Aihe: "Sponsorisopimus"
1
GoingNowhere
25.08.2003 16:44:17

Olemme saamassa bändin kanssa yhdeltä studiolta jonkinlaisen "sponsorisopimuksen", että saamme tehdä studiolla ilmaisen mini-cd:n. Sopimuksia ei vielä ole tehty, joten ajattelin kysyä jos joku tietäisi paljonko itselle kannattaa vaatia myydyistä levyistä(jos niitä nyt jonkin verran hyvällä tuurilla myytäisiin)?? Kyseinen studio on myös lupautunut ehkä hommaamaan meille keikkoja, että paljonko niistä tohtisi itselle pyytää(euroa/keikka)?

KIITOS!
Punk is NOT DEAD, so keep on rockin' in the free world!!!
VÄKIPÄÄ
27.08.2003 01:54:08
Empä tiedä...

Silmiini pisti heti yksi sana: "Ehkä" (myydä keikkaa)! Tehkää jokatapauksessa kirjallinen sopimus kaikesta ja lukekaa tarkkaan ja sitten vielä mietitte mitä se lukemanne tarkoittaa. Tarkkana! Kuullut kaikenlaisista paskadiileistä ja kusetuksista kavereilta jatkuvasti. Meidän bändillä oli juuri keikkajärjestäjän kanssa vähän vääntöä "liksasta" kun ei tullut tehtyä kirjallista sopimusta keikasta. Sanallinen sopimus on juridisesti yhtä pitävä kuin kirjallinen, mutta vähän vaikea jälkikäteen todistaa mitä oli sovittu kun ei ollut mustaa valkoisella ja eri jätkän kanssa sovittiin asiat kuin kuka oli sitten paikalla. "Mitä? Ei mitään sellaista olla sovittu! En minä ainakaan ole sopinut!" Vitutti.
Alkoholi ei ole ratkaisu ongelmiin, VÄKIVALTA ON!
esko
30.08.2003 23:33:25
siitä levystä teille nyt ei studiokuluja tule, kun saatte sen studion ilmasiks jos teette sen sponsori sopimuksen. miten on niiden levyjen kopioimisen laita? maksaako studio nekin? jos maksaa, niin aina parempi. jos studio ei maksa niitä, niin ne sitten plussaatte siihen cd:n hintaan. funtsitte bändin kaa myös, että paljonko otatte ite välistä siitä levystä. se, paljonko siitä lätystä kehtaa maksaa, riippuu mun mielestä ensinnäkin siitä, että onko se painettu vaiko cd-r. painetusta levystä mä oon valmis maksaan ainakin pikkasen enemmän (vaikka en nyt teidän demoo oo ostamassa).

Ja sitten siitä sopimuksesta. Tehkää se sitten oikeasti paperille, jonka sitten kummatkin sopimuksen osapuolet allekirjottaa, ja kummatkin (studio ja sun bändi) saa vaikka kummatkin oman yksilön siitä sopimuksesta. Suullisenkin sopimuksen voi toki tehä, mutta onko se sitten niin kannatava. niinkun edellinen mainitsikin siitä jo. tahtoo aina helposti unohtua, mitä on sovittu. keikoistakin kantsii tehä kirjallinen sopimus.
esko
31.08.2003 21:33:45
ja vielä yks asia. jos teette sen sponsorisopimuksen, ja demon siellä studiolla, niin ainakin itse käyttäisin sen asian hyödyksi. demoa voi vaikka lähettää sitten levy-yhtiöille, keikka järjestäjille ja jne... jos viitsii. paitsi että onko se nyt niin järkevää lähettää sitä demoa sinne levy-yhtiöön. no jokainen bändi päättää ite senkin asian.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)