Aihe: mistä pieni erä painettuja cd-levyjä?
1
haist vittu sit
10.05.2003 18:22:53
Tarkoitus olisi painaa 50-100 kappaleen erä bändimme uutta levyä. kannattaako noin pienen määrän teko? mistä saisi mahdollisimman halvalla kannet ja levyn? kotona ei jaksaisi polttaa hyvää levyä :)
Ihokas
03.07.2003 14:59:09

http://www.cd-copy.ru/price.php

Moskovassa... ilmeisesti tekevät pieniä short-run eriä (200 kpl) myös cd:tä.

maksu dollareista, vinkin sain itse samalla suunnalla asuvalta ystävältäni.

http://www.tuug.fi/~jukhau/error/phpBB2/viewtopic.php?t=350

tuolla Australiassa on lafka joka tekee suhteellisen edullisesti (n.300-400 euroa tulleineen) 500 kappaleen painoksia.

infoa siitä löytyy samasta threadista.
luumurecordings.com - diy.luumu.biz
Bonham
03.07.2003 15:45:19
Miksi mennä merta edemmäs kalaan, kun Espoosta saat vaikka yhden levyn kerrallaan: Mä olen jo monasti mainostanut tätä kyseistä lafkaa, josta mulla on monen vuoden positiivinen kokemus; www.z-trading.fi (muistaakseni).
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Anarkiapurilainen
03.07.2003 23:16:12

Miksi mennä merta edemmäs kalaan, kun Espoosta saat vaikka yhden levyn kerrallaan: Mä olen jo monasti mainostanut tätä kyseistä lafkaa, josta mulla on monen vuoden positiivinen kokemus; www.z-trading.fi (muistaakseni).

Z-trading ei tee alle 500 kpl painoksia kuin cd-r:nä..

Onko kellään kokemuksia tuosta Australian puljusta, saako niiltä alle 500 kpl painoksia? Tarvisi sellaisen 200 kpl painettuja levyjä, mutta joka paikassa näyttäisi olevan minimitilaus toi 500 kpl.
"Free your mind and your ass will follow"
Bonham
03.07.2003 23:19:58
Z-trading ei tee alle 500 kpl painoksia kuin cd-r:nä..

Onko kellään kokemuksia tuosta Australian puljusta, saako niiltä alle 500 kpl painoksia? Tarvisi sellaisen 200 kpl painettuja levyjä, mutta joka paikassa näyttäisi olevan minimitilaus toi 500 kpl.

Me ollaan joka kerta viimeisen muutaman vuoden aikana otettu cd:r versiot - tulee halvemmaks, nopeasti ja kukaan ei näe eroa "oikeaan" levyyn. Niihin tulee kaikki painatukset levyyn ja se alapuoli on myös "kirkas". Kannattaa tsekata kuitenkin, on aika yleistä nykyään.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
FastEddie
04.07.2003 16:24:16

Me ollaan joka kerta viimeisen muutaman vuoden aikana otettu cd:r versiot - tulee halvemmaks, nopeasti ja kukaan ei näe eroa "oikeaan" levyyn. Niihin tulee kaikki painatukset levyyn ja se alapuoli on myös "kirkas". Kannattaa tsekata kuitenkin, on aika yleistä nykyään.

Ainoo ongelma on, että ei soi aivan kaikissa CD-soittimissa.
Muuten oiva vaihtoehto.
Hanok
04.07.2003 16:24:28

Kyllä meidän Z-tradingilta tilatut CD-R:t ainakin erottaa ihan hyvin oikeista prässätyistä CD:istä.
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
shak
04.07.2003 23:12:45 (muokattu 04.07.2003 23:20:12)

Eihän tuommoista pientä erää ole mitään järkeä prässätä koska kustannukset ovat samat kuin isommalla erällä. Tietysti jos aivan välttämättä haluaa ;-) Muistelin tuossa kun yksi projekti vedettiin läpi niin hintaero 300/500 levyä prässättynä oli vaivaiset 100 euroa, eli ne loput 200 levyä ei maksaneet kuin 50 senttiä kappaleelta.

Tuolta ainakin aikaisemmin saatiin myös pieneen (abt.200) erään prässäystä: http://www.digitalplant.fi/ (entinen kaustar trading).

Tuommoisia aivan pieniä eriä (esim 50kpl) olen joskus myös tehnyt itse, tosin silloin levy on se CD-R pintaan painettuna ja kansina värilaserilla/digipainokoneella tehdyt booklet ja inlay.
PoLFus
05.07.2003 22:48:34

tähän hoitaa kaiken!!! painatuksen cdlle ja kansiin

ja eikö se vielä niinkuin "laiTA" biisit siihen levylle?.
~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~
Ihokas
10.07.2003 17:41:54

Eihän tuommoista pientä erää ole mitään järkeä prässätä koska kustannukset ovat samat kuin isommalla erällä. Tietysti jos aivan välttämättä haluaa ;-) Muistelin tuossa kun yksi projekti vedettiin läpi niin hintaero 300/500 levyä prässättynä oli vaivaiset 100 euroa, eli ne loput 200 levyä ei maksaneet kuin 50 senttiä kappaleelta.

Tuolta ainakin aikaisemmin saatiin myös pieneen (abt.200) erään prässäystä: http://www.digitalplant.fi/ (entinen kaustar trading)..

niin... minä vaan vastasin kysymykseen kun kerran joku halusi niitä pienen erän cd-levy prässäyksiä (EI CD-R:ää !!!) :)

noista prässäyksien hintaeroista että käsittääkseni 1000 kpl:n painoksen saa liki samoihin hintoihin kuin 500 kpl:tta, ei ehkä Suomessa... mutta muualla on yleensä hyvin edullisia 1000 kpl:n painoksia (vs. 500 kpl:tta).

silloinhan "per copy" hinta painuu jo niin alas että levyjä saa jakaa promoina aika surutta tai pistää kunnon polkumyyntiä.

se Aussi-lafka pitäisi olla ihan luotettava, lukuisat kv. pienlevy-yhtiöt käyttää sitä (tsekkaa se thread) ja en ole törmännyt negatiivisiin kommentteihin siitä.

Australian postin, tullin sivuilta jne. saa tarvittavan tiedon miten laskea lopulliset kustannukset toimituksineen, tulleineen... halpa hinta johtuu edullisesta Australian Dollarista suhteessa Euroon.

MUTTA... on aina suurempi riski tilata palvelu toiselta puolelta maapalloa, kuin käyttää esim. kotimaista palvelua. Tämä kannattaa muistaa kun lähdetään etsimään edullisimpia hintoja cd/vinyyli prässäyksille.
Ihokas
10.07.2003 17:44:14

jos kysymys on promoista niin cdr on varmasti varteenotettava vaihtoehto, jos levyä on tarkoitus myös myydä... niin sitten suosittelen tekemään cd:n.

periaatteessa promokin voi olla cd, tekee ainakin hyvän vaikutuksen levy-yhtiöihin... riippuu tietenkin vähän mikä promon funktio on.
absqua
03.08.2003 20:17:46
jos kysymys on promoista niin cdr on varmasti varteenotettava vaihtoehto, jos levyä on tarkoitus myös myydä... niin sitten suosittelen tekemään cd:n.

periaatteessa promokin voi olla cd, tekee ainakin hyvän vaikutuksen levy-yhtiöihin... riippuu tietenkin vähän mikä promon funktio on.

Promot ehdottomasti CD-R:nä! On rahan hukkaa painattaa niitä jos tarkoituksena on vain promoaminen. Ei niitä levy-yhtiössä kiinnosta kuin musiikki. Tottakai on plussaa että on asialliset kannet joista selviää yhteystiedot, mutta sillä ei ole MITÄÄN väliä onko levy poltettu vai painettu.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)