![]() 20.10.2011 13:09:21 | |
---|---|
Hyvät ihmiset! Haluatteko kontribuoida näitä ihania teoksia Soppahetkeen? Ajattelimme omistaa osan lähetyksestä huonolle runoudelle jatkossa. Tällä hetkellä lähetys on Zoom FM:n kera hiatuksessa, mutta onpahan aikaa raapustella läjittäin pashaa. Omistimme asialle pienoisen bloginkin: http://soppahetki.net/runot Paskaaks tässä. | |
![]() 20.10.2011 14:31:54 | |
dogma00: Hyvät ihmiset! Haluatteko kontribuoida näitä ihania teoksia Soppahetkeen? Ajattelimme omistaa osan lähetyksestä huonolle runoudelle jatkossa. Tällä hetkellä lähetys on Zoom FM:n kera hiatuksessa, mutta onpahan aikaa raapustella läjittäin pashaa. Omistimme asialle pienoisen bloginkin: http://soppahetki.net/runot Paskaaks tässä. Minun kirjoittamiani saa käyttää, jos katsotte riittävän huonoiksi ja kerrotte runoilijan nimenkin. Mites sitten muuten ne rojaltit vai meneekö artsti maksaa -pohjalta? Kai nyt paskakin jotain maksaa! "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon | |
![]() 22.10.2011 09:53:04 (muokattu 22.10.2011 09:53:46) | |
Syksyaamu: kahvi ja tupakka, syksyn tuulessa, maistuu muistoilta, mietin aamulla, painovoima-aaltoja, niitä havainnollistavaa toimimatonta laitetta, ja elämän painossa, muistutan sen kaltaista, kun kaikkeuden mekanismit jälleen ympäri pyörähtää, on tämäkin hetki mennyttä elämää, muistan vanhaa ystävää, ja tupakasta vain natsa jää kytemään Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... | |
![]() 28.10.2011 09:53:54 (muokattu 28.10.2011 09:54:32) | |
>> 1. Sanoitus saa olla korkeintaan kymmenen riviä pitkä >> 2. Sanoituksessa ei saa esiintyä kirosanoja >> 3. Sanoitus ei saa olla väkivaltaan yllyttävä Joopa joo, välillä joudun itsekin säveltämään melodioita, ja vähintäänkin olemassa olevaan lyriikka-melodia-teokseen harmonian, ja voin vakuuttaa, että tuskan hikihän se siinä helposti nousee. Toisinaan, kun luen tekstin, en ymmärrä käytännössä mitään, mitä sanoittaja yrittää sanoa. Jotta en pahoita kenenkään mieltä, heitän omasta hatustani, mutta ihan oikeesti, tällaista se sitten on: Kaste aamuisin peilaa pensaita. Yö laskeutuu ja kerää marjat. Sen savi tuntuu kaipaukselta. Kävelyltä, ja valitus sisältä nousee.... Mutta sano, milloin Jupiter näkyy kauemmin, kuin hämärä iltaisin kestää. Kertokaa nyt, mitä tossa sanotaan ;-) | |
![]() 29.10.2011 01:30:06 | |
nisumaka: Kaste aamuisin peilaa pensaita. Yö laskeutuu ja kerää marjat. Sen savi tuntuu kaipaukselta. Kävelyltä, ja valitus sisältä nousee.... Mutta sano, milloin Jupiter näkyy kauemmin, kuin hämärä iltaisin kestää. Kertokaa nyt, mitä tossa sanotaan ;-) Selvähän tuo: 2,5 promillen kumarassa lährättyä lyriikkaa :o) Karhupuiston penkeiltä saattaa joskus kuulla vastaavaa, yhtä käsittämätöntä. Oikeesti, tuo on ns. täytelyriikkaa, sanomatonta sanoitusta musiikin ehdoilla. Vaihtoehtona voisi olla "Diiba - daabaa". Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 29.10.2011 19:53:46 | |
Oispa rakkaus tää jotain pysyvää, nanananaa nanananaanaaaa jos lähdet niin vain muisto susta jää, nanananaa nananaanaaaa Ja kyyneleeni vierivät kuin putoava sade jos otat toisen miehen niin mä olen sille kade Mä rakastan sua, mikset halua mua, mikset enää mulle soita taivas sininen on ja ruusut punaisia yksin valvon aamunkoita hei beibiiiii Et kertonut syytä jätit kirjeen vain, nanananaanananaana silloin viinapullon mä alkosta hain, nanananaanananaanaa mä olen niin yksin, sulta herpeksen sain luulin suotta et oisin sun aina vain Mä rakastan sua, mikset halua mua, mikset enää mulle soita taivas sininen on ja ruusut punaisia yksin valvon aamunkoita hei beibiiiii | |
![]() 29.10.2011 21:02:59 | |
Sauvojen_nelonen: Oispa rakkaus tää jotain pysyvää, nanananaa nanananaanaaaa jos lähdet niin vain muisto susta jää, nanananaa nananaanaaaa Ja kyyneleeni vierivät kuin putoava sade jos otat toisen miehen niin mä olen sille kade Mä rakastan sua, mikset halua mua, mikset enää mulle soita taivas sininen on ja ruusut punaisia yksin valvon aamunkoita hei beibiiiii Et kertonut syytä jätit kirjeen vain, nanananaanananaana silloin viinapullon mä alkosta hain, nanananaanananaanaa mä olen niin yksin, sulta herpeksen sain luulin suotta et oisin sun aina vain Mä rakastan sua, mikset halua mua, mikset enää mulle soita taivas sininen on ja ruusut punaisia yksin valvon aamunkoita hei beibiiiii Ihan ehta heviteksti. Melkoisen huono mutta kyllähän tässä tietty hauskuus on. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon | |
![]() 29.10.2011 21:59:56 | |
Sauvojen_nelonen: Oispa rakkaus tää jotain pysyvää, nanananaa nanananaanaaaa jos lähdet niin vain muisto susta jää, nanananaa nananaanaaaa Ja kyyneleeni vierivät kuin putoava sade jos otat toisen miehen niin mä olen sille kade Mä rakastan sua, mikset halua mua, mikset enää mulle soita taivas sininen on ja ruusut punaisia yksin valvon aamunkoita hei beibiiiii Et kertonut syytä jätit kirjeen vain, nanananaanananaana silloin viinapullon mä alkosta hain, nanananaanananaanaa mä olen niin yksin, sulta herpeksen sain luulin suotta et oisin sun aina vain Mä rakastan sua, mikset halua mua, mikset enää mulle soita taivas sininen on ja ruusut punaisia yksin valvon aamunkoita hei beibiiiii Haistan Tyrävyön pojat vähän vanhempina vetämässä tätä. | |
![]() 04.11.2011 17:46:17 | |
Pistetääs rock'n'roll-sanoitus väliin: Smoking on the highway, peeping at the corner elevating downwards, spying on the cupboard eating all that scum - inside out perspirating inwards, lurking while the shakedown running wild in jungle, escalating onward never seen that boobie, kissing ass in hellfire dingdong all that matters, searching for the hattifattiner draining down the pipe - King-Kong getting laid no doubt it's inside out. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon | |
![]() 20.11.2011 21:33:47 | |
Oli Aurinko , oli aamu , Ei ollu ketää venaamassa Oli kala molemmilla , Ei oltu kalpeena ku haamut Mun vuoksein lähteneet nyt jo ihan kaikki on Oli katu , oli avaruus , Kaikki oli nukkumassa Oli saapunut aamu uus , ihmiset lie kirkonmenoissansa Mun takiain häipyneet liennee kaik ovatten - kai sitten | |
![]() 27.11.2011 19:01:00 | |
UNTA VAI MIELIKUVITELMAA? Sun sylis on samettii Se lämmittää mua niin Pehmeys ihos silkkikankaan Sun hiukses kuin kultalankaa Mun käsi niihin kietoutuu Ja kaikki muu unohtuu Unen lailla mieli leijuu Oot prinsessaa ja keijuu Kun silmiis satumaisiin Katson kuin maihin kaukaisiin Tunteen voima silloin valtaa Miehen jalat vetää altaan Mut mieles on piikkilankaa Se mua vasten hankaa Käy kovaa se niin mua vastaan Kuin rouva kuningastaan Käyt kovaa niin mua vastaan Kuin torni sotilastaan Ja rakkauden shakkilaudan Tyhjäksi sanoillas saat Etäiseksi liian sä jäät Kuin satujen kruunupäät Noissa norsunluutorneissan Palatseissa korneissaan Sä totta vain ootko lainkaan? Vai mitä oikein sainkaan? Mielikuvitelmaa Ja unelmaa Sä tottako oot vai taruu? Elämä on liian karuu Kun lopulta sen tajuu Ei ollut hajuu Se mitä eniten haluu Sormien ohi valuu Mielikuvitelmaa Ja unelmaa | |
![]() 27.11.2011 21:01:14 (muokattu 28.11.2011 07:32:44) | |
Muutin tämän tekstin paikkaa tänne, koska muutaman tunnin tauon jälkeen kun olin ajanut pääkaunkiseudulle sateessa ja sieltä taas Hämeeseen ja luin tekstin uudestaan. Oli/on se niin kökköä lapsellista, että menee tähän sarjaan. Ja muutenkin kun olen nyt pitkin syksyä korjaillut tekstejä joissa on jotain potentiaalia. Alan myös kerätä tänne niitä muusikoiden netin tekstejäni, jotka deletoisin täältä jos voisin, ja niitä riittää Veli Pesonen ja muut, noin niinkuin tiedoksi jo etukääteen. Tämän musiikin tahtiin sanat tipahtelivat. Musiikki ihan loistavaa, mikä herätti minun tähän pyhäpäivään tänään. Harmi kun en saanut musiikista parempaa irti. Mutta tästähän taas oppi jotain. Tästä puuttuu esim. niin sanottu katu-uskottavuus. ja sen myötä kaikki! http://www.youtube.com/watch?v=6C0UyJ9Sj4E&feature=related on muuten hyvää musiikkia tuo! Salainen Agentti 007 (27.11 2011) Kasarminkadulta Ullanlinnan puiston ohi salkussa liekitetty lohi, lähdin lätkimän kun täti käski, sormi osoitti mua, sen leuassa heilui teipattu läski rennosti vetelin mäkee alas, sinne kämppään en menis enää takas vuokraemäntä veti kännii, se oli syypää mun univajeeseen mä tartuin mun salaiseen aseeseen oon salainen agentti 007- salainen agentti 007 kun tilaisuus tuli mä pakenin, jätin maksamatta vuokran, muutin Eiraan, tutustuin Eiraan sen mennyttä suhdetta nyt teippaan sil oli pieni perhoskoira honey ja meikä fanitti Eiraa, piireissä meistä puhuttiin ja kaikkee skeidaa huhuttiin mä oon muka sen elätti no jumakaut sen olemus oli kuin linnunpelätti, mut meikä fanitti Eiraa nääs Tehtaankadulla tehtiin päätöksii Eiralla oli kaikenlaisii säädöksii oon salainen agentti 007- salainen agentti 007 ja kun tilaisuus tuli mä pakenin, jätin maksamatta vuokran, muutin Krunikkaan, tutustuin Monicaan sen mennyttä suhdetta nyt teippaan Kasarminkadulta Ullanlinnan puiston ohi salkussa liekitetty lohi, lähdin lätkimän kun täti käski, sormi osoitti mua, sen leuassa heilui teipattu läski oon salainen agentti 007- salainen agentti 007 kun tilaisuus tuli mä pakenin, jätin maksamatta vuokran, ja kakenlaista kokeilin oon salainen agentti 007- salainen agentti 007 liikuin veitsen terällä kuin spagetti, oon salainen agentti 007 -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- | |
![]() 27.11.2011 23:53:03 (muokattu 27.11.2011 23:54:00) | |
soihtu55: Muutin tämän tekstin paikkaa tänne, koska muutaman tunnin tauon jälkeen kun olin ajanut pääkaunkiseudulle sateessa ja sieltä taas Hämeeseen ja luin tekstin uudestaan. Oli/on se niin kökköä lapsellista, että menee tähän sarjaan. Ja muutenkin kun olen nyt pitkin syksyä korjaillut tekstejä joissa on jotain potentiaalia. Alan myös kerätä tänne niitä muusikoiden netin tekstejäni, jotka deletoisin täältä jos voisin, ja niitä riittää Veli Pesonen ja muut, noin niinkuin tiedoksi jo etukääteen. Tämän musiikin tahtiin sanat tipahtelivat. Musiikki ihan loistavaa, mikä herätti minun tähän pyhäpäivään tänään. Harmi kun en saanut musiikista parempaa irti. Mutta tästähän taas oppi jotain. Tästä puuttuu esim. niin sanottu katu-uskottavuus. ja sen myötä kaikki! http://www.youtube.com/watch?v=6C0UyJ9Sj4E&feature=related on muuten hyvää musiikkia tuo! Salainen Agentti 007 (27.11 2011) Kasarminkadulta Ullanlinnan puiston ohi salkussa liekitetty lohi, lähdin lätkimän kun täti käski, sormi osoitti mua, sen leuassa heilui teipattu läski rennosti vetelin mäkee alas, sinne kämppään en menis enää takas vuokraemäntä veti kännii, se oli syypää mun univajeeseen mä tartuin mun salaiseen aseeseen oon salainen agentti 007- salainen agentti 007 kun tilaisuus tuli mä pakenin, jätin maksamatta vuokran, muutin Eiraan, tutustuin Eiraan sen mennyttä suhdetta nyt teippaan sil oli pieni perhoskoira honey ja meikä fanitti Eiraa, piireissä meistä puhuttiin ja kaikkee skeidaa huhuttiin mä oon muka sen elätti no jumakaut sen olemus oli kuin linnunpelätti, mut meikä fanitti Eiraa nääs Tehtaankadulla tehtiin päätöksii Eiralla oli kaikenlaisii säädöksii oon salainen agentti 007- salainen agentti 007 ja kun tilaisuus tuli mä pakenin, jätin maksamatta vuokran, muutin Krunikkaan, tutustuin Monicaan sen mennyttä suhdetta nyt teippaan Kasarminkadulta Ullanlinnan puiston ohi salkussa liekitetty lohi, lähdin lätkimän kun täti käski, sormi osoitti mua, sen leuassa heilui teipattu läski oon salainen agentti 007- salainen agentti 007 kun tilaisuus tuli mä pakenin, jätin maksmatta vuokran, ja kakenlaista kokeilin oon salainen agentti 007- salainen agentti 007 liikuin veitsen terällä kuin spagetti, oon salainen agentti 007 -merja ritala- Suotta muutit tänne. Tästä tekstistähän löytyy aivan loistavia jippoja. Hauskan ilkikurinen sanoitus. Katu-uskottavuus? Mitä se on? Ja mitä sitten? Tämähän on puhdasta parodiaa, jos niin halutaan. Stilisoimalla jotain muuta. Hinkkaa sitä vähän, kyllä siinä aineksia on. e. typo. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 28.11.2011 00:07:29 | |
Ketä lähtee Thaimaaseen Mutsi ja faija riitelee Meiksi vaan pihalla liitelee Mutsi lentää Ruotsiin Faija lentää Thaimaaseen Kysyy vielä kentällä Ketä lähtee messiin Mul on paha olla nyt Oon koko yön yrjönnyt Kun mutsi menee Ruotsiin Ja sä vaan niinku juot siin Tuen homoliittoja jos molemmat mimmit on kuumia. | |
![]() 28.11.2011 00:15:47 | |
Lennu, sait aikaan hauskan pikku runon. Tuskin kukaan panee pahakseen tuota pientä hektorismia. Jos juhlissa tuntuu tylsältä, päräytä tällä runolla tunnelma uusiin sfääreihin. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 29.11.2011 21:26:54 (muokattu 30.11.2011 21:05:34) | |
Kun nyt ollaan sarjassa huonot tekstit, tein tähän muutoksia, ja teen niin pitkään kunnes voin laittaa tuonne toiselle puolelle. Nämä sanat vaan piteni ja paheni, mutta musiikki on edelleen miusta hyvä. Tästä tai tulla ikuisuusprojekti. mutta kyllä nää tästä vielä huononee http://www.youtube.com/watch?v=6C0UyJ9Sj4E&feature=related Salainen Agentti 007 (27.11 2011) Kasarminkadulta Ullanlinnan puiston ohi salkussa liekitetty lohi, lähdin lätkimän kun täti käski, sormi osoitti mua, sen leuassa heilui teipattu läski rennosti vetelin mäkee alas, sinne kämppään en menis enää takas vuokraemäntä veti kännii, se oli syypää mun univajeeseen mä tartuin mun salaiseen aseeseen oon salainen agentti 007- salainen Ben- agentti 007 kun tilaisuus tuli mä pakenin, jätin maksamatta vuokran, muutin Eiraan, tutustuin Eiraan sen mennyttä suhdetta nyt teippaan sil oli pieni perhoskoira honey ja meikä fanitti Eiraa, kakitti koiraa kaivarissa piireissä meistä puhuttiin ja kaikkee skeidaa huhuttiin mä oon muka sen elätti no jumakaut, kuka sen muka selätti mut meikä fanitti Eiraa nääs Tehtaankadulla tehtiin päätöksii Eiralla oli kaikenlaisii säädöksii oon salainen agentti 007- salainen Ben- agentti 007 ja kun tilaisuus tuli mä pakenin, jätin maksamatta vuokran, muutin Krunikkaan, tutustuin Monicaan sen mennyttä suhdetta nyt teippaan Kasarminkadulta Ullanlinnan puiston ohi salkussa liekitetty lohi, lähdin lätkimän kun täti käski, sormi osoitti mua, sen leuassa heilui teipattu läski -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- | |
![]() 04.12.2011 19:41:25 | |
JUOMALAULU (DRICKER VI LITE MER) Här jag står och dåligt jag mår Men så min frihetsdag går Som en bergbana livet är Därför dricker vi lite mer Saanut olen maineen sovinistipossun Kun en suostu alle vaimon silkkitossun En orjaksi Kelan, työkkärin tai sossun Pajatsoni loppuun pelaan En enää elämää kelaa Tekstarilla otan velan Ja Alkosta ostan perjantaikossun Pian laulan Helan går, helan går Här jag står och dåligt jag mår Men så min frihetsdag går Som en bergbana livet är Därför dricker vi lite mer | |
![]() 04.12.2011 20:12:57 | |
Hyi saatana, Peter, hyj satan! Tuen homoliittoja jos molemmat mimmit on kuumia. | |
![]() 04.12.2011 22:54:33 (muokattu 04.12.2011 22:54:59) | |
Lennu: Hyi saatana, Peter, hyj satan! Mitä vielä, ihanhan se on en liten rolig tarina. :o) Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 04.12.2011 23:26:01 | |
Old Joe: Mitä vielä, ihanhan se on en liten rolig tarina. :o) Tarina som rolig liten Kestää vaikka aamuviiteen Nu bör jag inte ännnumera tarinoida vaikka Veera frågar just, bli alla tyst ei huomisesta epäilyst... Men bara saken är så lille Veera juuri nauroi sille Ingen chans ska jag nu ha Veera täytyy mun unohtaa. One kind of music only - the good kind | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)