Laululyriikat: Inkkarilampi (2014)
Ootko ylittänyt pitkän sillan näitkö leffan Killan teatterissa oliko sun ihastus hehkuvaa vai eetterissä ootko juossut porttikongiin suutelitko filmitähden kuvaa kirjoititko rakkautta seiniin ilman lupaa ootko juonut kahvii Possen baarissa unohtuiko sun takki selkänojaan pudotitko rannenauhan katuojaan näitkö laivat satamassa miehet kaatamassa juotavaa naiset mattopyykillä raatamassa ootko ylittänyt vanhan radan näitkö ratapölkyt tervattuna olinko mä kuvattuna sun kameraan kertosäe: ootko mennyt uimaan Inkkarilampeen kun pyöreys täytti sun lanteet muistatko Kaikuvuoren, mä muistan tytön nuoren kun täytin kukilla sun ranteet mä muistan pihat ja kujat ja talojen ulkokuoren mä muista pojan nuoren kertosäe: ootko mennyt uimaan Inkkarilampeen kun pyöreys täytti sun lanteet muistatko Kaikuvuoren, mä muistan tytön nuoren kun täytin kukilla sun ranteet mä muistan pihat ja kujat ja talojen ulkokuoren mä muista pojan nuoren Ootko ylittänyt pitkän sillan näitkö leffan Killan teatterissa oliko sun ihastus hehkuvaa vai eetterissä
merja ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |