Tämän uskaltaa laittaa jo tänne, koska biisi on purkitettu todistajien läsnäollessa jo aikapäiviä sitten. Ei tarvitse siis pelätä, että joku pöllisi tämän. :) Voitto ja Tapio (san. Ville Pekkanen - Kalle Sistola) ---------------------------------------------------------- Sikisimme samaan aikaan, samoista soluista Kurkotimme kohti valoa, niin kovin kirkasta Sitä minä säikähdin Mutta sinä pääni päältä Kohti loistoa ponkaisit Voitoksi sinut ristittiin, minä Tapiona kasvoin Hiljaa kiinni maahan ja taivaaseen Autioon ja kirkkaaseen Sinä meidät omistit Ja rahatukolla ylitsemme pyyhkäisit Ja päällemme sylkäisit Voittoa juhlitaan Hän talouskasvun meille antaa Osakkeet pyhänä kirjanaan Hän pelastustaan meille kantaa Mutta et kuule, miten aallot Huutavat nimiämme, nimiämme Vielä näät, kuinka setelit jäävät ilmaan Leijuvat painajaisiisi tanssimaan Ja sinä mietit, miten elämäsi kulutit Ja miten minut unohdit Voittoa juhlitaan, hän talouskasvun meille antaa Osakkeet pyhänä kirjanaan hän pelastustaan meille kantaa Mutta et kuule, miten aallot Huutavat nimiämme, nimiämme Näin raha maailmaa pyörittää Ei kaikki pysy kyydissä Kun suuri pyörä pyörähtää Minne mennyt sydämeni, veljeni hopeinen? Siell' se on pörssin perukoilla, veljeni kultainen Vaan jos pörssi romahtavi, mitä sitten teen? Kait sut kuolo korjailevi, veljeni poloinen Voittoa juhlitaan, ruumissaatto ympärillään Arkkua kannetaan, se osakkeisiin kiedotaan Ja alas kuoppaan lasketaan Muistosanat pian lehtiin painetaan Eikä kukaan kohta muista, mitä niissä sanotaan Mitä sanotaan, sanotaan, sanotaan Piru Kange: Pitkäsoitto nauhoitettu Inkfishillä Raken johdolla 03/09. Jatkon suhteen kabinettipeli käynnissä. |
pidin kahdesta ensimmäisestä säkeistöstä, muttoin ei tämä minuun mulahtanut, vaikka onkin sanomaa sisällä. Mikä sinällään on myönteistä. Tekstissä on mahtipontisuutta, mistä toisaalta joskus pidänkin, silloin on aina tunnetta pelissä, mikä on loistavaa. Liian usein kirjoitetaan liian pienellä tunteella ja järkeistetään ehkä liikaa. Ehkä se on meikäläisen ongelma kun ei ole tuota avaruudellista hahmottamiskykyä juuri lainkaan, ja muutenkin älyllisyys, nippa nappa???? ,,,,,,,,,,,,,, Sikisimme samaan aikaan, samoista soluista Kurkotimme kohti valoa, niin kovin kirkasta Sitä minä säikähdin Mutta sinä pääni päältä Kohti loistoa ponkaisit Voitoksi sinut ristittiin, minä Tapiona kasvoin Hiljaa kiinni maahan ja taivaaseen Autioon ja kirkkaaseen Sinä meidät omistit Ja rahatukolla ylitsemme pyyhkäisit Ja päällemme sylkäisit |