Omakustanne-artisti 26.03.2020 20:08:33 | |
---|
Moi! Onko kenelläkään kokemusta ulkomaalta saaneista tuloista Paypalin kautta yksityishenkilönä? Olen julkaissut musiikkia omakustanteena Distrokid-palvelun kautta, ja saan maksut Paypalille. Verot täytyy varmastikin ilmoittaa veroilmoitukseen. Mutta ilmoitanko maksajaksi Distrokid vai Paypal? Onko jotain muuta mitä ottaa huomioon? Kiitos! |
zekeode 26.03.2020 23:14:05 | |
---|
Jos ne on tänä vuonna tulleet, niin ensi vuoden veroilmoitukseen laitat sitten muut tulot kohtaan. Säilytät molemmat kuitit (distrokid ja paypal), jos niitä tarvitsee. |
xerxes 27.03.2020 21:30:16 | |
---|
Omakustanne-artisti: Moi! Onko kenelläkään kokemusta ulkomaalta saaneista tuloista Paypalin kautta yksityishenkilönä? Olen julkaissut musiikkia omakustanteena Distrokid-palvelun kautta, ja saan maksut Paypalille. Verot täytyy varmastikin ilmoittaa veroilmoitukseen. Mutta ilmoitanko maksajaksi Distrokid vai Paypal? Onko jotain muuta mitä ottaa huomioon? Kiitos! Paypal on periaatteessa pankki, jonka tilille toi distro maksaa sulle rahaa. Et sä imoita nordeaa maksajaksi, jos sun työnantaja maksaa sulle palkan nordean tilille. Relax. Prediction is very difficult, especially about the future. |
zekeode 27.03.2020 22:39:00 | |
---|
xerxes: Paypal on periaatteessa pankki, jonka tilille toi distro maksaa sulle rahaa. Et sä imoita nordeaa maksajaksi, jos sun työnantaja maksaa sulle palkan nordean tilille. Jep, mutta veikkaisin, että Distro maksaa dollareina Paypal-tilille, ja Paypal-tililtä kun maksaa omalle pankkitilille, niin saat oikean summan euroina. Sulla ei ole verottajalle antaa mitään tietoa, että mikä oli euromäärä, jos ilmoitat Distrokidin maksaman summan. Meneehän tuohon pari sekuntia enemmän aikaa, kun tallentaa kuitit. |
morfin_mafer 28.03.2020 08:10:13 (muokattu 28.03.2020 08:23:51) | |
---|
Eikös Distrokid vaadi yksityshenkilöltä kansainvälistäveronumeroa joka on FI+HETU (kaikki yhteen kirjoitettuna). Jos ei ole siis omaa yritystä. Distrokid ei käsittääkseni maksa rojalteja jos tuota veronumeroa ei ole ilmoitettu. Ja tätä ei saa sotkea y-tunnukseen. Minulla itsellä on yritys ja saan ulkomaan maksumääräyksenä isoja summia rahaa eri liiketoiminnasta kuin musiikki eli IT-alan ohjelmistojen myynnistä ja tilitykset ovat siinä 4200 € luokkaa ja melkein 5000 USA:n talaa ja pankki soittelee näistä siirroista tarkistaakseen ettei asiassa ole rahanpesustä kyse ja selitän pankille aina että minulla on yritys ja teen asiasta kirjanpidon niin puhelut loppuu sitten siihen ja pankista sanotaan että asia on kunnossa. Maksajana tässä liiketoiminnassa on Atlassian Pty Ltd, joka on valtava ohjelmtistotalo Austraalista jonka tuomasta liikevaihdosta minun ei täten tarvitse maksaa ALV:ta ollenkaan paitsi YEL-vakuutus ja ennakkovot. Eli varaudu siihen, että kun nosta rahaa PayPal:n kautta omalle tillille niin joudut mahdollisesti selittämään asian pankillesi. Että mikä on kuvio. |
xerxes 28.03.2020 21:37:48 | |
---|
zekeode: Jep, mutta veikkaisin, että Distro maksaa dollareina Paypal-tilille, ja Paypal-tililtä kun maksaa omalle pankkitilille, niin saat oikean summan euroina. Sulla ei ole verottajalle antaa mitään tietoa, että mikä oli euromäärä, jos ilmoitat Distrokidin maksaman summan. Meneehän tuohon pari sekuntia enemmän aikaa, kun tallentaa kuitit. Ihan sama, mutta et sä voi ilmoittaa paypallia palkan maksajaksi missään tapauksessa. Siihen kysymykseen yritin vastata. Relax. Prediction is very difficult, especially about the future. |