Aihe: Laskutus: Ukko / KassaVirtanen / LiveRockFinland
1
truhijjo
06.11.2020 16:41:38
Onko näillä firmoilla mitään suurta eroa, ja mitä suosittelet?
morfin_mafer
07.11.2020 04:22:33 (muokattu 07.11.2020 04:23:16)
truhijjo: Onko näillä firmoilla mitään suurta eroa, ja mitä suosittelet?

Ihan sama. Mutta muista, että kevytyrittäjä on aina YEL-vakuutettu yrittäjä ja maksat YEL:n itse jos tienaat vaikka 8000 € vuosi. OP:n kevytyrittäjänä sentään saat oman y-tunnuksen ja nimenkirjoitusoikeuden kaupparekisteriin ja olet oikea yrittttäjä. Oman Tm:in perustamisella verraten OP:hen joudut maksamaan perustamiskulut sillä erolla että saat yrityksellesi jonkin oikean nimen, etkä vaan anonyymiä y-tunnusta.
morfin_mafer
07.11.2020 13:11:21 (muokattu 07.11.2020 13:14:10)
Jos sinulla on digilevynmyyntiä, niin Eezy antaa sinun kierrättää rahaa oman pankkitilisikautta sillä ehdolla, että siirrät kaikki saamasi rahat suoraan Eezy:n tilille ja kuitit, jne. Mutta Ukko ei anna tehdä näin vaan sinun pitää laittaa Ukon pankkitili PayPal-tiliisi.

Mutta huomaa, että kun musiikinmyynnistä rojaltikertymä on ylittänyt 1800 € niin sen jälkeen PayPal alkaa kysellä sinulta Englannin-kielelle käännettyä henkilöllisyystodistusta ja virallista osoite todistusta.
Henri Henri Olavi
07.11.2020 14:48:14 (muokattu 07.11.2020 14:49:06)
Kun käytin laskutuspalveluja, huomasin nopeasti OP:n kevytyrittäjäpalvelun olevan paras. En osaa sanoa miksi sinänsä näin oli. Jokin siinä ulkoasussa oli selkeää, kirjanpito, kommunikointi jne. Saman hintaisia nuo kaikki suurinpiirtein ovat. Sittemmin olen laskuttanut kaiken itse.

E: Muistaakseni käytin joskus kiertupalkkojen laskuttamiseen keikkalasku.fi:tä, mutten enää muista millainen se oli. Varmaan ihan samanlainen kuin muutkin.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
sickboy
24.01.2021 12:21:44

Soittokeikkojen laskutukseen kannattaa tsekata myös www.keikkalasku.fi
Henri Henri Olavi
24.01.2021 12:26:57
sickboy: Soittokeikkojen laskutukseen kannattaa tsekata myös www.keikkalasku.fi

Juurihan sen tuossa ylempänä mainitsin.
sickboy
24.01.2021 13:09:21

Henri Henri Olavi: Juurihan sen tuossa ylempänä mainitsin.

Totta, en muuten huomannutkaan. Keikkalasku poikkeaa sillä, että siinä on kiinteä 10€ palvelumaksu palkanmaksun yhteydessä, kun muut palvelut ottavat prosenttikomission.
Henri Henri Olavi
24.01.2021 13:15:11
sickboy: Totta, en muuten huomannutkaan. Keikkalasku poikkeaa sillä, että siinä on kiinteä 10€ palvelumaksu palkanmaksun yhteydessä, kun muut palvelut ottavat prosenttikomission.

Kyllä. Sitten taas OP-kevytyrittäjäpalvelu on ainoa, josta saa Y-tunnuksen, joten on oikeutettu alv:n alarajahuojennukseen. Y-tunnuksella on muitakin etuja. Itse otin Y-tunnuksen jo ennen kuin käytin OP:n palvelua, vaikka pitkään sitä mietinkin tukien menettämisen pelossa. Pelko oli täysin turha. On ollut suhteellisen vaivatonta sovittaa päivärahoja (liiton tai KELA:n) ja muita tuloja, aina kun siihen on ollut tarvis.
sickboy
24.01.2021 13:20:37 (muokattu 24.01.2021 13:21:42)

Henri Henri Olavi: Kyllä. Sitten taas OP-kevytyrittäjäpalvelu on ainoa, josta saa Y-tunnuksen, joten on oikeutettu alv:n alarajahuojennukseen. Y-tunnuksella on muitakin etuja. Itse otin Y-tunnuksen jo ennen kuin käytin OP:n palvelua, vaikka pitkään sitä mietinkin tukien menettämisen pelossa. Pelko oli täysin turha. On ollut suhteellisen vaivatonta sovittaa päivärahoja (liiton tai KELA:n) ja muita tuloja, aina kun siihen on ollut tarvis.

Juu, tuo OP-kevytyrittäjä on todella harhaanjohtava nimitys. Sehän on ihan vaan alusta toiminimiyrittämiselle. Ei siis kevytyrittämistä siinä muodossa mitä sillä yleisesti tarkoitetaan (laskutuspalvelun käyttö).

Tosin jos laskutettavaa on paljon, niin tuo OP:n perimä 5% on jo aika iso siivu. Melko nopeasti alkaa olla jo halvempaa ottaa käyttöön joku kirjanpito/laskutusohjelma (esim. MeritAktiva) ja vaikka ulkoistaa kirjanpito, jos ei halua sitä itse tehdä.

Ja siis samalla tavalla tosiaan toiminimellä ja kevytyrittämisellä on yrittäjä sosiaaliturvan silmissä. Pää/sivutoimisuus ratkaisee onko oikeutettu tukiin.
Henri Henri Olavi
24.01.2021 13:26:56 (muokattu 24.01.2021 13:27:54)
sickboy: Tosin jos laskutettavaa on paljon, niin tuo OP:n perimä 5% on jo aika iso siivu. Melko nopeasti alkaa olla jo halvempaa ottaa käyttöön joku kirjanpito/laskutusohjelma (esim. MeritAktiva) ja vaikka ulkoistaa kirjanpito, jos ei halua sitä itse tehdä.

On. Itsehän olen käyttänyt sitä vain hetken vuonna 2019. Olisinkohan mä laittanut yhteensä alle 5000€ edestä sinä vuonna tuon palvelun kautta.

Ja siis samalla tavalla tosiaan toiminimellä ja kevytyrittämisellä on yrittäjä sosiaaliturvan silmissä. Pää/sivutoimisuus ratkaisee onko oikeutettu tukiin.

Juuri näin. Ja koskaan ei pidä unohtaa painottaa työkkärille, ettäö on milloin tahansa valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä. Muuten on kusessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)