Aihe: Miksi paikallisradio ei soita paikallista musiikkia?
1
katalat
23.01.2006 18:34:44
Mikä Yleisradiossa mättää? Tarjonta yksipuolistuu entisestään. Miksi paikallisradiot eivät soita paikallista musiikkia? Etelä-Savolaiset musiikin alalla toimijat ovat ottaneet kantaa Yleisradion paikallisen musiikin boikotointiin. Toimiiko Yleisradio vastoin toimintaperiaatteitaan ja säädöksiään?

Osoitteessa www.kansalaisadressi.net on lisätietoa tästä asiasta sekä muustakin Yleisradion epäkulttuurillisesta toiminnasta. Sivustolla kerätään nimilistaa, jossa on (16.1.) yli 70 nimeä ja kesällä kerätyssä kirja-muotoisessa adressissa n. 200 nimeä. Adressi on tarkoitettu kaikille suomalaisille musiikki-ihmisille, niin tekijöille kuin kuuntelijoillekin. Sivustolla on myös foorumi kommenteille.
Sertzo S
24.01.2006 11:31:47 (muokattu 24.01.2006 11:33:42)
Mikä Yleisradiossa mättää? Tarjonta yksipuolistuu entisestään. Miksi paikallisradiot eivät soita paikallista musiikkia? Etelä-Savolaiset musiikin alalla toimijat ovat ottaneet kantaa Yleisradion paikallisen musiikin boikotointiin. Toimiiko Yleisradio vastoin toimintaperiaatteitaan ja säädöksiään?

Osoitteessa www.kansalaisadressi.net on lisätietoa tästä asiasta sekä muustakin Yleisradion epäkulttuurillisesta toiminnasta. Sivustolla kerätään nimilistaa, jossa on (16.1.) yli 70 nimeä ja kesällä kerätyssä kirja-muotoisessa adressissa n. 200 nimeä. Adressi on tarkoitettu kaikille suomalaisille musiikki-ihmisille, niin tekijöille kuin kuuntelijoillekin. Sivustolla on myös foorumi kommenteille.

Itse olen ottanut paikkakunnallamme Savonlinnassa kantaa jopa lehtikirjoittelulla asiasta, mutta parannusta musiikkitarjontaan ei ainakaan Etelä-Savon radio ole merkittävästi tehnyt eli soittanut paikkakunnan ja kuuluvuusalueensa omien musiikintekijöiden musiikkia, vaikka sitä löytyy hyvälaatuisenakin jo viljalti. Etelä-Savon aluradion johtaja ja entinen muusikkokin Ville Vilen lupasi puuttua asiaan paikallislehti Savonmaan lehtihaastattelussa taannoin, mutta lienee unohtanut lupauksensa poliitikkojen tapaan. Adressiin olen nimeni laittanut ja toisaalla m-netissä osoitteenkin siihen.
katalat
24.01.2006 11:57:23
Sertzolle!

Käy pistämässä kyseinen kommenttisi aiheesta kansalaisadressi-sivustolle. Luulen, että Ylessä seurataan sivuja jo silmä kovana. Mitä enemmän ääntä, sitä enemmän vaikutusta.
Sertzo S
24.01.2006 12:43:52 (muokattu 24.01.2006 12:44:06)
Sertzolle!

Käy pistämässä kyseinen kommenttisi aiheesta kansalaisadressi-sivustolle. Luulen, että Ylessä seurataan sivuja jo silmä kovana. Mitä enemmän ääntä, sitä enemmän vaikutusta.

Eräs Yle:n entinen työntekijä/lauluntekijämuusikko kirjoitti myös valtakunnan päälehteemme samasta asiasta kantaaottavan kirjoituksen, jota lainasin osin luvallaan kirjoittaessani paikalliseen aamulehteemme oman näkemykseni asiasta.Uskon, että tuo hänen kannanottonsa on Yle:ssä varmasti luettu jo joidenkin osalta tuolloin.
BenGlenton
24.01.2006 13:48:43
Eikös tässä olisi jo työnsarkaa jopa valtakunnan syyttäjälle? Tuo YLEn toiminta on todella arveluttavaa, varsinkin siitä näkökulmasta että kyseisen lafkan toimintaa ohjaamaan on säädetty ihan oma lakinsa.
www.supremecourtband.fi
Sertzo S
24.01.2006 14:35:57
Eikös tässä olisi jo työnsarkaa jopa valtakunnan syyttäjälle? Tuo YLEn toiminta on todella arveluttavaa, varsinkin siitä näkökulmasta että kyseisen lafkan toimintaa ohjaamaan on säädetty ihan oma lakinsa.

Voisiko tästä tehdä ns. ryhmäkanteen?
katalat
24.01.2006 15:12:08
Sertzolle!

Ajattelin vaan että tuolle kansalaisadressi-sivustolle tulee, joka päivä asiasta kiinnostuneitten muusikoitten ja musiikista kiinnostuneiden nimiä. He lukevat myös keskustelupalstaa siellä ja uskoisin että ovat kiinnostuneita tietämään asiasta enemmän. Nämä sinun mainitsemasi asiat olivat minullekin uutta ja tukevat käsitystä siitä, että päin persettä mennään ja että jotain tarttis tehdä. Täällä muusikoiden.net -sivustolla(ja tällä palstalla) pyörivät vain muusikot ja käsittääkseni tarkoitus olisi levittää tietoisuutta myös tavallisten radiokuulijoitten korviin. Asiantuntijakommenttisi olisivat enemmän kuin arvokkaita sielläkin. Kun tietoisuus tästä touhusta laajenee tietyn kriitisen pisteen yli niin asiat lähtevät muuttumaan.
Sertzo S
24.01.2006 16:28:11
Sertzolle!

Ajattelin vaan että tuolle kansalaisadressi-sivustolle tulee, joka päivä asiasta kiinnostuneitten muusikoitten ja musiikista kiinnostuneiden nimiä. He lukevat myös keskustelupalstaa siellä ja uskoisin että ovat kiinnostuneita tietämään asiasta enemmän. Nämä sinun mainitsemasi asiat olivat minullekin uutta ja tukevat käsitystä siitä, että päin persettä mennään ja että jotain tarttis tehdä. Täällä muusikoiden.net -sivustolla(ja tällä palstalla) pyörivät vain muusikot ja käsittääkseni tarkoitus olisi levittää tietoisuutta myös tavallisten radiokuulijoitten korviin. Asiantuntijakommenttisi olisivat enemmän kuin arvokkaita sielläkin. Kun tietoisuus tästä touhusta laajenee tietyn kriitisen pisteen yli niin asiat lähtevät muuttumaan.

Laitoin sinne kommenttini. Lueppas se!
katalat
25.01.2006 09:21:49
Hyvä kommentti! Nuo Vilenin lupaukset olisi myös ihan aiheellisia julkistaa ja palauttaa mieliin tuolla foorumilla. Hänhän tuntuu olevan aikamoinen vaikuttajahahmo tällä saralla. Tuntuu kans siltä, että aika monella ihmisellä on pieniä tiedonmurusia aiheesta, että metsään mennään. Jos niitä saisi koottua yhteen paikkaan, niin siitä voisi moni saada ehjempää kokonaiskuvaa ongelmien laajuudesta.
BenGlenton
25.01.2006 11:55:09
Tätä hommaa olisi hyvä yrittää lobata tuonne iltapäivälehtiin, niillä saa huomiota asioihin, vaikka ovatkin melko kyseenalaisia lehtiä.
www.supremecourtband.fi
timus
17.02.2006 01:24:10
Niin ja kun ajattelee mitkä resurssit ja musiikkiarkistotkin Ylellä olisi, niin harmittaa tai vähän enemmänkin.

Ainakin maakuntaradioden tasolla musiikkilinja tuntuu lähtevän sitä, ettei vain kukaan ärsyynny. Halutaan lähinna taustatapettia.

Minusta tämä on ihmisten törkeää aliarviointia ja on itse asiassa ärsyttänyt minua jo pitkään.

Helsingin ulkopuolella radiotilanne on enemmän kuin surkea. Ärsyttää ihan oikeesti!!!!
Hello Cleveland!
Sertzo S
18.02.2006 09:51:54
Niin ja kun ajattelee mitkä resurssit ja musiikkiarkistotkin Ylellä olisi, niin harmittaa tai vähän enemmänkin.

Ainakin maakuntaradioden tasolla musiikkilinja tuntuu lähtevän sitä, ettei vain kukaan ärsyynny. Halutaan lähinna taustatapettia.

Minusta tämä on ihmisten törkeää aliarviointia ja on itse asiassa ärsyttänyt minua jo pitkään.

Helsingin ulkopuolella radiotilanne on enemmän kuin surkea. Ärsyttää ihan oikeesti!!!!

Suoraan sanaoen vituttaa niin perkeleesti!
mirox
07.03.2006 11:25:33
Ylen Radio Suomen maakunta radiot vaikuttavat itse enää marginaalisesti soitettavaan musiikkiin. Soittolistat ko. asemille luo Radio Suomen musiikkipäällikkö Jorma Hietamäki. Elikkäs formaattiradioita siinä missä muutkin. Ville Vilen toimii taas Radio Sumen ohjelmajohtajana ja on näin siis pääpiruna kaikessa. Mutta näin on kahden rockmusiikkimiehen voimin väännetty vapaista kansalaisrahoitteisista maakuntaradioista soittolistoiltaan tiukkoja formaattiradioita. Joihin on turha levyjä lähetellä (päätyvät roskiin). Pitänee panna Let's Eppelin keikat boikottiin.
Bee-äf
14.03.2006 08:49:31
On v-un paljon kalliimpaa perustaa paikallisradio joka soittaa paikallismusiikkia ja tekee paikallisjuttuja kuin palkata Helsinkiin heebo jauhamaan epämääräistä paskaa koko kansalle ja pyörittämään soittolistaa.
Ylen tehtävä kyllä olisi tukea paikallista toimittamista. Mä en tajua, miksi ne kaikessa matkii kaupallisia radioita, ja vielä meidän rahoillamme? Sama olisi muuttaa koko lafka mainosrahoitteiseksi.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
cubasisti
21.03.2006 17:22:24
Nykyään on helppo tehdä radio-ohjelmaa. Ohjelmien "toimituksellinen" sisältö saadaan valmiina 7 päivää -lehdestä ja televisio-ohjelmista, ja musiikkivalinnat hoitaa tietokone, johon on ostettu sitä varten "asiantuntijajärjestelmä". Juorulehdistä ja TV-ohjelmista pälättämään voidaan palkata joku entinen missi. Loppu ohjelma-aika voidaan täyttää erilaisilla listoilla ja gallupeilla. Mitä söit aamiaiseksi? Onks nyt kivaa? Jos vielä jää ylimääräistä aikaa, juontajat voivat puhua omasta itsestään.
Deadline tekee mestarin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)