soihtu55 14.03.2010 10:45:17 (muokattu 17.03.2010 23:06:41) | |
---|
Kun nyt on ollut hyvät fiilikset kirjoittaa, niin antaa mennä..,jatkoin samurai- teemaa tekstiä vain rokahtavampaan muotoon kuunnellen Poets of The Fall kappaletta: Dreaming Wide Awake ja kappaletta Late Goodbay näistä yhdistyi sanojen tunnelma ja pohjalla lukemani kirja Samuraista
Mitä se nainen itkee? (14.3.2010)
vitsit on ohi ja nyt itketään (nauru) talon päädyssä nainen kuivaa silmiään sä oot nähnyt samanlaisen ennenkin sitä tapahtuu päivittäin naiset itkee miehiään tai jos mä rehellinen oon kyl ne itkee itseään mitä se nainen taas itkee nainen itkee itseään..itseään ruusunen nukkuu lasiarkussaan ja odottaa et sitä suudellaan sä oot tottunut tähän ennenkin sitä tapahtuu päivittäin naiset odottaa samuraitaan tai jos mä rehellinen oon kyl ne odottaa turhaan mitä se nainen taas itkee nainen itkee itseään..itseään tornista prinsessat laskeutuu ja joutuu kohtaamaan totuuden ne sitoo jalkansa yhteen sitä tapahtuu päivittäin naiset odottavat samuraitaan tai jos mä rehellinen oon kyl ne odottaa kohtaloaan mitä se nainen taas itkee nainen itkee itseään..itseään vitsit on ohi ja nyt itketään (nauru) talon päädyssä nainen kuivaa silmiään sä oot nähnyt samanlaisen ennenkin sitä tapahtuu päivittäin naiset itkee lapsiaan tai jos mä rehellinen oon sen ne tekee (kyl) tosissaan mitä se nainen taas itkee nainen itkee lapsiaan..lapsiaan mitä se nainen taas itkee nainen itkee itseään..itseään merja ritala |
Kimmo G. 17.03.2010 22:27:12 | |
---|
Mä tykkäsin tästä tosi paljon, jotenkin toi puhekielinen luonnollisuus toimii tosi hyvin. Ainoo mikä ihan vähän häiritsi oli toi sä oot tottunut tähän ennenkin, sitä en tajuu, paitsi jos se on tyyliin masennukseen taipuvaisen anelua kun taas arkaa sairausvaihe et ootsä nää ennenki kestäny... Tää oli jotenki hieno. |
soihtu55 17.03.2010 22:45:50 (muokattu 17.03.2010 23:05:29) | |
---|
kiitos, tämä on melko hiomaton teksti, mutta jos tämä joskus sävelletään, teen sitten siihen varmaan pieniä muutoksia. Täytyy miettiä tuota kohtaa, minkä otit esille. Sisältöä ei pitäis liikaa selittää, mutta tässä on yksi kohta, jota joka voi ihmetyttää, miksi näin? tai jos ei ihmetytä, sen on sitten saanut ehkä uuden merkityksen, mikä hyvä asia. nimittäin tämä säkeistö: tornista prinsessat laskeutuu ja joutuu kohtaamaan totuuden ne sitoo jalkansa yhteen sitä tapahtuu päivittäin tuo kohta sitoo jalkansa yhteen. Liittyy lukemaani tarinaan Samurain naisista. Jos he tulivat häväistyksi he leikkasivat kurkun auki itseltään, ja jos ehtivät sitoivat jalkansa yhteen, jotta kukaan ei näkisi heidän tuskaista kamppailuaan. Jotenkin näin muistan tarinan olevan? Tässä se toimii myös metaforana tähän päivään ja vie toisiin ajatuksiin, miksi nainen sitoo jalkansa yhteen? tämä teksti liittyy nyt muutaman päivän sisällä kirjoittamaani sarjaan joka liittyy Samuraihin ja Geishaan. Yksi teksti on vielä tekeillä, mutta se tuntuu nyt tulevan hitaasti. Nämä kolme tekstiä syntyivät nopeasti ja hyvässä tunteessa. |
tatta 18.03.2010 20:53:53 | |
---|
tykkäsin tuosta ajatuksesta "mitä se nainen itkee" ja siitä "jos rehellisiä ollaan". Hieno ja kirjoittamisen arvoinen idea ja oivallus. Go for it! Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
soihtu55 20.08.2011 13:06:30 | |
---|
korjaus sanoihin, halusin säilyttää puhekielen, muuta tein joitakin muutoksia sisältöön, en tiedä paraniko yhtään, vai menikö huonommaksi?
Mitä se nainen itkee (20.8.2011)
vitsit on ohi, nyt itketään talon päädyssä nainen kuivaa silmiään oot nähnyt saman ennenkin sitä tapahtuu päivittäin naiset itkee miehiään tai jos mä rehellinen oon ne kyl itkee itseään mitä se nainen taas itkee nainen itkee itseään, itseään ruusunen nukkuu lasiarkussaan odottaa et sitä suudellaan oot paennut tähän ennenkin sitä tapahtuu päivittäin naiset odottaa samuraitaan tai jos mä rehellinen oon ne kyl odottaa turhaan mitä se nainen taas itkee nainen itkee itseään, itseään geishat laskeutuu polvilleen joutuu kohtaamaan totuuden ne sitoo jalkansa yhteen sitä tapahtuu päivittäin naiset odottaa samuraitaan tai jos mä rehellinen oon ne kyl odottaa kohtaloaan mitä se nainen taas itkee nainen itkee itseään, itseään vitsit on ohi, nyt itketään talon päädyssä nainen kuivaa silmiään oot nähnyt saman ennenkin sitä tapahtuu päivittäin naiset itkee lapsiaan tai jos mä rehellinen oon sen ne tekee tosissaan mitä se nainen taas itkee nainen itkee lapsiaan, lapsiaan mitä se nainen taas itkee nainen itkee itseään, itseään
merja ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
Old Joe 20.08.2011 19:20:13 | |
---|
Kaunista. Toimii myös lausuttuna, mutta vaatii esittäjältä taitoja. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |