Torniojaws 22.03.2006 22:25:37 | |
---|
|
Roberto 22.03.2006 22:48:03 | |
---|
"Mikä minua ärsyttää" http://warp.povusers.org/grrr/ "DISCLAIMER: Nämä tekstit saattavat sisältää paljonkin mutu-tietoa. Kaikki mikä niissä on sanottu ei välttämättä ole faktaa, vaan pelkästään omia ajatuksiani ja jopa luulojani. Arvioi itse tapauskohtaisesti." Ah.. internet, tuo ihmiskunnan kelmeänläpikuultavanvalkea sekä hieman kostea alavatsa. |
loosah 22.03.2006 23:53:58 | |
---|
Just joo.... Tapaus 4 pitää varmasti paikkansa... Juu juu... aivan varmasti. heh. Toi nyt on tollasta katkeruutta taas joltain. Turha ottaa liian tosissaan. |
M.i.k.key 23.03.2006 02:53:11 | |
---|
Mistä näitä tulee...? Möllisty! |
Pieni rumpalipoika 23.03.2006 07:55:25 | |
---|
Nimimerkki "Asian Tuntija". Hoho. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Sertzo S 23.03.2006 07:58:52 | |
---|
Mistä näitä tulee...? Kusipäiden mulkkujen perseestä! Vituttaa nuo jutut niin paljon, etten viitsi sen kummemmin edes kommentoida. |
kivi 23.03.2006 08:49:43 (muokattu 23.03.2006 08:50:11) | |
---|
Kuinkas paljon noissa on sitten perää? Varsinkin tuo neljäs tapaus vaikuttaa erittäin kyseenalaiselta. Ei juurikaan perää. Jos joku asia onkin tapahtunut, viimeistään selitys on väärin. Suosittelen lukemaan uudesta Image-lehdestä Bob-Finland -jutun, kuinka Sauli Niinistön kampanja pohjattiin "tavallisten ihmisten" todellisuudessa erittäin organisoituun ja ohjattuun keskusteluissa ja internetin palstoilla käymään "positiivisen Sauli-kuvan" rakentamiseen. Tarkoituksena oli tehdä mahdottomasta mahdollinen - isorikkaasta ulkomailla asuvasta pankinjohtajasta duunarin kaveri. Miten tässä onnistuttiin, näkyi esim muusikoiden.netin presidentinvaalikeskustelussa. Median kritiikittömään vastaanottamiseen tottuneimmat ja vähimmin analyyttiset olivat ihan sillä kannalla että "Sauli on jees". Tarkoitukseni ei kuitenkaan oo siirtää keskustelua puoluepolitiikkaan, vaan kertoa että tässä on just ihan samasta asiasta kyse. Mielikuvamarkkinoinnista. Luodaan kuva, että tekijänoikeusjärjestö on paha, ja vaikka propagandassa käytetyt väitteet kaadettaisiin yksi kerrallaan, mielikuva jää. Torniojaws, sinä olet luovan työn tekijöiden vastustajien kätyri. Et ehkä tiedä sitä itse, mutta näin se käy. Toimit juuri niinkuin tekstin laatija toivoikin. |
Pieni rumpalipoika 23.03.2006 10:12:33 | |
---|
Suurin ongelma musta näissä jutuissa on se, että teosto ja gramex mielletään monesti "valtiollisiksi" tahoiksi ja tekijänoikeuskorvauksia veroiksi. Ja unohdetaan, että jos siitä musasta ei tekijät sais massia, sitä musaa ei ois. Ja, että teosto ja gramex nimenomaan tilittävät korvaukset lähes suoraan tekijöille. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
M-Juhana 23.03.2006 10:58:20 | |
---|
Torniojaws, sinä olet luovan työn tekijöiden vastustajien kätyri. Et ehkä tiedä sitä itse, mutta näin se käy. Toimit juuri niinkuin tekstin laatija toivoikin. Oletko sinä ihan tosissasi ? Olet herra kivi kyllä kovin mustavalkoinen maailmaltasi. RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
kivi 23.03.2006 11:21:17 (muokattu 23.03.2006 11:24:29) | |
---|
Oletko sinä ihan tosissasi ? Olet herra kivi kyllä kovin mustavalkoinen maailmaltasi. Niinkö luulet? Mä taas luulen, että kyse on siitä että olen työni puolesta (ja osin myös henk koht kiinnostuksesta) herkistynyt näkemään miten media toimii ja miten sen avulla manipuloidaan. Ja tässä on kyse juuri siitä. En yritä nostaa salaliittoteorioita esille, mutta tässä tilanteessa ei tarvitsekaan - salaliitto on paljastunut jo (vaikkeivät sitä kaikki usko) ja toimijat ihan selvään näkyvissä. Se hetki, jolloin Bugs Bunny sanoo kameralle "Of course you realize this means war" on ohi jo. Luovan työn tekijät ovat parhaillaan melkoisen kovan hyökkäyksen kohteena, ihan koko ajan, mikäli mielivät säilyttää edes jonkinlaisen oikeuden työhönsä. Tuo linkitetty teksti on osa sitä hyökkäystä, ja jokainen joka siihen linkittää on siis hyökkääjän puolella, koska se edesauttaa tekstin luetuksi tulemista. |
M-Juhana 23.03.2006 11:39:48 | |
---|
Niinkö luulet? Mä taas luulen, että kyse on siitä että olen työni puolesta (ja osin myös henk koht kiinnostuksesta) herkistynyt näkemään miten media toimii ja miten sen avulla manipuloidaan. Ja tässä on kyse juuri siitä. En yritä nostaa salaliittoteorioita esille, mutta tässä tilanteessa ei tarvitsekaan - salaliitto on paljastunut jo (vaikkeivät sitä kaikki usko) ja toimijat ihan selvään näkyvissä. Se hetki, jolloin Bugs Bunny sanoo kameralle "Of course you realize this means war" on ohi jo. Luovan työn tekijät ovat parhaillaan melkoisen kovan hyökkäyksen kohteena, ihan koko ajan, mikäli mielivät säilyttää edes jonkinlaisen oikeuden työhönsä. Tuo linkitetty teksti on osa sitä hyökkäystä, ja jokainen joka siihen linkittää on siis hyökkääjän puolella, koska se edesauttaa tekstin luetuksi tulemista. Olet ihan oikeassa ! Heittoni oli lähinnä tuota syytöstäsi kohtaan. Nimimerkki tuskin ansaitsi tulla syytetyksi "kätyriksi". Ihan vilpittömassä uskossa varmaankin postas kirjoituksensa. RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
Notefix 23.03.2006 11:41:33 | |
---|
Oletko sinä ihan tosissasi ? Olet herra kivi kyllä kovin mustavalkoinen maailmaltasi. Kyllä kivellä on ihan pointti tuossa, vaikka sillä luovana ihmisellä onkin tavallista enemmän dramaattisuutta teksteissään, kuin mitä joillain muilla. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
kivi 23.03.2006 11:44:24 | |
---|
Nimimerkki tuskin ansaitsi tulla syytetyksi "kätyriksi". Ihan vilpittömassä uskossa varmaankin postas kirjoituksensa. Kyl kyl, mutta enkös mä sanonut jotenkin että "tietämättään" tms. lieventävää? Tyly on tietenkin sävyni. Kas, kun tuota propagandasotaa käydään "vihollisen" taholta just sillä tavalla, että ihan hyvällä tahdolla liikkeellä olevat ihmiset (jotka eivät kuitenkaan ole ottaneet asioista kunnolla selvää) nakitetaan propagandan levittäjiksi. Loose lips sink ships, ja silleen... :-) |
M-Juhana 23.03.2006 11:46:34 | |
---|
Kyl kyl, mutta enkös mä sanonut jotenkin että "tietämättään" tms. lieventävää? Tyly on tietenkin sävyni. Kas, kun tuota propagandasotaa käydään "vihollisen" taholta just sillä tavalla, että ihan hyvällä tahdolla liikkeellä olevat ihmiset (jotka eivät kuitenkaan ole ottaneet asioista kunnolla selvää) nakitetaan propagandan levittäjiksi. Loose lips sink ships, ja silleen... :-) Kyllä on huomattu ja motiivitkin on sulla perusteltu. Mutta meitä "sivustakatsojia" ei saa syyttää !! :-) RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
kivi 23.03.2006 11:50:46 (muokattu 23.03.2006 11:52:03) | |
---|
Mutta meitä "sivustakatsojia" ei saa syyttää !! Ihan totta tuokin. Mutta tiijäkkö sen tilanteen, kun alakoululaiset nahistelee, ja opettaja ärähtää vähän liian kovaa. Ja sitten ne kaikki pillahtaa itkuun, alkaa märäjämään. Tiijäkkö? Niin tässä kävi :-)
|
M.i.k.key 23.03.2006 12:07:25 | |
---|
Ihan totta tuokin. Mutta tiijäkkö sen tilanteen, kun alakoululaiset nahistelee, ja opettaja ärähtää vähän liian kovaa. Ja sitten ne kaikki pillahtaa itkuun, alkaa märäjämään. Tiijäkkö? Niin tässä kävi :-) Hoho! Jeah! Hyvä! Möllisty! |
msormune 02.04.2006 21:55:23 | |
---|
Tuostapa voipi lukea ihan issekseen ennakkotapauksesta: http://www.ulapland.fi/home/oiffi/lait/kko02101.html Lyhyenä yhteenvetona: Käräjäoikeuden ja hovioikeudenmielestä Teosto oli oikeassa rohmutessaan taksikuskilta rahaa, kun tämä oli "radion, CD-soittimen tai nauhurin välityksellä asiakkaan läsnäollessa esittänyt tekijän-oikeudellisesti suojattujen teoksia julkisesti". Teosto halusi tästä ... 240 mk taksikuskilta. Aika velikultia. Korkein oikeus sentään pienensi korvaussumman 22 euroon :) Mutta Teosto siis voitti jutun kaikissa oikeusasteissa. Eli siis jos kuuntelet radiota esim. parturissa (joka rinnastetaan taksiin ennakkopäätöksessä), liikkeen harjoittajan pitäisi joko sulkea radio tai maksaa siitä rahaa tekijänoikeuksista huolehtivalle osapuolelle. Ihan huolimatta siitä, onko siitä radiosta tulevasta musiikista maksettu jo rahaa vai ei. |
sormunen 02.04.2006 23:36:28 | |
---|
Ihan huolimatta siitä, onko siitä radiosta tulevasta musiikista maksettu jo rahaa vai ei. Tätä mä en ihan tajunnut. Mitenkäs esittäminen täytyisi lopettaa jos tekijänoikeus- yms korvauksista on asianmukaisesti huolehtinut?
|
msormune 03.04.2006 10:04:15 | |
---|
Tätä mä en ihan tajunnut. Mitenkäs esittäminen täytyisi lopettaa jos tekijänoikeus- yms korvauksista on asianmukaisesti huolehtinut? Jaa taisin vähän epäselvästi kirjoittaa. Siis ymmärtääkseni radiokanava on jo maksanut esitettävästi musiikista tekijänoikeusmaksuja, mutta nyt siis parturin/taksikuskin pitäisi maksaa ne uudestaan. Tai pistää radio kiinni. Kukaan liikkeenharjoittaja ei varmaan noita huvikseen maksa, ellei niitä erikseen karhuta. En sitten tiedä, miten tuo käytännössä menisi. Ehkä liikkeenharjoittaja maksaisi jonkin ennalta sovitun könttäsumman vuodessa, että saapi pitää radiota auki. Enkä myöskään tiedä, pitääkö tekijänoikeuksien omistajan/edunvalvojan jotenkin todistaa että radiota on kuunneltu työaikana jne. |
kivi 03.04.2006 10:38:43 | |
---|
Jaa taisin vähän epäselvästi kirjoittaa. Siis ymmärtääkseni radiokanava on jo maksanut esitettävästi musiikista tekijänoikeusmaksuja, mutta nyt siis parturin/taksikuskin pitäisi maksaa ne uudestaan. Tai pistää radio kiinni. Kukaan liikkeenharjoittaja ei varmaan noita huvikseen maksa, ellei niitä erikseen karhuta. En sitten tiedä, miten tuo käytännössä menisi. Ehkä liikkeenharjoittaja maksaisi jonkin ennalta sovitun könttäsumman vuodessa, että saapi pitää radiota auki. Enkä myöskään tiedä, pitääkö tekijänoikeuksien omistajan/edunvalvojan jotenkin todistaa että radiota on kuunneltu työaikana jne. Maksaa könttäsumman. Kuule, msormune, sä olet nyt aika lailla myöhässä liikkeellä. Tätä puitiin tuossa kolmisen vuotta sitten erittäin tyhjentävästi, ja käsittääkseni taksit, parturikampaamot ja Teosto pääsivät hyvinkin sopuun. Mikäli uutinen tästä maksukierroksesta on ehtinyt vasta nyt sulle, kannattaa ehkä tutustua asiasta käytyyn kirjoitteluun faktapohjalta. Vaikkapa Teostory-lehden arkistoista löytynee monta juttua siitä miten tässä kävi. Ja muille jotka eivät tiedä mistä puhutaan: kyseessä oli joitakin vuosia sitten käyty linjanveto siitä, että samalla tavalla kuin ravintolat joutuvat maksamaan musiikista joka edistää asiakkaiden viihtymistä, pienen korvaussumman vuosittain, joutuisivat muutkin ammatinharjoittajat jotka käyttävät musiikkia "tiloissaan" asiakkaiden viihdyttämiseen maksamaan - ettei kriteerinä olisi siis vain se, tarjoillaanko tilassa kans viinaa :-) No, tästähän sitten eräät tahot, jotka olivat jo jonkin aikaa miettineet, miten saataisiin tekijänoikeustoimintaa huonoon valoon, se (luovasta työstä maksaminen) kun nielee heiltä puhdasta voittoa jonka toki voisi ohjata omiin taskuihin, pääsivät aloittamaan erityisesti Teostoon kohdistuneen propagandasotansa. Kärpäsestä tehtiin härkänen, ja todellakin aivan nimellisestä korvauksesta mukamas suurikin uhka ammatinharjoittamiselle. Jälkeenpäin taksit ja kampaamot olivat aika noloja, kun kuulivat mistä oikein olikaan kyse. (Muuten: tiedättekö miksi juuri Teosto on hampaissa, siis sen lisäksi että musiikkia tarvitaan kuvan kylkiäiseksi ja multimediaan muutenkin koko ajan? Siksi, että se on ainoita tekijänoikeusjärjestöistämme, joka todella yrittää ohjata rahat oikeaan osoitteeseen, ja jolla siis on senkin vuoksi velvollisuus esittää tarkkoja, yksilöityjä vaatimuksia. Tällainen tarkkuus estää monella muulla alalla viime aikoina yleistyneet aivan järjettömät sopimukset edes jossain määrin.) |