Aihe: Kotimaiset musavideot
1 2 3
NORTON
24.03.2003 15:50:16

Onko todellakin niin, että suomalaisten musavideoiden tekijöiden innovatiivisuus rajoittuu siihen, että filmi kuvataan joko jossain lumisessa metsässä tai sitten jossain ankeassa yksiössä? Luulisi että pienemmälläkin budjetilla voisi saada aikaan ihan mielenkiintoista kamaa jos jollain olisi edes jonkinlainen visio jutusta.

Luulempa että videoitten ohjaajista olisi aika kova kysyntä tämänhetkisten ohjaajien näyttöihin pohjaten.

Ps. Mä ainakin itse katselen mieluummin vaikka sellaista jenkkityylistä pätkää jossa sentään pyörii hyvännäköisiä eukkoja, kuin näitten kotimaisten säätäjien masennusviritelmiä.
kupteri
24.03.2003 18:27:12

Ps. Mä ainakin itse katselen mieluummin vaikka sellaista jenkkityylistä pätkää jossa sentään pyörii hyvännäköisiä eukkoja, kuin näitten kotimaisten säätäjien masennusviritelmiä.

Mikäs se suomalainen räppiryhmä olikaan, jossa naiset pyörittää persettään vähissä pukeissa jossain veneellä? Joku Lord Est tms? Siinä on kyllä otettu mallia jenkeistä ihan tosissaan, taisi biisin "sanomakin" olla luokkaa "pyöritä persettä" ;-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Dumb
24.03.2003 19:05:49

Mikäs se suomalainen räppiryhmä olikaan, jossa naiset pyörittää persettään vähissä pukeissa jossain veneellä? Joku Lord Est tms? Siinä on kyllä otettu mallia jenkeistä ihan tosissaan, taisi biisin "sanomakin" olla luokkaa "pyöritä persettä" ;-)

Olisko ollu Fintelligensin Heruuks?
Jani The Rock
25.03.2003 14:41:17

Suomalaiset musavideot on kyllä tosi ankeita. Temosenkin jutut on kyllä niin karmeeta suomalais-ugrilaista kökkömeininkiä, että heikompaa jo hirvittää. Tietysti budjetitkin on pieniä jos vertaa ns. suureen maailmaan, mutta luulisi että pienemmälläkin budjetilla löytyisi mielenkiintoisempikin kuvauspaikka kuin joku kämänen tehdashalli tai hesalainen yksiö. Eikä se budjettikaan mikään laadun tae ole jos visiota ja omaperäistä ideaa puuttuu.
Check out her mama, before you say " I do"! -J. Winter
Dumb
25.03.2003 17:07:03

Temosenkin jutut on kyllä niin karmeeta suomalais-ugrilaista kökkömeininkiä, että heikompaa jo hirvittää.

Ai, kun ei hymyillä koko ajan ja kuvata jotain hilpeää biletystä jossain rannalla? Luojan kiitos tuollaista ei ole.
Vilhelmus
25.03.2003 17:15:30

Mä ainakin itse katselen mieluummin vaikka sellaista jenkkityylistä pätkää jossa sentään pyörii hyvännäköisiä eukkoja, kuin näitten kotimaisten säätäjien masennusviritelmiä.

Jeh, heti tulee kesäinen biletysfiilis, kun joku Offspringin Original Prankster näkyy =D
Born of black wind, fire and steel
Dumb
25.03.2003 17:25:50

Mä ainakin itse katselen mieluummin vaikka sellaista jenkkityylistä pätkää jossa sentään pyörii hyvännäköisiä eukkoja, kuin näitten kotimaisten säätäjien masennusviritelmiä.

Kuten jo edellisessä viestissäni toi esille, minuun iskee 100 kertaa paremmin nuo ns. "masennusvideot" kuin mitkään "vittu jee, jee" -meiningit. Sama pätee myös musiikkiin.
ExE
25.03.2003 19:23:53
no, mutta olihan HIMikin löyny useamman satatuhatta siihen pretending-videoon, mutta ei se ainakaan minusta ole todellakaan ollut sen väärti.
Master, Master, where's the dreams I've been after ?
Ukko
25.03.2003 21:04:42

Onko todellakin niin, että suomalaisten musavideoiden tekijöiden innovatiivisuus rajoittuu siihen, että filmi kuvataan joko jossain lumisessa metsässä tai sitten jossain ankeassa yksiössä? Luulisi että pienemmälläkin budjetilla voisi saada aikaan ihan mielenkiintoista kamaa jos jollain olisi edes jonkinlainen visio jutusta..

Taitaa olla tämänpuolen kulttuuri vielä lapsenkengissään täälläpäin. Eikä se näyttävän näköisen videon teko ole digi kaudella kiinni rahasta vaan viitseliäisyydestä ja LAHJAKKUUDESTA. Kaikkein karmeimmat ovat yleensäkin videot joissa maataan yksiössä sängyllä ja kurkistetaan välillä ulos sälekaihtimien välistä, ja niitä on paljon. Toinen idioottimainen on tyypit maastossa seisomassa paikoillaan joissain nahkavaatteissa ja yrittäen olla coolin näköisiä.
kupteri
26.03.2003 13:32:38

Olisko ollu Fintelligensin Heruuks?

Ei... tarkistin eilen, se oli just "Lord Est" ja kappaleen nimi "Linko". Sanomana ilmeisesti perseen pyöritys, ja sitä ne naiset videolla tekeekin ahkerasti! Paljasta pintaa näkyy ihan kunnolla, ja jotain kohtaa oli pitänyt kevyesti sumentaakin ;-)

Juu, biisinä ihan syvältä, mutta katteleehan noita naisia...
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Jani The Rock
26.03.2003 15:01:33

Ai, kun ei hymyillä koko ajan ja kuvata jotain hilpeää biletystä jossain rannalla? Luojan kiitos tuollaista ei ole.

"Hilpeää biletystä"? Joo, sitä justiin pitäis olla. Jee, pöksyt pyörimään babyt!
Check out her mama, before you say " I do"! -J. Winter
arrgh
27.03.2003 23:06:12
Musavideo on aina artistin (eli tässä tapauksessa ohjaajan) mielen tuote. Ei kukaan mene Timo Rautiaisellekkaan sanomaan, että viittisitkö tehdä jonkun biletyshiphopbiisin, kun tota slaavisynkistelyä on jo tullut aika paljon.
Ja kuka vittu edes viitsii tehdä videoita suomessa isolla budjetilla kun niitä ei näytetä missään.
maelstrom
28.03.2003 17:24:00
Pienellä budjetilla tehdään yleensä parhaat videot. Pitää vain käyttää luovuutta. Kun rahaa ei ole, pitää käyttää mielikuvitusta.

Esim. Apulanta - DeeBee
Nuorta pessimistiä surullisempi näky on vain vanha optimisti. Kotisivut täällä
maniac
03.07.2003 18:19:16
Ainakin nuo tekevät tasokasta matskua, repertuaari on aikamoinen eikä ainakaan tossa referenssilistassa ole yhtään huonoa musavideota ->

http://www.sunsetpictures.net/musiikkivideot.htm
Paas
07.07.2003 12:09:04

Ne hyvännäköset eukot on siellä kyllä ainoastaan siksi että mielenkiinto pysyisi yllä kun itse musiikki on niin perseestä että ei mitään rajaa. Esim. amerikkalaiset räppi videot.

Kyllähän niitä videoita voi niiden naisten takia katsella mutta telkkarin pitää kyllä olla äänettömänä ettei tartte kuunnella. :)
qfleax
07.07.2003 15:05:17
No kyllähän Antti Jokinen tekee ihan maailman luokan jälkeä. Tosin niillä nyt ei ole sinäällään mitään tekemistä muun kotimaisen tuotannon kanssa. En tiedä käyttääkö hän nykyään suomalaista porukkaa tuotannossa.
Ukko
07.07.2003 17:34:41

Suomalaiset musavideot on kyllä tosi ankeita. .
Noniinon. Vaikka digi tekniikalla saisi periaatteessa aikaan mitä hila vitkutinta tahansa. No ideoilakin on tietysti iso merkitys. Vaikka eipä ne ulkomaiset räppi videotkaan ole ideoiltaan kaksisia. Niissä mennään kaikissa ihan samalla periaatteella.
qfleax
07.07.2003 23:34:06
Vaikka digi tekniikalla saisi periaatteessa aikaan mitä hila vitkutinta tahansa.

Digitekniikka on sikakallista. Siis vähänkin spesiaalimpi kama. Tässä katselin että on jopa greenscreen tekniikkakin Suomeen asti saapunut vihon viimein musavideoiden tekoon jokin aika sitten. Ei siinä kauan taas mennytkään:)
Ukko
08.07.2003 16:04:53

Digitekniikka on sikakallista. Siis vähänkin spesiaalimpi kama. Tässä katselin että on jopa greenscreen tekniikkakin Suomeen asti saapunut vihon viimein musavideoiden tekoon jokin aika sitten. Ei siinä kauan taas mennytkään:)
Eipä pro tasoinen tietsikka pohjainen ohjelmisto paljoa maksa. Ja loppu on vaan mielikuvituksesta ja tieto/taidosta kiinni. Periaatteessa sellaisella systeemillä saa aikaan liki mitä vaan. Ainakin oman kokemuksen perusteella.
nco
08.07.2003 23:18:13

Kyllähän niitä videoita voi niiden naisten takia katsella mutta telkkarin pitää kyllä olla äänettömänä ettei tartte kuunnella. :)

Tämähän on Music TV:n perusidea, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Useimmat saavat minusta huonon ensivaikutelman. Loput pettyvät myöhemmin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)