Aihe: Teostokorvaukset jälkikäteen ilmoitetulta elokuvamusalta
1
JE
31.01.2006 17:24:08
1) Findie = "riippumaton elokuvantekijä / ryhmä / joukko / kotileffa"

Henkilö X sanoo:
Kuule. Kuulin tänään huolestuttavan jutun.

Henkilö X sanoo:
Noh.. jossain päin suomea joku muusikko oli tehnyt findie leffaan musat..myöhemmin tyyppi oli liittynyt Teostoon ja findie filmi porukka joutui alkaa maksamaan teostomaksua takautuvasti.

Henkilö X sanoo:
Tosin epäselväksi jäin.. pyysikö muusikko itse tätä.. vai.. olik ose teostolta automaattinen juttu.

Eli mites asia oikeasti menee. Jos muusikko on liittynyt myöhemmin teostoon, niin eikö hän saisi antaa täysoikeudet elokuvaporukalleen käyttää NYT teostossa muhivia teoksia ilmaiseksi, niin että elokuvaporukalle ei tulisi ongelmia tämän suhteen?

2) Toinen asia koskee nettilevitystä, että voinko antaa itselleni/jollekkin toiselle oikeudet levittää minun omia biisejäni netissä ilman korvausta?
Jomsa
01.02.2006 09:19:47
www.finfilms.net osoitteessa käydään samaa keskustelua melko tiukasti ->
http://www.finfilms.net/forum_readthread.php?forumid=303&page=0
Dier uber drum machine... (Yeah right)
Janus
01.02.2006 13:48:52
2) Toinen asia koskee nettilevitystä, että voinko antaa itselleni/jollekkin toiselle oikeudet levittää minun omia biisejäni netissä ilman korvausta?

Jos olet Teoston tekijäasiakas, voit julkaista biisejäsi vapaasti yhdellä omalla kotisivullasi, jonka osoitteen ilmoitat Teostoon. Et siis voi enää hyödyntää esim. mikseri.nettiä oman musiikkisi levityskanavana. www.teosto.fi neuvoo kaiken oleellisen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)