Aihe: demostudio?
1
CaptainC
02.01.2006 20:12:10
Hölömö kysymys:

Saako tuonne demostudio-osastolle laittaa linkin biisiin, joka on teoston alaista materiaalia?
Nelikielipiru
02.01.2006 22:20:06

Hölömö kysymys:

Saako tuonne demostudio-osastolle laittaa linkin biisiin, joka on teoston alaista materiaalia?

Ei.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Janus
02.01.2006 22:42:19
Ei.

Onko näin? Teoston sivuilla sanotaan seuraavaa:

http://www.teosto.fi/teosto/webpage … t2=D965514C8B1AB4A8C2256E1C00283885

Musiikki kotisivuilla:
Tekijäasiakas
(siis biisin säveltäjä, joka on ilmoittanut kappaleen teostoon)
Teoston tekijäasiakkaiden omat kustantamattomat teokset tekijä-asiakkaan omilla kotisivuilla ei-kaupallisiin tarkoituksiin (audio/video) (jos kustannussopimusta ei ole, Teoston asiakaskin voi omalla kotisivullaan (mutta vain yhdellä sivustolla, eikä esim. mikseri.netissä) pitää omia biisejään julkisesti ladattavana)
Maksuton käyttölupa Teostosta (käsittääkseni lupa, joka ei maksa mitään, kunhan Teostolle ilmoittaa nettiosoitteen, missä omia kappaleitaan pitää)

Olen siis siinä käsityksessä, että omia kustantamattomia biisejä/demoja/whatever saa esim. promootiomielessä pitää jaossa omilla sivuillaan, kunhan maksuton lupa on hankittu Teostolta. Eikö silloin ole aivan se ja sama, laittaako Demostudioon linkin biisiin, varsinkin jos linkistä näkyy selkeästi alkuperäisen sivuston osoite? Tai sitten vaihtoehtoisesti laittaa pelkän sivuston nimen linkiksi ja antaa ohjeet ladata kappaleen sieltä, kuten moni tekeekin. (vrt. www.omanimi.org/omamusa/omabiisi.mp3 vs. www.omanimi.org -> omamusa.mp3)

Korjatkaa, jos olen väärässä.
CaptainC
03.01.2006 09:38:39
Näin itsekin asian olen ymmärtänyt. Samasta aiheesta keskustelimme tuolla "teosto ja internet" tjsp. - threadissa. Ajattelin, että jos täällä olisi Teoston asiakkaita, jotka ovat demojaan tonne laittaneet niin asia selviäisi näppärästi...
Nelikielipiru
03.01.2006 18:22:33

Onko näin? Teoston sivuilla sanotaan seuraavaa......

Aloitus kysymys oli hämäävän epätarkka ja luulin että on kysymys jälleen coveri jutuista
ja vastasin lyhyesti ja ytimekkäästi. No perseelleenhän se sitten meni.

Korjatkaa, jos olen väärässä.

En korjaa koska ei oo korjattavaa.

Ja aloitus kysyjälle, sori meni vituiks mutta kannattaa myöskin hieman tarkentaa mitä hakee kysymyksellä. Juuri että onko omaa tuotosta vai onko laina kamaa.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
CaptainC
03.01.2006 22:58:56
Joo tajusin vasta, että voihan sitä joku demolleen cover-biisinkin laittaa. Eli epäselvä oli kysymykseni kyllä...No, selvisipä tämä kuitenkin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)