | |
---|
Kuuntelinpa tuon yhden biisin ja sen perusteella suosittelisin että poltatte kotikoneella muutaman kappaleen levyjä niin äiti ja kaverit saavat levynsä. Enempää ei kannata tehdä, koska ei mene kaupaksi. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
JPQ 22.08.2005 16:10:06 | |
---|
Kuuntelinpa tuon yhden biisin ja sen perusteella suosittelisin että poltatte kotikoneella muutaman kappaleen levyjä niin äiti ja kaverit saavat levynsä. Enempää ei kannata tehdä, koska ei mene kaupaksi. Mistä kappaleet löytyy ? |
Starlia 22.08.2005 19:49:17 | |
---|
Mistä kappaleet löytyy ? Samaa utelen. |
kivi 22.08.2005 20:05:24 | |
---|
Kävin kirjastossa selaamassa tuon läpi, mutta ei tuollaista juttua löytynyt. Kyllä se siellä oli. Koko sivu. |
xerxes 22.08.2005 20:21:14 (muokattu 22.08.2005 20:21:37) | |
---|
Sitten et varmaan lukenut kunnolla. Tuo on itse asiassa aika epäkohteliaasti sanottu ihmisiä kohtaan, jotka todella yrittävät neuvoa. Toivon ettei tarkoituksesi ole tahallaan loukata? Etsi käsiisi uusin Sue, ilmestynee about tänään. Siinä on käyty läpi CD-valmistamot, ja saatatpa löytää sopivamman hinnankin. Tuo 500 kappaletta on aika optimistinen painos täysin midillä tehtyyn kamaan - olisiko 50-100 kpl lähempänä totuutta? Ja se numero on??? Siis sen Suen. Relax. |
kivi 22.08.2005 20:27:59 (muokattu 22.08.2005 21:57:23) | |
---|
Kävin kirjastossa selaamassa tuon läpi, mutta ei tuollaista juttua löytynyt. Ja Ja se numero on??? Siis sen Suen. Elokuu 2005, kannessa Rasmus. |
leka 22.08.2005 20:53:29 | |
---|
Mistä kappaleet löytyy ? teoriapalstan C-Am-F-G ketjusta JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Starlia 22.08.2005 21:39:09 | |
---|
Elokuu 2005, kannessa Rasmus. Ja sivu on 22. |
Starlia 22.08.2005 21:44:01 | |
---|
teoriapalstan C-Am-F-G ketjusta Mjoo.. Aika hirveän kuuloista, jos niinku suoraan saa sanoa. Noh, ehkä joku tuosta nautintoa saa. Minä en ainakaan. |
Janus 22.08.2005 22:43:38 | |
---|
Mjoo.. Aika hirveän kuuloista, jos niinku suoraan saa sanoa. Noh, ehkä joku tuosta nautintoa saa. Minä en ainakaan. Huumori on vaikea laji... "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo |
Silee 27.08.2005 10:57:15 | |
---|
Juu ja siis tuohan ei todellakaan ollut sitä kunnon Anym3nia. Se oli vain hetken mielijohteesta parissa minuutissa väsätty C-Am-F-G -kappale. Uskokaa pois, kyllä suurin osa Anym3n-kappaleista on paljon parempia. Ps. Löysin sen Sue-lehden jutun. Olin katsonut jotain vanhaa numeroa. |