Aihe: Keikkojen promootio ja mainostaminen 1 | |
---|---|
![]() 16.05.2007 13:33:29 | |
Morjens, eli ollaan alettu tänne järkkämään paikalliseen pubiin bändi-iltoja. Meillä on paikallisessa lehdessä ollu aina ilmoitus keikasta. Ja sitten ollaan julisteita laitettu kaupungille. Tässä kaupungissa vaan on se hullu puoli ettei täällä ole oikein paikkoja johon laittaa julisteita joten tuota "katu näkyvyyttä" ei oikein saa. Mutta onko olemassa muita mainostamiskikkoja tai promootio juttuja joita vois tehdä että sais sanan kiertämään noista illoista? Moni vaan sanonu että ei ole tietänyt että on bändejä ollu jne. Eli millä muilla keinoilla sais mainostettua keikkoja? | |
![]() 16.05.2007 15:21:39 (muokattu 16.05.2007 15:22:01) | |
Morjens, eli ollaan alettu tänne järkkämään... Jos kyseessä on pitempäänki jatkuva järkkäily, niin ei muuta ku keksitte bändi-illoille mehevän nimen tyyliin superpoks-klubi. Sitte vaan myspaceen omat sivut ja haalimaan paikallisia kavereita. | |
![]() 16.05.2007 16:59:56 | |
Puskaradio on halvin ja tehokkain. Circusfolkilta uutta materiaalia, www.myspace.com/circusfolkband | |
![]() 22.05.2007 11:55:10 | |
tietty kaikki netti keikkalistat, julisteet . lehti ilmoitus ..noi pitää olla joka tapaukses kasas... meillä kitaristi liimaili kilpailevien raflojen ilmotauluille julisteita...tietysti ei ole sallittua...mutta toimii...hoitakaa kausoitto lupa ja tehkää iso plakaatti taakse missa mainostatte iltamia jne... Ray - Ska Rocks and Rolls | |
![]() 27.05.2007 13:50:31 | |
Noh, annan pari vinkkiä, koska pr ja tiedotus on puoliruokaa. - Klubille selvä teema, tuo Superpoks-klubi oli hauska idea. Helposti muistettava nimi. Sisältöä täytyy myös olla, nykyään kun täytyy kaikkea kohderyhmittää. Klubia ei mielestäni kannata alkaa pitämään, ellei ole innovatiivista ja kestävää ideaa kokonaisuutta ajatellen. Kaikki lähtee SISÄLLÖSTÄ. Pitää mielestäni käyttää aikaa siihen, että sisällöntuotanto on kunnossa, ennen kuin voi alkaa menestyksekkäästi promoamaan mitään. Itseäni häiritsee suunnattomasti, jos huomaan jossain soittavan kolme yhtyettä, mutta minulla ei ole mitään hajua, millaista musiikkia ne soittavat ja tällöin osallistumispäätös heikkenee valtavasti. Siksi kannattaa miettiä klubin nimessäkin jo jonkinlaista juttua, jonka haluttu kohderyhmä ymmärtää. 'Alternative rock spectacular' on jatkuvan klubin nimenä parempi kuin jokin, joka ei määrittele genreä ollenkaan. Tosin klubin vakiintuessa määrittelemättömämmätkin nimet voivat olla ok. Jyväskylässä tällaisia jo tunnetumpia ja 'brändättyjä' pitkän linjan klubeja ovat olleet vuosien saatossa mm. Pimiö (teknoklubi) ja Ns.Klubi (elektro, indie). - Klubeja kannattaa mainostaa nettimaailmassa, varsinkin jos on kyse isommasta kaupungista. Joutuu ehkä rekisteröitymään sinne sun tänne, mutta ainakin minulla on hyviä kokemuksia kunnon nettispämmäämisestä. MySpaceen tosiaan kannattaa tutustua, luoda sinne oma tunnari ja mukava ilme. Ja alkaa hankkimaan sinne kavereita. Muita hyviä vinkkejä keikkamainoksen levittämiseen: Desibeli.net Mesta.net Noise.fi Rumba.fi Meteli.net Muusikoiden.net (keikkakalenteri) Oman kaupunkisi nettisivujen tapahtumakalenteri Menovinkki.fi Oman kaupunkisi lehden menovinkkipalsta Muut menovinkkipalstat, kuten City-lehti (toimii suurimmissa kaupungeissa) (kannattaa myös miettiä muita väyliä, mitä missäkin kaupungissa on... itse tiedätte parhaiten, mitä kohderyhmä seuraa) - Jos julisteita ei saa liimailla minne tahansa, suosittelen viemään julisteita baarien ja kauppojen auloihin jne. Tietysti kysymällä kauppiaalta/baarityöntekijältä ensin luvan. Itse olen levittänyt menestyksekkäästi tällä tavalla kymmeniä julisteita Jyväskylän keskustaan, vaikka Jyväskylän kaupunki ei salli liimailla julisteita pylväisiin tai muualle ulos ollenkaan. - Joskus, jos koette tekevänne jotain erityisen hienoa tai uutisointiarvon ylittävää toimintaa, kannattaa koettaa lähettää asiallisia lehdistötiedotteita paikallislehtiin tai jopa laajemmalle. Riippuen tietenkin aina siitä, kuinka suuri uutisarvo tilaisuudella on. Itse olen saanut jyrättyä juttua jopa SubTV:n teksti-tv-sivuille ja Metalliliitto-radio-ohjelmaan. Tällaiset suurta mielenkiintoa herättävät jutut ovat tietenkin harvinaisia, mutta minulla on sellainen periaate, että mieluummin kannattaa yrittää tiedottaa vähän liikaa kuin vähän liian vähän. Lehdistötiedotteen tekemistä kannattaa opetella kolmiomallin mukaisesti, eli eniten uutisarvoa herättävä asia kärkeen, perustiedot tapahtumasta sen jälkeen laajeten sitten lopussa enemmän yksityiskohtiin. Loppuun tietenkin lisätieto- ja akkreditointikohtaan omat tarkat yhteystiedot jne. - Puskaradio on kova juttu. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! Musiikkiaiheinen blogini: http://tupuna.blogs.fi | |
![]() 13.06.2007 12:02:36 (muokattu 13.06.2007 12:04:11) | |
Flyerit on parhaimmillaan halpoja ja tehokkaita, pahimmillaan kalliita ja tehokkaita. Jakakaa kädestä käteen; laittakaa esim. kirjaston ilmoitustaululle kori tai pussi tai kirjekuori jossa ovat herkullisesti tyrkyllä ja josta kukin voi itse ottaa niitä; ravitsemusliikkeiden pöytiin (luvan kanssa!) jne. Jos jaatte kädestä käteen niin KOHTELIAASTI. Ei tyrkytetä! Hyvä flyer on usein tehokkaampi kuin juliste. Kuka oikeasti ehtii pysähtyä kaupan eteiseen? Yhden proggiksen markkinointi hoidettiin lähes täysin flyereillä ja lehdistöä tiedottamalla ja proggiksesta tuli aivan älytön hitti. Avainasia oli laittaa flyerit jakoon paikkoihin, jossa "kohdeyleisö" saattaisi käydä (kohdeyleisönä lapsiperheet, flyerit jaossa neuvoloissa, kirjastoissa, päiväkodeissa, kulttuurikeskuksissa jne). Tosiaan kuten Tupuna sanoi niin sisällön tulee olla markkinoinnin veroista tai homma hyytyy samantien. [i hear voices but at least they're on tune] | |
![]() 14.06.2008 15:50:30 | |
Jos enää foorumeita selailet, niin ois kiva kuulla että miten hommat on lähtely käyntiin. Ja kiinnostais myös että miten aloitte klubia järjestämään. Itseänikin kiinnostaisi, mutta en oikeen tiedä mistä aloittaa. No paikan vuokraamisesta varmaan mutta. Ois mielenkiintosta kuulla miten illat on lähteny rullaamaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)