Meikalainen6 15.07.2006 23:47:19 | |
---|
Tätäkin on varmaan kysytty jo miljoona kertaa, mutta kannattaako itse julkaista levy (eli nauhoittaa, tehdä kasa levyjä ja myydä kädestä käteen ja levykauppaan) vai kannattaako hankkia levytys-sopimus? Tässä asiassa otan huomioon, mistä tulee eniten tuottoa. |
JCM 15.07.2006 23:53:17 (muokattu 16.07.2006 00:01:02) | |
---|
Tätäkin on varmaan kysytty jo miljoona kertaa, mutta kannattaako itse julkaista levy (eli nauhoittaa, tehdä kasa levyjä ja myydä kädestä käteen ja levykauppaan) vai kannattaako hankkia levytys-sopimus? Tässä asiassa otan huomioon, mistä tulee eniten tuottoa. No niin. Tässä tapauksessa (kun en tiedä taustojanne sen tarkemmin) suosittelen hankkimaan levytys-sopimuksen mieluummin tosi isolta firmalta, jolla on kaikki jakelu/mainoskanavat kunnossa, hitosti rahaa, hyvä maine ja teille hyvä sekä osaava tuottaja. Sitten teette sinkun, sekä levyn ja ootte listaykkösinä. Video kans, se MTV:lle heti pyörimään. Luonnollisestikin englanninkielistä matskua niin pääsette maailmanrundille. Missä vaiheessa bändisi on nyt? Kysyn vaan, kun olet jo suunnittelemassa tosiaan tuottavinta tapaa julkaista levy... E: Lue faqeja. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=2&t=49920&o=0 |
Janus 16.07.2006 00:11:08 (muokattu 16.07.2006 00:13:32) | |
---|
Tätäkin on varmaan kysytty jo miljoona kertaa, mutta kannattaako itse julkaista levy (eli nauhoittaa, tehdä kasa levyjä ja myydä kädestä käteen ja levykauppaan) vai kannattaako hankkia levytys-sopimus? Tässä asiassa otan huomioon, mistä tulee eniten tuottoa. Totta kai kannattaa tehdä niinkuin esim. Poets of the Fall, eli nauhoittaa, miksata ja tuottaa kotistudiossa ihan järkyttävän hyvä valmis levy, jota ei tarvitse kuin jaella ja hoitaa mainostus jakeluyhtiön kautta, kun ensin pari vitun hyvää sinkkubiisiä ovat soineet radiossa tarpeeksi. Ei ole turhia välikäsiä rahoja jakamassa. Sit onkin keikkaa kun ketunnenää, iso fanipohja taattu ja kakkoslevyä tehtäessä valitaan yhteistyökumppaneista se, joka parhaiten sattuu itselle sopimaan ja hyvillä ehdoilla. |
Ukko 16.07.2006 10:24:04 | |
---|
JCM ja Janus tuntuvat olevan sarkastisella tuulella. |
Pieni rumpalipoika 16.07.2006 12:23:21 | |
---|
JCM ja Janus tuntuvat olevan sarkastisella tuulella. Voi olla, mutta tossa on ne vaihtoehdot joilla pätäkkää tehään... Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Ukko 16.07.2006 19:43:22 | |
---|
Voi olla, mutta tossa on ne vaihtoehdot joilla pätäkkää tehään... jos tehdään ;) |
Roberto 16.07.2006 22:25:28 | |
---|
Parasta olisi ehkä lähtökohtaisesti miettiä mistä tulisi vähiten menoa, ja siten maksimoida mahdollinen tuotto. Sitä tuottoa odotellessa ei sit kannata henkeä pidätellä, tulee naama punertavaksi aika nopeaan. |
Simo78 18.07.2006 12:12:28 | |
---|
Parasta olisi ehkä lähtökohtaisesti miettiä mistä tulisi vähiten menoa, ja siten maksimoida mahdollinen tuotto. Sitä tuottoa odotellessa ei sit kannata henkeä pidätellä, tulee naama punertavaksi aika nopeaan. Tossa on asia kiteytetty, niin hyvin kuin nyt voi sanoa!! Rahan tienaaminen musiikilla on kyllä aika arpapeliä, jossa suurinosa on häviäjiä. |
Notefix 18.07.2006 12:47:29 (muokattu 18.07.2006 12:50:20) | |
---|
Voi olla, mutta tossa on ne vaihtoehdot joilla pätäkkää tehään... Ei levybisneksessä rahaa liiku helposti, ainakaan artisteille. Publishing osastosta sitä voi tullakin, biisintekijälle, jos saa ralleille sitä soittoa. "Layers of layers of shit!" |
Pieni rumpalipoika 18.07.2006 13:29:56 | |
---|
Ei levybisneksessä rahaa liiku helposti, ainakaan artisteille. Publishing osastosta sitä voi tullakin, biisintekijälle, jos saa ralleille sitä soittoa. No shit sherlock. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Notefix 18.07.2006 14:07:33 (muokattu 18.07.2006 14:09:42) | |
---|
No shit sherlock. Sulle nää on tietysti itsestään selviä juttuja, mutta aika harva tietää, että miljoonankin myydyn levyn jälkeen voi artisti olla vielä velkaa levy-yhtiölle. Jos oikeesti tonkii kunnolla, tuolta rahapuolelta löytyy oikein mielenkiintoisia juttuja. "Layers of layers of shit!" |
Pieni rumpalipoika 18.07.2006 14:18:10 | |
---|
Meikä on levy-yhtiölle velkaa 300 myydyn levyn jälkeen! Hoho. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Notefix 18.07.2006 15:27:10 | |
---|
Meikä on levy-yhtiölle velkaa 300 myydyn levyn jälkeen! Hoho. Takaisin maanpinnalle...heh. "Layers of layers of shit!" |