![]() 10.03.2008 09:43:17 | |
---|---|
Hei Serzo S, jos ehdit niin vilasetko tekstiäni, joka on tuolla alla ns. "ossallistuvat tekstit. Onko siinä edellytyksiä säveleen. Vai vaatiiko paljon muokkausta? | |
![]() 10.03.2008 11:00:35 | |
Hei Serzo S, jos ehdit niin vilasetko tekstiäni, joka on tuolla alla ns. "ossallistuvat tekstit. Onko siinä edellytyksiä säveleen. Vai vaatiiko paljon muokkausta? Millä tahansa lyriikallasi on edellytyksiä säveleen. Toki, jos olet musiikkina ajatellut suomi-iskelmää pidän erittäin hyvänä ideana että nojaat tällaisessa asiassa sertsoon. | |
![]() 10.03.2008 11:39:11 | |
Hei Serzo S, jos ehdit niin vilasetko tekstiäni, joka on tuolla alla ns. "ossallistuvat tekstit. Onko siinä edellytyksiä säveleen. Vai vaatiiko paljon muokkausta? Minä muokkaisin tuota tekstiäsi osin ainakin rytmiikan vuoksi vieläkin, ennen kuin itse kävisin mahdolliseen sävellystyöhön En anna mitään neuvoja ja ehkä en osaakaan, jotten tuhoaisi joitan ajatuksenkulkujasi ja tajunnanvirtaa tuossa tekstissäsi. | |
![]() 10.03.2008 12:25:40 | |
Täytyy yrittää ensiviikolla kun olen lomalla, katsoa miten voisin sitä muuttaa jottei se sisältö muutu liikaa. Iskelmäähän se musiiki ei voi olla, koska sanat vaativat tietyn tyylisen musiikin. Nuo sanat on syntyneet oikeastaan sivutuotteena runosarjaan jonka kirjoitin Che Guevarasta. Runot oli helppo tehdä, tosin neljä kirjaa täytyi lukea ja kuunnella musiikkia, että sain oikean tunteen runoilla. Laulunsanat sensijaan olivat/ovat vaikeat tehdä... siis puhun nyt näistä sanoista: Nyt elää runo_- nyt elää laulu A) vaihtoehto On ohi kiilto Kuuban, jos se koskaan loistikaan sä elit vielä kun Fidel puhui sä kirjoitit viidakon puihin sieltä kaukaa maailmaa kosit et polvillaan, vaan tosissaan taivuit Nerudan ja Lorcan maisemaan painaa sana kun se sanotaan syvä puhe vielä muistetaan sinä nukuit Chilen öihin näit köyhän menehtyvän kaivostöihin vanha väisteli uutta aikaa sä kädettömänä jossain lepäät kärsii hiljaa nöyrä kansa he kävelevät kujilla varpaillansa On ohi kiilto Kuuban, jos se koskaan loistikaan sä elit vielä kun Fidel puhui nyt elää puhe, jos puhutaan nyt elää köyhä, jos uskaltaa nyt elää runo, jos kirjoitetaan nyt elää laulu, jos lauletaan . B) vaihtoehto On ohi kiilto Kuuban, jos se koskaan loistikaan sä elit vielä kun Fidel puhui sä kirjoitit viidakon puihin sieltä kaukaa maailmaa kosit et polvillaan, vaan tosissaan taivuit Nerudan ja Lorcan maisemaan painaa sana kun se sanotaan syvä puhe vielä muistetaan sinä nukuit Bolivian öihin näit Chilen menehtyvän kaivostöihin vanha väisteli uutta aikaa sä kädettömänä jossain lepäät kärsii hiljaa nöyrä kansa he kävelevät kujilla varpaillansa On ohi kiilto Kuuban, jos se koskaan loistikaan sä elit vielä kun Fidel puhui nyt elää puhe, jos puhutaan nyt elää köyhä, jos uskaltaa nyt elää runo, jos kirjoitetaan nyt elää laulu, jos lauletaan | |
![]() 12.03.2008 07:35:15 | |
Näissä sanoissa halusin käsitellä jäähyväisiä kahdella tavalla, En tiedä kumpi versio toimii paremmin, mutta sisällöltään on kysymys erilaisista jäähyväisistä? (vaihtoehto 1) ORIONIN SUMU pois lähtevää ei voi estää jotain jää, jotain häviää kerro mihin katoat mä en seuraa ketään__ aikamme täyttyy aamuun Miksi kaikki on huoneessa paikallaan?_( voi olla myös: huoneessa on) valo ratsastaa kohti ikkunaa, ja mä kuihdun. tulevaa ikävää ei voi näyttää jotain pysyvää, hämärää aavistin kun katosit mä en seuraa ketään__ aikamme täyttyi iltaan Miksi kaikki on huoneessa paikallaan?_ valo ratsastaa kohti ikkunaa, ja mä kuihdun. pois kulkevaa ehkä kaivataan jotain jää, jotain häviää aavistin kun katosit mä en seuraa ketään__ aikamme täyttyi toiseen Miksi kaikki on huoneessa paikallaan?_ valo ratsastaa kohti ikkunaa ja mä kuihdun. Tässä vaihtoehdossa voi olla miehen kohdalla myös nainen (vaihtoehto2_) ORIONIN SUMU pois lähtevää ei voi estää jotain jää, jotain häviää kerro mihin katoat mä seuraan sua__ aikamme täyttyy aamuun Miksi mies on huoneessa paikallaan?_(miksi nainen on ) valo ratsastaa kohti ikkunaa, ja mä kuihdun. tulevaa ikävää ei voi näyttää jotain pysyvää, hämärää aavistin kun katosit mä seuraan sua__ aikamme täyttyi iltaan Miksi mies on huoneessa paikallaan?_(miksi nainen on) valo ratsastaa kohti ikkunaa, ja mä kuihdun. pois kulkevaa ehkä kaivataan jotain jää, jotain häviää aavistin kun katosit mä seuraan sua__ aikamme täyttyi toiseen Miksi mies on huoneessa paikallaan?_(miksi nainen on) valo ratsastaa kohti ikkunaa ja mä kuihdun. | |
![]() 15.03.2008 10:14:14 | |
Näin loman alkajaisiksi kirjoitin laulunsanat (toivottavasti kelpaavat sanoiksi) kevyissä tunnelmissa, elämän sietämätön raskaus jää hetkeksi, tai tiedä häntä? Tänä aamuna saivat kaikki ystäväni sekä kylänmiehet ja naiset tämän sähköpostina ja muistutan tänään lahden kirjamessut! (aion käväistä). TOHTORI WATSON naisten paras kaveri Mä oon naisten paras kaveri Tohtori Watson matso mies älä naura mä tuuraan miehiä mä seison ja odotan lyhtypylvääseen kirjoitan älä kysy mä luuraan kulmilla sumussa on kosteaa seisoa yksin ja palella älä polje jalkaa lattiaan mä oon Watson ja kaiken ylös kirjoitan älä luule mä kuulen paljon mä oon naisten paras kaveri Tohto Watson matso mies älä katso luulen sä tiedät? mä hyppään mantereelta toiseen juon Giniä, ja ryyppään mä hyppään naisesta kolmanteen juon Viskiä, ja ryyppään_ mä olen naisten paras kaveri matso mies Tohtori Watson | |
![]() 20.03.2008 11:11:55 | |
INTIAANIPARTITUURI Moi Lady mä leikin mussa asuu intiaani sotakirves kuuluu varustuksiin kaulaan tatuoitu ilves liikkuu aarnimetsiin moi Lady etsin paikan jossa mä teen uroteon miehuuskokeen ja lyön vedon mä kaadan harmaan suden__(pedon) liikun aarnimetsiin moi Lady, moi hoi, hoi, sotahuuto, hoi soi intiaanin partituuri moi lady, moi hoi, hoi, sotahuuto, hoi soi intiaanin partituuri mä kaadan pedon mä voitan vedon mä saan sut lady hoi, hoi, sotahuuto, hoi soi intiaanin partituuri | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)