Pitkästä aikaa Lyriikka-osastolla.. Täytyypä jättää tähän yksi tuollainen tummasävytteisempi sanoitus. ÄLÄ PYYDÄ Maalasin minä taulun sinun seinällesi. Siinä luki: älä astu ovesta sisään. Oitis tartuit kahvaan ja pirun päästit irti. Nyt ovi on kelvoton, olet käärmeen pesässä. Älä pyydä armoa kun hukut mieleeni. Älä syytä minua, täällä on mustaa. Pyysin olemaan vain hiljaa, kutsumatta nimiltä. Sinä et ole hiljainen, nyt vuotaa ranteet. Halusit vähän kylpeä, pestä itseäsi minussa. Sitten avasit viemärin, kylpyamme on punainen. Älä pyydä armoa kun hukut mieleeni. Älä syytä minua, täällä on mustaa. Kuinka nukkuu prinsessa, pakenee haamuja? Yö voi olla pitkä kun aurinko ei nouse. Kuka huutaa keittiöstä, laatikossa kilisee? Ruususen kylmä vuode on kylpyammeen värinen. Älä pyydä armoa kun hukut mieleeni. Älä syytä minua, täällä on mustaa. "yli miljoonan suomalaisen arvioidaan elävän jatkuvien kipujen kanssa."
-Suomen tietotoimisto |
Kyllä, tämä on hyvä. Varsin mukavan tulkinnanvarainen, olematta silti täysin käsittämätön. Tunnelmakin sopi minulle jopa pelottavan hyvin. Ihan mielenkiinnosta, minkälainen kappale lienee tyyliltään kyseessä? Mä haluun sua - sulta ei kysytä. |
Hevvii tämä on, sellaista jurraavaa.. (?!?!?) No ei kyllä CMX:ää ole tullut paljon kuunneltua täytyy sanoa. Enemmän tässä hain ikään kuin edesmenneen Jouni Mömmön vuodatusta. Sanottakoon, että tuollaiset ihailevat vaikutteet siitä olen ottanut. Tämä siis ei todellakaan ollut liiallisen CMX:än kuuntelun tuotosta, minulle tuo Yrjänän kieli on liian vaikeaa suureksi osaksi. ...Liisa, sateessaa Doorsia kuuntelee... |
Hevvii tämä on, sellaista jurraavaa.. (?!?!?) Hyvä on! Mitä mennä moittimaan kun eihän noi mun omatkaan sanotukset kummosia oo,mut sen voin sanuu että tää ei oo mun laulujen rinnalla mitään siis jos katotaan tota synkkyyttä. Laulanhan sentää esim. kuolemasta,perkeleistä,pahasta,saatanasta,piruista,helvetistä ja tuonelasta... Kirves on paha,
Kirves ei ole saha,
Se on paljon pahempi
kuin itse paha,
Kuin leikkii sillä,
KURKKUUN HAAVAN VIILTÄÄ.yeah,yeah,yo. |