Aihe: Terror Beat biisistä kommenttia!
1 2 3
Incarnation
14.05.2004 09:24:47
Plasma, eikö sulle ole jo monta kertaa sanottu, ettei tuolla englanninkielen taidolla kannata kirjoittaa englanniksi?
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Seal on Velvet
14.05.2004 11:17:02
Plasma, eikö sulle ole jo monta kertaa sanottu, ettei tuolla englanninkielen taidolla kannata kirjoittaa englanniksi?

Kannattaahan. Kirjoittamaan oppii vain kirjoittamalla.
Kirjoitusten julkaisu on sitten eri asia. ;)
Eddie
14.05.2004 12:02:32

Ei tosta vaan tule mitään!
Turha yrittää kirjoittaa englanniksi, jos ei osaa.
"If you like metal, you´re my friend."
Incarnation
14.05.2004 14:57:05 (muokattu 18.07.2004 23:49:04)
Kannattaahan. Kirjoittamaan oppii vain kirjoittamalla.

Kannattaisi nuo sanojen kirjoittamiseen tuhlatut hetket ennemmin kuluttaa englannin kieliopin opiskeluun.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
fifehole
14.05.2004 16:40:29

No per..., onko täällä ketään jolla on opettajakoulutus tms. Voisitte jeesata Plasmaa opettamalla perusjuttuja. Laittaisitte vähän kotitehtäviä ym. tänne sivuille. Kaveri kuitenkin jaksaa yrittää niin miksei sitä vois jeesata?

Where is the cat? The cat is on the moon.
Head for an eye
PlasmaDemon
14.05.2004 16:58:50
No per..., onko täällä ketään jolla on opettajakoulutus tms. Voisitte jeesata Plasmaa opettamalla perusjuttuja. Laittaisitte vähän kotitehtäviä ym. tänne sivuille. Kaveri kuitenkin jaksaa yrittää niin miksei sitä vois jeesata?

Where is the cat? The cat is on the moon.

Hyvä ajatus.

Ja sitä paitsi kattokaa koska oon tän tänne musa.nettiin laittanu!
Joku pallopää on vaan nostanu tän esiin....
Mitä nostelee näin paskoja viestejä?
En oo kyllä nyt ihan juuri tätä tänne laittanu.

Mutta kun olen kerran täys paska ja valitatte niin laittakaa ny vittu vaikka niitä vitun tehtäviä tulee, stana.......
"rock-kikjeppi!": huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi.
Schnowotski
14.05.2004 17:05:03 (muokattu 14.05.2004 17:07:17)
laittakaa ny vaikka niitä tehtäviä tulee

Näin teemme (enkä tarkoita tätä mitenkään vittuiluna, nuo ovat hyvää harjoitusta):

http://www.english-zone.com/
http://www.smic.be/smic5022/
http://www.yle.fi/opinportti/kieliportti/
http://www.englishpage.com/

http://cctc.commnet.edu/grammar/index.htm
http://a4esl.org/
Verkon viimeinen reikä repesi, viimeisen puun aamulla kaadoin ja ruosteisella vesurilla pajut hakkasin
fifehole
14.05.2004 20:10:30

Mutta kun olen kerran täys paska ja valitatte niin laittakaa ny vittu vaikka niitä vitun tehtäviä tulee, stana.......

Älä nyt hermostu, itse en ainakaan tarkoittanut pahalla/vittuilulla. Sulla on helvetin hyviä lyriikoita suomeksi, kun kerran haluat vääntää niitä Englanniksi sitä täytyy opetella ensin. Sanakirja tai joku PC ohjelma ei osaa ajatella niinkuin ihminen, varsinkaan ns. taiteellisesti. Totuus on ettei Englantia osaa kirjoittaa kuin ne joiden äidinkieli se on niin hyvin että se toimii täysin. Olen keskustellut monen jenkin kanssa suomalaisten tekemistä biiseistä ja ne sanoo ettei ne ymmärrä puoliakaan. Keep on trying!
Head for an eye
vaurio
14.05.2004 22:18:13 (muokattu 14.05.2004 22:18:34)

Älä nyt hermostu, itse en ainakaan tarkoittanut pahalla/vittuilulla. Sulla on helvetin hyviä lyriikoita suomeksi, kun kerran haluat vääntää niitä Englanniksi sitä täytyy opetella ensin. Sanakirja tai joku PC ohjelma ei osaa ajatella niinkuin ihminen, varsinkaan ns. taiteellisesti. Totuus on ettei Englantia osaa kirjoittaa kuin ne joiden äidinkieli se on niin hyvin että se toimii täysin. Olen keskustellut monen jenkin kanssa suomalaisten tekemistä biiseistä ja ne sanoo ettei ne ymmärrä puoliakaan. Keep on trying!

totta. tuossa uudenvuoden tienoilla olin eräässä squatissa, jossa eräs teksasilainen kaveri oli käymässä. kaverini, joka pitää itseään hyvänäkin englannissa, puhui hänen kanssaan ja teksasilainen joutui pyytämään että puhuisi hitaammin, kun ei ymmärtänyt..
tosin tuo ymmärtämis-seikka voi johtua siitäkin, että useimmat suomalaiset ei paskaakaan osaa engannin ääntämistä..
perkele! kuka varasti allekirjoitukseni?!
unorthodoxxx
14.05.2004 22:22:29
totta. tuossa uudenvuoden tienoilla olin eräässä squatissa, jossa eräs teksasilainen kaveri oli käymässä. kaverini, joka pitää itseään hyvänäkin englannissa, puhui hänen kanssaan ja teksasilainen joutui pyytämään että puhuisi hitaammin, kun ei ymmärtänyt..
tosin tuo ymmärtämis-seikka voi johtua siitäkin, että useimmat suomalaiset ei paskaakaan osaa engannin ääntämistä..

Niin, ääntäminen ei välttämättä tule peruskoulutuksen kautta, koska joskus opettajat itsekin vääntävät Mika Häkkistä.

Ja vaikka hyvinkin oppisi ääntämään, miltei ainoa tapa saada suomalaisuus aksentista pois on asua ulkomailla - jos puhuu englantia pääkäyttökielenään niin pakostakin aksentti vähäsen muuttuu...

Varsinkin jos muuttaa 5-vuotiaana englanninkieliseen ympäristöön, ensimmäiset kosketukset englantiin tulevat ilman aksenttia.
vaurio
14.05.2004 22:30:57
matkustelu on myös hyvä keino.
perkele! kuka varasti allekirjoitukseni?!
sormunen
14.05.2004 23:33:55

Saattoi myös johtua siitä, että sun kaverisi puhui englantia ja tää teksasilainen teksasia. Eikä tää ollut mikään vitsi. Eri "englanteja" on tolkuton määrä. Eikä se lausuminenkaan nyt...lausuuko oxfordia vai keniaa vai intiaa vai alabamaa. Kaikissa noissa on englanti virallinen kieli.

Mutta se on tietty totta, että vain käyttämällä kieltä sitä oppii. Ja kun sitä opettelee vieraana kielenä, on oma äidinkieli oltava aluksi kuosissa. Jos ei äidinkieltänsä osaa, ei opi vieraitakaan kieliä kuin pidgintasolla.

Niinpä PD: lue ja kirjoita suomeksi ja lue ja kirjoita englanniksi. Kyl se siitä. Suomi sulla on jo munst erittäin hyvin hallussa.
unorthodoxxx
14.05.2004 23:41:08
Saattoi myös johtua siitä, että sun kaverisi puhui englantia ja tää teksasilainen teksasia. Eikä tää ollut mikään vitsi. Eri "englanteja" on tolkuton määrä. Eikä se lausuminenkaan nyt...lausuuko oxfordia vai keniaa vai intiaa vai alabamaa. Kaikissa noissa on englanti virallinen kieli.

Mutta se on tietty totta, että vain käyttämällä kieltä sitä oppii. Ja kun sitä opettelee vieraana kielenä, on oma äidinkieli oltava aluksi kuosissa. Jos ei äidinkieltänsä osaa, ei opi vieraitakaan kieliä kuin pidgintasolla.

Niinpä PD: lue ja kirjoita suomeksi ja lue ja kirjoita englanniksi. Kyl se siitä. Suomi sulla on jo munst erittäin hyvin hallussa.

Niin no, Amerikan aksentit eivät tuota vaikeuksia... Sen sijaan Englannin cockneyt, skotlantilaiset ynnämuut ovat ihan hoopoja.

Itselläni on sellainen amerikkalaistyylinen aksentti, kasvoin sellaisessa ympäristössä jossa sitä puhuttiin eniten.
vaurio
14.05.2004 23:50:47
Saattoi myös johtua siitä, että sun kaverisi puhui englantia ja tää teksasilainen teksasia

oikeassahan sinäkin olet.
tosin ei se kyllä puhunu yhtään sellasella juntti-texas-aksentilla, aika perusenglantia hän puhui.
päästäkää minut pois m-netistä!
PlasmaDemon
15.05.2004 11:35:18

Suomessa olenkin hyvä, mutta toi pirun englanti.

No mulla on koulus englanti 7-8 vaikka oonkin näin paska.
Aina tosipaikan tullen esim. enkun kokeis oon ihan vitun kuses. Menee pupu pöksyyn.
Ja näin mun sanotuksis taidan yltää korkeemmalle tasolle mitä mun kielitaito viä on.

EDIT: Yritän siis aivan liikaa itseltäni.
"rock-kikjeppi!": huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi.
sormunen
15.05.2004 13:57:41
Niin no, Amerikan aksentit eivät tuota vaikeuksia..

En mä puhunutkaan aksentista, vaikka silläkin on merkitystä, vaan ihan kielestä. Rakenteesta ja sanoista. Football, esimerkiksi. Ei aina kannata lähteä siitä, että "kun se puhuu sitä kieltä", koska ihan hyvin voi olla, ettei se osaa omaa äidinkieltänsä. Ja amerikkalaisessa koulusysteemissä jopa todennäköistä. Suomessa sentään koulut pelaa ja silti täältäkin saa välistä lukea semmosta uppiahuijaata että Hurriganes tulee.
unorthodoxxx
15.05.2004 16:36:10
En mä puhunutkaan aksentista, vaikka silläkin on merkitystä, vaan ihan kielestä. Rakenteesta ja sanoista. Football, esimerkiksi. Ei aina kannata lähteä siitä, että "kun se puhuu sitä kieltä", koska ihan hyvin voi olla, ettei se osaa omaa äidinkieltänsä. Ja amerikkalaisessa koulusysteemissä jopa todennäköistä. Suomessa sentään koulut pelaa ja silti täältäkin saa välistä lukea semmosta uppiahuijaata että Hurriganes tulee.

Totta - olin ennen kansainvälisessä koulussa, ja ainakin mitä kehittyneemmän kieliopin, kirjoittamisen ja sen semmoisen suhteen olin parempi kuin moni jonka äidinkieli oli englanti.

Nyt tosiaan sanoisin vahvemmaksi puhe- sekä kirjoituskielekseni englannin.
simperi
16.05.2004 15:18:26
Opettele englantia.
"Do you want to be touched by the hands of god, or do you want to be who you are?" (Lex Icon)
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle
Phobophile
17.07.2004 23:54:52
Ei vittu ja anteeksi mutta oli pakko nostaa tämä :D
Love Subverted, Lust Perverted
unorthodoxxx
18.07.2004 13:09:55
Hoho, nostapa samalla kaikki Demonin tekstit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)