Fortune 15.07.2003 12:48:32 (muokattu 15.07.2003 12:48:56) | |
---|
Taas tupsahti biisi, tässä tuntuisi kyllä olevan aika lailla viilattavaa, mutta jospa ette hajoa tökeröihin riimittelyihini. Biisi menee 6/8-tahtilajissa, tempo on jotain 100 bpm luokkaa. OIKEALTA OHI ------------ 1, "Alta pois!" ja ovet auki Tiedät nimeni ja muistat haluni Toteuta toiveeni taivu tahtooni Niin ehkä jakaa voin kanssasi loistoni 2. Kanna eteeni kulta, suitsukkeet Ruukkukaupalla kaada käteeni Norsunluuta nahkaa tiikerin kunnes vihdoin jo uskot itsekin Chorus: Tahdon mennä oikealta ohi tahdon ostaa yhden rakkauden Haluan mennä oikealta ohi haluan viedä yhden neitsyyden 3. Tunnen arvoni mittaan sinutkin Käyrin, numeroin vaattein, tavaroin Otan osani leikkaan siivuni terän tylsyneen huomaat lipsuneen 4. Ruoska kohoaa paine kasvaa täytyy antaa paljon parempaa Varjoon katoaa inhimillisyys Anna kaikkesi hautaa haaveesi CHORUS C-OSA (instr.) 5. En pelkää kuolemaa en tunne elämää Yksin vaellan mutta kaiken haluan Pikaruokaa vain on ihminen Tuhkaa, roskaa kai sinäkin tiedät sen? CHORUS CHORUS transp. Soittakaa Arkanoid!
Auta köyhää, osta Talman, katso tori. |
Himpi 28.07.2003 13:31:18 | |
---|
Tää on jännä biisi. Olen lukenut sen monta, monta kertaa ja yhä olen ymmälläni. Ei se huono ole, ei sinne päinkään, se on vain jostain syystä hämmentävä. Sisällöstä saa melkein kiinni, tuo neitsyt-heitto varsinkin kolahtaa, mutta lopulta menee kuitenkin ohi. Tajuan melkein, mutta en sit kumminkaan. No, se ei haittaa. Väljätulkintaiset biisit ovat ihan ok. Lorumainen rakenne ja kulku on ihan naseva, joskin siinä hämmentää, etten hiffaa mitkä säkeistöistä ovat keskenään samanlaisia. Oletan, että olet säveltänyt biisin, eli vaikka tavutukset ja jossain ehkä painotuksetkin vähän vispaavat, olet hoitanut homman kotiin sävelmän avulla. Tääkin pitäisi kuulla. Tää keskimäärin kulkee hyvin, mutta jotkut kohdat pikkuisen takkuavat luettuna. Korvilla kuultuna erottaisi, takkuavatko ne niin paljon että vaatisivat tekstin viilausta. Loppusointuihin ei tämän biisin kanssa kannata takertua. Ei tää mun mielestäni loppusointuja kaipaa, tää toimii eri tasolla. Mielenkiintoista jälkeä teet. Pitäis vaan kuulla koko kakku. |
Himpi 28.07.2003 13:35:06 | |
---|
Ai juu, se vielä, että kertsiin ehkä nostaisin koko matkalta ton tahdon-sanan. Riippuu tietysti sävelmän kulusta ja luonteesta, mutta jos on hittityyppinen, tietty toisto voisi olla paikallaan ja tahdon on ilmauksena voimakkaampi kuin haluan. Haluan on niin pehmoinen, ja mun korvissani tää on aika kova ja nopea biisi. Tietty niissä on (sävelmän virittelystä riippuen) eri tavumäärät eli voi olla ettei vaihto onnistu. Ja jos käy niin kuin viimeksi, tää onkin slovari. :D |
Fortune 05.08.2003 17:12:42 | |
---|
Biisiä rupeamme varmaankin työstämään musiikkien kera tämän kuun lopussa, viimeistään ensi kuussa. Biisi on ns. "tehty valmiiksi päässä ja kitaralla", eli enää kaivataan luovutusta bändin sovitettavaksi ja viilaamista viilaamisen perään. Jospa jonkinsortin nauhoitekin saataisiin aikaan syksyn mittaan, jolle saisi 3-4 biisiä sitten. Pitää nyt ensin alkaa se treenaaminen ensin, mutta eiköhän näitä jouluksi nauhalle saada, että on jotain mitä lähettää keikkoja silmällä pitäen referenssiksi. Nettijakoon tulevat toki sitten myös. Odotellaan, ja eikö kellään muulla ole mitään sanottavaa tästä tekstistä, ei kai tämä nyt NIIN hanurista ole? "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |
Incarnation 07.08.2003 00:02:53 | |
---|
Kerrassaan pervo biisi. En tarkoita pahalla laisinkaan! "Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!" |
Fortune 07.08.2003 15:30:27 | |
---|
Kerrassaan pervo biisi. En tarkoita pahalla laisinkaan! Jeh, olen likainen nuori setä. "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |