Old Joe 30.08.2011 22:03:19 | |
---|
Peter Spiegelmann: GLORY TO PRODUCTIVITY Life is the grinder, you're the meat Since the day you born, life will beat you Mince you to pieces, feel the beat Until you will be torn, so life treats you Turn around the corner, walk down the street You must go to school, they will feed you So you grow stronger, beefier meat But you're only a fool, they don't need you You're just one of them, not much worth For the life's hunger, they will starve you One day they will hurt, they will hurt You wish you were younger, when they carve you kertosäe: Find the required vitality Slave of modern mentality Enjoy your life's activity Glory to productivity No niin. Tällaista lyriikka syntyy rutinoituneelta sanoittajalta viidessä minuutissa. Runko on hyvä, kehitys kelpoinen. Etenemistä tapahtuu, mutta muokattavaakin on. "Turn around the corner...." tuntuu asiaan kuulumattomalta (minun mielestä). Pientä fiksaamista vielä... Toi kertsi on korniudessaankin hyvä - saa hyvälle tuulelle. Liialliset loppusoinnut mäiskii tässä tyyliniekkoja korville. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
Sergei Fallinen 01.09.2011 13:54:26 | |
---|
kun tanssitan Beeaa En kestä hiljaisuutta en tahdo uutta tilaisuutta vaikkei maksaisi koko iltaa ei pääse karkuun unelmiltaan silti tanssitan Beeaa oon sydän särki, ja muutenkin PA mikähän järki sitä paikata sen kaa silti tanssitan Beeaa En kaipaa laatuaikaa sen hetken sainhan, se on lainaa vaikkei maksaisi ehkä vaivaa tänä iltana etsimme taivaan siksi tanssitan Beeaa oon sydän särki, ja muutenkin PA mikähän järki sitä paikata sen kaa siksi tanssitan Beea |
soihtu55 01.09.2011 20:32:51 | |
---|
Sergei, siun tekstejä pitkästä aikaa, aina niissä joku pieni mukava juju on, ja kun oikein vauhtiin pääset tulee todella hyvää lyriikkaa. Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
Peter Spiegelmann 03.09.2011 00:06:00 (muokattu 03.09.2011 00:06:53) | |
---|
Raunioilla kadotuksen Luulin löytänein palaisen Palapelin unohduksen Mun elämäin salaisen Eilispäivän ihastuksen Menneisyyttäni halaten Ja elämän tarkoituksen Kahden yhdeksi palaten Taas viidessä minuutissa Haavein hedelmii keräsin Hetken elin unelmissa Kun kyyneliin heräsin |
Peter Spiegelmann 03.09.2011 10:50:42 | |
---|
Kiertelen pitkin vinttiä Kuljen sen labyrinttiä Lapsena siell' luin Tinttiä Teininä Larry Flyntiä Ja löysin vanhan kitaran Syntikan jota soitimme Muistan sen myyjän itaran Kun luoda bändin koitimme Ullakko tuo nyt on pelkkä Hautauspaikka muistomme Siellä bluessoinnut helkkää Se on nyt surun puistomme |
Old Joe 03.09.2011 22:40:58 | |
---|
Peter Spiegelmann: Kiertelen pitkin vinttiä Kuljen sen labyrinttiä Lapsena siell' luin Tinttiä Teininä Larry Flyntiä Ja löysin vanhan kitaran Syntikan jota soitimme Muistan sen myyjän itaran Kun luoda bändin koitimme Ullakko tuo nyt on pelkkä Hautauspaikka muistomme Siellä bluessoinnut helkkää Se on nyt surun puistomme Tämä tuntui ensimäisen säkeistön jälkeen vähän kornilta, mutta luettuani kokonaan muuttui asenteeni. Komeaa bluesiahan tästä syntyy. Pari säettä lisää, sopiva kertsi ja ei kun estraadille. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
soihtu55 04.09.2011 10:06:03 | |
---|
Kiertelen pitkin vinttiä Kuljen sen labyrinttiä Lapsena siell' luin Tinttiä Teininä Larry Flyntiä Ensimmäisestä säkeistöstä lähtisin rakentamaan, se on nimittäin hyvä. Toisetkin säkeistöt kelvollisia, mutta siinä nuo riimit tekevät hieman teennäiseksi tekstin. Mutta jatka, tästä tulee hyvä kappale. Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
Peter Spiegelmann 14.09.2011 23:02:50 | |
---|
Osastolla Doors-vaikutteista bluesrockia. ---- Ride the velvet snake, baby His skin is still young and soft Ride the velvet snake, baby Likes to chase 'till gets enough Yeah, he's gonna find some catch Hungry gaze makes him look tough Yeah, he's gonna bite the catch He's gonna get her mean and rough Well, he's strong enough to reach you And he's old enough to teach you 'Bout the dance of seven veils, girl One thousand and one night's tales And the world of forbidden fruits Bad sinners in heavenly suits You climb to the paradise tree Then you fall down to... with me Fire Desire Let's make flames climb higher Burn inside the soul that will never tire Ride the velvet snake, baby His skin is still young and soft Ride the velvet snake, baby Likes to chase 'till gets enough |
Old Joe 14.09.2011 23:34:35 | |
---|
Englannin taitoni ei riitä sanoituksen ruotimiseen. Tässä on kuitenkin draivia ja rytmiä, josta pidin. Hyvä meininki. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
jussi.r 15.09.2011 16:04:29 | |
---|
miks auto peruuttaa, autotietä väärään suuntaan? onko kuski hullu, mistä se on tullu? ei sitä tiedä kukaan |
Old Joe 16.09.2011 00:35:36 | |
---|
jussi.r: miks auto peruuttaa, autotietä väärään suuntaan? onko kuski hullu, mistä se on tullu? ei sitä tiedä kukaan Hyvä alku, jatka vaan. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
Peter Spiegelmann 18.09.2011 00:57:49 (muokattu 18.09.2011 01:00:06) | |
---|
There's no day I could rest on No night I could sleep Just find the same old question Into which I drown so deep Love of mine to you that's strong So strong that I weep And cry because I long For you like river to the sea Feeling is vast as an ocean Can you make a decision? Based on a foolish emotion Do you need some precision? Do you need a reason? Do I have to explain? I just find one answer That is simple and plain I miss you again I miss you again With aching pain in my heart Fell in love with you from the start |
Old Joe 18.09.2011 01:35:20 | |
---|
Peter Spiegelmann: There's no day I could rest on Tämä on loistava 5.n minsan, tai vaikka 15 min tekstiksi. Mielestäni jopa parempi, kuin tuo kirjoittamasi The Wheel of Time. Enkä nytkään ota kantaa sanaston käyttöön. Feeling is vast as an ocean Can you make a decision? Based on a foolish emotion Do you need some precision? Oiskohan liiallista riimittelyä. I miss you again I miss you again With aching pain in my heart Fell in love with you from the start Tämä loppu on se päämäärä, johon koko teksti tähtää. Tämä on jo niin hyvää tekstiä että kannattaa kehitellä. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
Peter Spiegelmann 19.09.2011 10:09:02 (muokattu 19.09.2011 10:25:35) | |
---|
Smoke another cigarette And drink one more pint of beer Only one life we can get To enjoy your time spent here Like Mother Earth and Miss Nature We tend to flourish and mature It's fundamental feature In every living creature Begin the life today Living for tomorrow As the time fades away There's no more to borrow Temporary gladness Will soon be drowned by sorrow And life's full of madness I can't breath it tomorrow Life is show of dying slow |
tatta 19.09.2011 22:53:06 (muokattu 19.09.2011 22:53:40) | |
---|
tää piti tulla tänne eikä tuonne :( Illan viimeinen: ei pitäis polttaa tupakkaa, ei pitäis juoda viinaakaan, ei pitäis koskaan rakastaa, oot aina kiinni siinä, ei pitäis miettii`virheitä, niissä vain muuten elämä, pysyy liian kauan kii` helppo on tie tuo helvettiin, tää on illan viimeinen, sä olet sitä, minä en, aina sanot, lopeta, jostain on jatkettava, vaikka loppuu lantriini, laitan likoon itseni, aina kiinni jossakin, syystä pää on sekaisin, ei pitäis uskoo jumalaan, ei pitäis luottaa humalaan, ei rakas raamattummekaan, meitä päähän itse lyö, ei pitäis syödä sanojaan, ei sanoo ajatuksiaan, tai pitää päätään aina kii` helppo on tie tuo helvettiin tää on illan viimeinen, sä olet sitä, minä en, aina sanot, lopeta, jostain on jatkettava, vaikka loppuu lantriini, laitan likoon itseni, aina kiinni jossakin, syystä pää on sekaisin, Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
Peter Spiegelmann 20.09.2011 10:04:52 | |
---|
tatta: tää piti tulla tänne eikä tuonne :( Illan viimeinen: ei pitäis polttaa tupakkaa, ei pitäis juoda viinaakaan, ei pitäis koskaan rakastaa, oot aina kiinni siinä, ei pitäis miettii`virheitä, niissä vain muuten elämä, pysyy liian kauan kii` helppo on tie tuo helvettiin, tää on illan viimeinen, sä olet sitä, minä en, aina sanot, lopeta, jostain on jatkettava, vaikka loppuu lantriini, laitan likoon itseni, aina kiinni jossakin, syystä pää on sekaisin, ei pitäis uskoo jumalaan, ei pitäis luottaa humalaan, ei rakas raamattummekaan, meitä päähän itse lyö, ei pitäis syödä sanojaan, ei sanoo ajatuksiaan, tai pitää päätään aina kii` helppo on tie tuo helvettiin tää on illan viimeinen, sä olet sitä, minä en, aina sanot, lopeta, jostain on jatkettava, vaikka loppuu lantriini, laitan likoon itseni, aina kiinni jossakin, syystä pää on sekaisin, Ok teksti, sopis johonkin rockballadiin. Mites ois tälläiset muutokset? ei pitäis polttaa tupakkaa, ei pitäis juoda viinaakaan, ei pitäis koskaan rakastaa, oot aina kiinni siin', (rimmaisi helvetTIIN kanssa) ei pitäis uskoo jumalaan, ei pitäis luottaa humalaan, ei rakas raamattummekaan, meitä saane tainnoksiin/taivaisiin/hurmoksiin (sama juttu) |
tatta 20.09.2011 10:36:02 | |
---|
Peter Spiegelmann: Ok teksti, sopis johonkin rockballadiin. Mites ois tälläiset muutokset? ei pitäis polttaa tupakkaa, ei pitäis juoda viinaakaan, ei pitäis koskaan rakastaa, oot aina kiinni siin', (rimmaisi helvetTIIN kanssa) ei pitäis uskoo jumalaan, ei pitäis luottaa humalaan, ei rakas raamattummekaan, meitä saane tainnoksiin/taivaisiin/hurmoksiin (sama juttu) niin, no, en tiiä :) Munst vaan ei kuullosta mukavalta lausuttuna, jos viimeiset lainit on vielä riimi, koska riimiä on säkeittäin aina kolme. Sit ehkä liian iisi, eikä nyansseja, eikä dynamiikkaa. Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
Peter Spiegelmann 21.09.2011 11:20:21 (muokattu 21.09.2011 11:20:41) | |
---|
Tobacco smoking sensation Cancer cell in your tar-black lungs The sickness of generation Grown with smoke in breath, ash on tongues Sue the company It's not yourself to take the blame Use publicity But no one else lights the flame Oh, but you can be The first one to quit the game We're bleeding to the walls Bleeding to the walls Bleeding to the walls Of suffocation With remorse in our souls |
tatta 21.09.2011 13:15:01 | |
---|
Peter Spiegelmann: Tobacco smoking sensation Cancer cell in your tar-black lungs The sickness of generation Grown with smoke in breath, ash on tongues Sue the company It's not yourself to take the blame Use publicity But no one else lights the flame Oh, but you can be The first one to quit the game We're bleeding to the walls Bleeding to the walls Bleeding to the walls Of suffocation With remorse in our souls :) Siistii! Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Peter Spiegelmann 21.09.2011 22:59:06 (muokattu 22.09.2011 10:50:33) | |
---|
Lapsiin raunioissaan Pahuuden siemen kylvetään Käyttäen poltetun maan taktiikkaa Kasvaa nyt viha sisällään Iskee juurtuessaan Se maahan taimen lehvän tään Ja ruusuisen anteeksipyynnön Se taas kostolla kitketään Nyt käärmeet maan valloittaa Ja hiirulaiset surmataan Käy valkoiset nuo kyyhkyt ilmaan Vaan mustat kotkat kannoillaan |