Aihe: Parhaat sanoittajat
1 2 3 4 513 14 15 16 17
velipesonen
04.03.2010 11:07:01

Olen tässä hekumoinut Tuomari Nurmion kenties Jack Nicholsonia koskevalla herjalla:

Maailman paras näyttelijä näyttelee vain itseään
ja näytellessään itseään se näyttelee näyttelijää
Se sai roolin oman elämänsä suureen näytelmään
ja näyttelee sen läpi niin kuin kaikki roolit näytellään.

Taitaako tuota enää nasevammin kertoa?
mikainen
05.03.2010 11:35:34
velipesonen: Olen tässä hekumoinut Tuomari Nurmion kenties Jack Nicholsonia koskevalla herjalla:

Maailman paras näyttelijä näyttelee vain itseään
ja näytellessään itseään se näyttelee näyttelijää
Se sai roolin oman elämänsä suureen näytelmään
ja näyttelee sen läpi niin kuin kaikki roolit näytellään.

Taitaako tuota enää nasevammin kertoa?

Tai sitten siinä on kyse ihan meistä jokaisesta. Jos vaihtaa "maailman paras näyttelijän" tilalle "jokainen ihminen".
velipesonen
05.03.2010 13:22:28

mikainen: Tai sitten siinä on kyse ihan meistä jokaisesta. Jos vaihtaa "maailman paras näyttelijän" tilalle "jokainen ihminen".

Kuka ties.
JIRPPI
22.03.2010 20:54:57
M.A. Numminen on hyvä sanoittaja.
EATEN... My one desire, my only wish is to be EATEN...
Funkånaut
25.03.2010 13:06:04

JIRPPI: M.A. Numminen on hyvä sanoittaja.

Elämässä kaikkein tärkeintä on DÄGÄ. Mutta lasketaanko ne lakien ja mainosten luennat M.A:n sanoituksiksi, vai esim. lain kirjoittajan sanoituksiksi?
"He must be smokin' some heavy doobies."
rintapek
25.03.2010 22:48:55

Funkonaut: esim. lain kirjoittajan sanoituksiksi?

Offtopic start:

Lakitekstillä ei ole tekijänoikeutta.

Offtopic stop.
One kind of music only - the good kind
oo-p
26.08.2010 01:22:52 (muokattu 26.08.2010 01:31:16)

nyt kolisee tämmöset:

-John mcGregor
..suomalainen, joka kirjoittaa suomen kielellä, mutta ei suomeksi. Outoa, kiehtovaa, kaunista.

-Alela Diane, Emily Jane White, Sophie Zelmani, Beth Gibbons... minun rakkauteni. :D Olen löytänyt aivan mahdottomasti uusia lahjakkuuksia! Miksi suomalaisten naisten teksteistä löytyy niin harvoin näin voimakkaita tunteita...
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
marchangel Miquel
28.08.2010 23:45:13
Juice ja Thom.
kyllä se on pojat parasta kun kokee ensimmäisen orgasminsa rakastamansa naisen vierellä runkaten -laakeri http://www.facebook.com/pages/Komodo/134092936630725?v=wall#!/pages/Komodo/134092936630725?ref=ts
Gumar
05.09.2010 11:31:38
Ulkomaisista tulee näin äkkiseltään mieleen nykyisin tosin jo poisnukkunut Israelin kuningas Daavid. Jos kiinnostaa enemmän, kannatta tutustua kaverin tunnetuimpiin teoksiin, joita löytyy Psalmien kirjasta Raamatusta.

Ai niin, Salomonin Laulujen Laulu on myös aika hyvä.
Jeesus sanoo: "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa." Matt.24:35
velipesonen
05.09.2010 13:32:53

Gumar: Ulkomaisista tulee näin äkkiseltään mieleen nykyisin tosin jo poisnukkunut Israelin kuningas Daavid. Jos kiinnostaa enemmän, kannatta tutustua kaverin tunnetuimpiin teoksiin, joita löytyy Psalmien kirjasta Raamatusta.

Ai niin, Salomonin Laulujen Laulu on myös aika hyvä.

Mitä se tarkoittaa kun psalmitekstissä esiintyy sana "sela"?
A Socially Backward Individual
hullu_ukko
05.09.2010 13:56:22
velipesonen: Mitä se tarkoittaa kun psalmitekstissä esiintyy sana "sela"?

Eikö se ole sellainen sana, joka korostaa edellisen lauseen tärkeyttä tms. Vähän kuten "Aamen".
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones
Gumar
06.09.2010 17:15:55 (muokattu 06.09.2010 17:16:11)
hullu_ukko: Eikö se ole sellainen sana, joka korostaa edellisen lauseen tärkeyttä tms. Vähän kuten "Aamen".

Itse asiassa 'sela':n merkitys on nykyään kaikille vähän epäselvä. Se saattaa olla myös esitykseen liittyvä ohje, joku muinais-Israelin "insert kitarasoolo here".

Mutta meni offtopicin puolelle, suonette anteeksi.
Jeesus sanoo: "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa." Matt.24:35
Sir_LesPaul
14.09.2010 21:21:21
onhan näitä taitavia sananikkareita, Juice Leskisestä ja Vexi Salmesta Andres Fridenin kautta Jouni Hynyseen

mutta yksi on miun listalla ylitse muiden

Tuomas Holopainen
Ystävä, seuraani hetkeksi jää..
rintapek
15.09.2010 01:04:22

Sir_LesPaul:
mutta yksi on miun listalla ylitse muiden

Reino Helismaa.
Funkånaut
15.09.2010 11:50:34

rintapek: Reino Helismaa.

"Äänellään se variskin laulaa ja niin kauan, kun Suomen kansan maku ei parane, niin kyllä meillä leipä riittää." - Reino Helismaa

Hieno sanoittaja kyllä. Huumorintajuakin riitti.
Nyt lapset lopetatte pelleilyn. Jussimus panee jos panee, muut pojat siirtyy flaksiketjuun. -Modeterminaattori
Janie Jones
18.09.2010 01:00:30 (muokattu 18.09.2010 01:03:22)

No hei, jotain muuta kuin Juicea ja Eppuja ja Handea vaihteeksi: Olavi Uusivirta, Paula Vesala.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
rintapek
18.09.2010 01:05:02

Funkonaut: "Äänellään se variskin laulaa ja niin kauan, kun Suomen kansan maku ei parane, niin kyllä meillä leipä riittää." - Reino Helismaa

Hieno sanoittaja kyllä. Huumorintajuakin riitti.

Toi yllämainittu nyt vielä ei tarkoita että sanoja olis huumorintajuinen. Pikemminkin realisti.
rintapek
18.09.2010 01:37:47

Ei maar...
Noi parhaat sanoitukset tai niiden tekijät kun eivät ihan välittömästi paljastu. Parhaat sanoitukset kun ovat semmoisia, jotka jokseenkin loputtomiin kestävät ajan hammasta ja se ei paljastu kuin ajan kanssa. Noita vaan tuppaa kertymään samoille henkilöille, niinko Repe, Junnu, Saukki, Virtanen jne...

Toi ajan hammas ny ainakin meikäläiselle putkauttaa mieleen Heikki Salon ja Marraskuun. Ekakerran kun ton kuulin, niin oikeesti ihmettelin, et mitä helvetin paskaa tää ny on. Mulla oikeesti meni monta vuotta, ennenko hoksasin, et itse asiassa ne varisparvet ja kaljakorin kilinä on on oikeesti just sitä, mitä tekstissä on tahdottu sanoa. Ja että teksti on oikeasti hemmetin nerokas.
No, yksi teksti nyt sinne tai tänne, mut sit kuulin Herra Heinämäen lato- orkesterin levyn. Tekstit rullasivat siihen malliin, että ei voinu ko ihmetellä. Milloin taaskaan ei o kyse sattumasta, vaan silloin siinä on semmoinen määrä osaamista takana, että asialle ei muuta voi kuin nostaa hattua ja kumartaa.
Janie Jones
18.09.2010 22:16:49 (muokattu 18.09.2010 22:17:08)

rintapek: Ei maar...
Noi parhaat sanoitukset tai niiden tekijät kun eivät ihan välittömästi paljastu. Parhaat sanoitukset kun ovat semmoisia, jotka jokseenkin loputtomiin kestävät ajan hammasta ja se ei paljastu kuin ajan kanssa. Noita vaan tuppaa kertymään samoille henkilöille, niinko Repe, Junnu, Saukki, Virtanen jne...

Ei se nyt ihan niinkään mene, kyllä lyriikan arvottamisessa on monia mahdollisia kriteereitä. Taidokkaasti kirjallisia keinoja käyttävän ja aiheeltaan omaperäisen, fokusoidun tms. sanoituksen (ja näiden kasaantuessa samalla henkilölle, sanoittajan) voi tunnistaa kyllä nopeamminkin kuin vuosien päästä.

Noin yleisesti mua vaan rupee jo kyllästyttään samojen vanhojen äijien hokeminen tässä ketjussa. Juice ja Nurmio ja Syrjä/Saarela on sellaisia äidinkielentuntien suosikkeja 1980-luvulta. Aika paljon tapahtunut sen jälkeen jo.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
raindog
19.09.2010 12:30:16

kyllä mariska on hyvä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)