Aihe: Kaikkien aikoijen kauneimmat sanat?
1 2 3 4
Late-89
13.03.2007 12:32:52
Sonata arctica - The wind beneath my wings

On muuten alunperin Celine Dionin biisi. :)

Joko Scorpionsin Still Loving You tai Päivänsäde ja Menninkäinen, tosin jälkimmäisestä kuulemani tulkinnat ovat olleet ihan karmeaa kuraa.
dakota
16.03.2007 21:35:24
Simon & Garfunkel - Sound of Silence.
Joo. tämä ja Beatlesin Because.
eho eho, nyt pomppas
oo-p
16.03.2007 23:56:40

Sir Elwoodin hiljaiset Värit- Vuokses Sun

on hyvä, kuten myös- Neiti Kevät, Älä mee, hautajaiset, viimeinkin
Terve, ja kiitos kaloista!
Sälski
17.03.2007 23:46:37

Black Sabbath - Heaven and Hell. eikö?
Pretending not to notice How history had forebode us With the green house in effect Our environment was wrecked...
IJarro
18.03.2007 20:57:34
Ehdottomasti Leevi and the Leavingsit. Kappaleita on paljon ja (lähes) kaikissa hyvät sanat.

Sunnuntaiksi San Fransiscoon, Suru ja onni, Tuhkimo Titanicin kannella, Kissanpentu...

Lista on (lähes) loputon.
Läpi kiven perse edellä puuhun...
Kyrie Eleison
18.03.2007 22:21:31 (muokattu 18.03.2007 22:24:46)
Kauneinta en nyt heti saa mieleeni, mutta ehdottomasti kauneimpia on ainakin Sir Elwoodin "Kello kahdeksan aamulla Tukholman aikaa", "Jumala rankaisee Helsinkiä tänä yönä" (loistava kertakaikkiaan) ja "Varjoissa vapaan maailman". Myös Brian Mayn "Too much love will kill you" on kaunis. Parhaana ehkä Sir Elwoodin piiseistä pidän itse tuota "Sellaista se on" -kappaletta. Ehkä se on siinä. Kauneimmat sanat vai sanoisinko onnistuneimmat c",) Onhan noita.
oo-p
18.03.2007 22:29:38

Parhaana ehkä Sir Elwoodin piiseistä pidän itse tuota "Sellaista se on" -kappaletta. Ehkä se on siinä. Kauneimmat sanat vai sanoisinko onnistuneimmat c",) Onhan noita.

Kyllä. Mutta eihän noitä ole, ainakaan kovin paljon, jos aletaan laskeskelemaan huonoja lyriikoita, niitä sitä vasta riittääkin! :D
zesar
19.03.2007 15:11:14
Vaikka Zakk Wylde - Sold my soul. Sillä on ainaki tolla Book of shadows -levyllä paljon hienoja sanotuksia.
4roth
19.03.2007 18:14:31
Tuli taas mieleen, että olipa kerran mies nimeltä Jim Croce ja hän kyllä osasi tuon lyyrikoinnin. Taitaa olla nuoremmille vieras ja useille vanhoillekin, kun kuoli jo 70-luvulla. Kannattaa tutustua sanoituksiin /sävellyksiin täällä virtuaalimaailmassa.
Jos pelkäät pimeää, pysy valossa.
LepakonNahka
29.03.2007 21:21:35 (muokattu 29.03.2007 22:51:12)
Black Sabbath - Planet Caravan

Kappaleen tunnelma kitetytyy jo ensimmäisiin riveihin:

We sail through endless skies / stars shine like eyes / the black night sighs

Jarkko Martikainen - Valssi Tanssitaidottomille

Alku kangerrella saa / jos loppu kaunis on

Pistää herkäksi.

Camel - Encounter/Smiles For You/Lady Fantasy

Saw you sitting on a sunbeam / in the middle of my daydream / oh, my lady fantasy / I love you

Kaunista.

EDIT: Niin tosiaan, vielä pari:

Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus - Jäähyväiset

Jos voisin viimeisen tunnin / jotenkin saada takaisin / kiittää vai hyvästellä / kuinka sen ajan jakaisin

Simon & Garfunkel - Sound of Silence

And in the naked light I saw / ten thousand people, maybe more

Viikate - Kuolleen miehen kupletti

Kun äiti lähti tuumattiin / kyllähän me miehet pärjätään / kun äiti lähti pois
Nimimerkki on pyllystä, tiedän.
oo-p
29.03.2007 22:39:08

Viikate - Kuolleen miehen kupletti

Yhdyn täysin
perskele
30.03.2007 08:32:04
On muuten alunperin Celine Dionin biisi. :)

Joko Scorpionsin Still Loving You tai Päivänsäde ja Menninkäinen, tosin jälkimmäisestä kuulemani tulkinnat ovat olleet ihan karmeaa kuraa.

On muuten alunperin Bette Midlerin biisi :)
Johannes_t
30.03.2007 13:22:38

Gerry & the pacemakers - Youll Never Walk Alone.
Oan
02.04.2007 23:09:43 (muokattu 02.04.2007 23:16:30)
Tohtori Orff ja Herra Dalcroze - Kaakaoo (Biisi on lastenlevyltä 'muu vaara' ja jostain syystä kolisee aikuiseen ihmiseen yksinkertaisuudellaan : "Voisitko tänään mulle keittää kaakaoo / Silittää päätä ja sanoo hyvä oon / On ollut huono päivä, kaikki mennyt nurinpäin / Voisitko tänään mulle keittää kaakaoo..")

Ay, ko. kappaleessa on kyllä sellaista lapsenomaista kauneutta että pistää isommankin ukon herkistelemään!

E: Pistetään nyt vielä oma ehdotus. Sentencedin 'Her Last 5 Minutes' on varmaan tuorein Todella Kaunis tuttavuus. Pirun surullinen kyllä. Kai tässäkin, niin kuin yleensä näissä tapauksissa, heijastumat omasta elämästä tekee kappaleesta todella merkityksellisen.
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
Epämuusikko
06.04.2007 18:29:34
Ei ehkä kaunein pätkä, mutta hyvä oivallus hienossa kappaleessa:

"Any major dude with half a heart surely will tell you, my friend.
Any minor world that falls apart falls together again".

hiffaattex? Major-minor...?

Saman biisin eka säkeistö alkaa loistavasti: "I've never seen you looking so bad, my funky one".

Kuin myös toka: "Have you ever seen a squonk's tears, well, look at mine". Genesis triviaa, niille jotka muistaa mikä on "squonk", tajuavat tämän.

Biisihän on tänä kesänä Suomeenkin eksyvän Steely Danin "Any major dude will tell you", joka vissiin soi mm. coveerattuna elokuvassa "Me kaksi ja Irene".
It's sounds good! Bustard #1
Karipiirto
08.04.2007 23:55:13

Uriah Heepin Come Away Melindassa on kauniit ja koskettavat sanat joskin melkoisen surulliset. Tykkään lujaa. :)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
BobHope
09.04.2007 22:55:02

22-pistepirkko- Birdy

Musta tossa Eläkeläisten Pöpissä (Birdy-cover) on paljon kauniimmat sanat:

On vintti pimeä
ja naama virneessä
housunpolvet puhki
kyynärpäitä kirveltää
päivätansseissa
suussa vaahtoa
verenpainelääkkeet
joku vaihtoi tuhdimpaan

Pöpi, minä olen pöpi, minä olen pöpi, p-ö-p-i-p-ö-p-i

Päätä kutittaa
sen sisäpuolelta
tulkaa mukaan rouva
mennään meille raapimaan
lehmä korvassa
kamplaan jonossa
ei rouvan tarvii pelätä
kun alan louhia

Pöpi, minä olen jne...

Jos nyt ihan tosissaan puhutaan niin toi Deep Purplen Sometimes I Feel Like Screaming on aika hyvä valinta. Moonsorrown Jotunheimissa on jotenkin niin karun kauniit sanat, ainakin osittain.
>>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>>
oo-p
10.04.2007 08:18:20

Musta tossa Eläkeläisten Pöpissä (Birdy-cover) on paljon kauniimmat sanat

Tuttu biisi, nuo sanathan käsittelevät ihan samaa aihetta kuin originalbirdykin, siitä kauneudesta en nyt niin tiedä, mutta pikkupienissään toimii..
Metallikka
24.04.2007 20:31:22
Ainakin ensimmäisenä tulee mieleen Alice In Chainsin Nutshell, David Bowien After All ja U2:n Drowning Man. Ja The Curen Pictures of You ja Black Sabbathin Changes...ja... On kyllä vaikea tehdä ero biisin ja sanoitusten välille kun sitä väkisinkin arvioi kokonaisuutena. Ja miulle kaikkien aikojen kauneimmat sanat tarkoittaa yleensä samaa kuin kaikkien aikojen surullisimmat sanat... :´}
Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life. - Terry Pratchett
Janie Jones
24.04.2007 23:47:52

Noitalinna Huraa! - Hiljaisuuden puisto

Sikälikin kauneimmat sanat, että ne myös kuulostavat hyvältä laulettuna eivätkä ole vain sisällöltään kauniit.

Joo, tuota voisin minäkin äänestää. Toinen erityisen hieno kappale NLH!:lta on singlenä ilmestynyt Puujalkaiset.
"Toiset ei uskalla tanssii kun ne pelkää et sillä aikaa joku varastaa niiden telkkarin" (Pelle)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)