Kirkko rannalla (20.1.2016)
Melkein jo nukuin kun aatella aloin heinien miekkoja ja piennarta tien et kävisi pilvet hippasille ja laulaisi kuovi kukkisi tuomi myöhään vaik ois sen aika jo ohi nousisi kirkkaudesta mua tervehtimään lohi suomut peittäisivät kirkon tornin vai päreestäkö oli kalan suomut suuret, jos oikein aatella alan, täällä tuomen tykönä on mun juuret kuovi sydäntä suurempi ja ääni muisto parahin mulle miten toisin taivaalle ne purppurapilvet iloksi sulle. Multa perennojen koti lie oksista taitettu silta keijun tie, kun sua aatella aloin mä lähestyin yötä tähtien valoin miks tehtiin mulle päreestä kädet ja nilkat ja näre kuin luontoni on ja mieli kuin kukkain hilkat. Jo ois luontoni kiven murikka pellolta kauas heitetty olisi mut kirkkomaan multiin jo perennoilla peitetty, onneksi kuovi on sydäntä suurempi ja ääni parahin mulle mut miten toisin taivaalle purppurapilvet iloksi sulle. Melkein jo nukuin kun aatella aloin on kuovi linnuista jaloin "kuuli, kuuli"tuuli lähellä mua multa perennojen koti lie oksista taitettu silta keijujen tie "kuuli, kuuli" tuuli lähellä mua
merja ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |