FuGGa 07.03.2006 12:17:15 (muokattu 07.03.2006 12:25:41) | |
---|
En loytanyt tahan aiheeseen liittyvaa tekstia hakukoneella, varsinkin kun joudun nyt toimimaan koneella jossa ei ole mahdollisuuksia aa ja oo kirjamiin. Jos haluan julkaista oman yhtyeeni tulevan levyn ensimmaisen singlen online versiona, niin kuka joutuu maksamaan Teostolle ja mita? Tama tallaisena yleiskysymyksena silloin kun bandi on luokkaa "keta kiinnostaa" ja myos siina tapauksessa etta singlea imutettaisiin lopulta miljoonia kappaleita. Tassa tapauksessa bandilla on levy-yhtio(jakelija), mutta artisti omistaa itse oikeudet musiikkiinsa master kopioon. Onko olemassa siisteja julkaisukanavia jo valmiiksi (Englannin kielisia), jotka tarjoaisivat helpon downloadauksen musiikin ystavalle ja itselleni hyvan statistiikan lataajista? Helpolla downloadauksella tarkoitan helppoa rekisteroitymista palveluun, vahan roskamainospopuppeja ja sita ettei rekisteroinnin jalkeen imuttaja joudu roskapostitulvan uhriksi ja koe artistin aiheuttaneen taman. Mita muuta huomioitavaa online singlen julkaisussa olisi hyva pitaa mielessa? EDIT: unohdin siis mainita etta Teoston sivuilla annetaan jotenkin ymmartaa etta julkaisusta omilla kotisivuilla ei ole mitaan saantoa talla hetkella http://www.teosto.fi/teosto/webpage … 85!OpenDocument&Highlight=0,mp3 |
varakeef 07.03.2006 13:17:06 | |
---|
Onko olemassa siisteja julkaisukanavia jo valmiiksi (Englannin kielisia), jotka tarjoaisivat helpon downloadauksen musiikin ystavalle ja itselleni hyvan statistiikan lataajista? Helpolla downloadauksella tarkoitan helppoa rekisteroitymista palveluun, vahan roskamainospopuppeja ja sita ettei rekisteroinnin jalkeen imuttaja joudu roskapostitulvan uhriksi ja koe artistin aiheuttaneen taman. Kokeiles tällaista: http://www1.myspace.com/ EDIT: unohdin siis mainita etta Teoston sivuilla annetaan jotenkin ymmartaa etta julkaisusta omilla kotisivuilla ei ole mitaan saantoa talla hetkella http://www.teosto.fi/teosto/webpage … 85!OpenDocument&Highlight=0,mp3 Teostoa ei muuten kiinnosta mitä biisejä netissä, jos palvelin ulkomailla - eli eivät voi tuolloin olla käsi ojossa. Luonnollisesti tällaiselle palvelimelle biisejä laitettaessa tulee huolehtia siitä, jokaikinen kappaleen oikeudenomistajista on julkaisemiseen luvan antanut. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
CaptainC 07.03.2006 17:26:31 | |
---|
Onko näin, että jos palvelin on ulkomailla niin sinne vaan biisit? Eli esmes tonne MySpaceen? Onko tää Myspace ihan kaikille avoin/ilmainen vai minkälainen sydeemi on kyseessä. |
kivi 07.03.2006 18:15:47 (muokattu 07.03.2006 18:16:53) | |
---|
varakeef: Teostoa ei muuten kiinnosta mitä biisejä netissä, jos palvelin ulkomailla - eli eivät voi tuolloin olla käsi ojossa. Luonnollisesti tällaiselle palvelimelle biisejä laitettaessa tulee huolehtia siitä, jokaikinen kappaleen oikeudenomistajista on julkaisemiseen luvan antanut. Hmm? Oletko sä nyt oikeasti aivan varma tuosta? Mun mielestäni jos mä olen Teoston asiakas, mä olen sitä kautta myös n(C)b:n (Tanska) asiakas, ja ketju jatkuu aina vain eteenpäin kattaen kaikki sopimusmaat, oliko niitä nyt 60 maata? (Sopimuksen nimeä en nyt muista.) Sikäli mä olisin jokaisessa maassa samassa asemassa kuin ko. maan "oman" tekijänoikeusjärjestön asiakas, ja sama tietysti kääntäen. Se, että Teostoa ei kiinnosta mitä Amerikassa tapahtuu, ei tarkoita sitä, ettei se kiinnostaisi ASCAPia ja BMItä. |
varakeef 07.03.2006 19:45:18 | |
---|
Hmm? Oletko sä nyt oikeasti aivan varma tuosta? Niin ne kuulemma vastas meiän levy-yhtiön päällikölle, kun lupia kyseli männä viikolla. Tosin tieto tuli basistin välityksellä, että voihan tässä olla vähän rikkinäinen puhelin -efektiä mukana. Biisinäytteet on nyt siellä, en aio nostaa kannetta. Mun mielestäni jos mä olen Teoston asiakas, mä olen sitä kautta myös n(C)b:n (Tanska) asiakas, ja ketju jatkuu aina vain eteenpäin kattaen kaikki sopimusmaat, oliko niitä nyt 60 maata? (Sopimuksen nimeä en nyt muista.) Sikäli mä olisin jokaisessa maassa samassa asemassa kuin ko. maan "oman" tekijänoikeusjärjestön asiakas, ja sama tietysti kääntäen. Se, että Teostoa ei kiinnosta mitä Amerikassa tapahtuu, ei tarkoita sitä, ettei se kiinnostaisi ASCAPia ja BMItä. Noin minäkin olen ymmärtänyt. BMI:ltä en ole kysynyt. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Janus 07.03.2006 21:47:50 | |
---|
Mun mielestäni jos mä olen Teoston asiakas, mä olen sitä kautta myös n(C)b:n (Tanska) asiakas, ja ketju jatkuu aina vain eteenpäin kattaen kaikki sopimusmaat, oliko niitä nyt 60 maata? (Sopimuksen nimeä en nyt muista.) Rooman sopimus, ratifioitu 1983. |
kivi 08.03.2006 03:07:49 | |
---|
Rooman sopimus, ratifioitu 1983. Just. Kiitos. |
Fonisoul_ 14.03.2006 12:28:28 | |
---|
Omia biisejä saa jolkaista bändin omilla kotisivuilla MUTTA tähänkin tarvii Teoston luvan. Positiivista tässä on se, että lupa on ilmainen. Sitten jos biisien tekijöinä on bändin ulkopuolisia jäseniä saattaa tilanne olla toinen, en ole varma. Näköjään Teoston sivuilla asia on ilmaistu näin: Teoston tekijäasiakkaiden omat kustantamattomat teokset tekijä-asiakkaan omilla kotisivuilla ei-kaupallisiin tarkoituksiin (audio/video) ... Maksuton käyttölupa Teostosta Avainsana taitaa olla tuo "kustantamattomat"... |
hirvoksi 15.03.2006 12:47:02 | |
---|
Avainsana taitaa olla tuo "kustantamattomat"... Ja toinen avainsana on "ei-kaupallisiin". Eli jos biisit saa ladata ilmaiseksi on homma Teoston osalta ilmaista, mutta jos mainostat sillä tulevaa levyä, joka tuskin on ilmainen, voidaan katsoa että aiot hyötyä nettisivuillasi olevista biiseistä(/klipeistä) kaupallisesti. - Pete Ota rennosti! Ja olet virtuoosi. |
steven 18.03.2006 13:07:06 | |
---|
Niin, mut samplet saa laittaa -> 30 sek asti omille sivuilleen ilmaiseksi. |
Janus 18.03.2006 13:12:54 | |
---|
Niin, mut samplet saa laittaa -> 30 sek asti omille sivuilleen ilmaiseksi. Mielenkiintoista. Missä noin sanotaan? |
steven 18.03.2006 18:19:05 | |
---|
Hyvä että kysyit. Kävin tsekkaan Teoston säännöt ja näyttäisivät taas muuttuneen (tosin helvetin sekavat). Viimeksi kun olin yhteydessä heihin, kertoivat tämän 30 sek säännön koskien siis artistin kovisivujilla ilmaiseksi ladattavaa materiaalia johon artistilla on tekijänoikeudet. Nyt tarviikin kysellä tsekata Toetosta uudestaan... http://www.teosto.fi/teosto/webpage … 83885&cat4=Hinnat%20ja%20ohjeet |
stagestar 04.05.2006 12:16:22 | |
---|
Teostoa ei muuten kiinnosta mitä biisejä netissä, jos palvelin ulkomailla - eli eivät voi tuolloin olla käsi ojossa. Luonnollisesti tällaiselle palvelimelle biisejä laitettaessa tulee huolehtia siitä, jokaikinen kappaleen oikeudenomistajista on julkaisemiseen luvan antanut. höpö höpö rok rok !!! |
varakeef 04.05.2006 12:22:13 | |
---|
höpö höpö Nasevasti perusteltu. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |