Ensimmäinen versio, syntyi kuunnellesani Fado musiikkia aikaisin aamulla SOTAPOIKA (28.11.08)
Mä jouduin tänään taipumaan kun sotaan kutsuu isänmaa, mut äiti tuskin haluaa mua antaa vihollisen vereen astumaan hän jää nojamaan kiviaitaan kaipuuni naapurin tyttöön odottaa kaukaisiin päiviin, hän lupaa edelleen olla minun auto lähestyy kylän kujaa mun katse ei löydä mitään, arkaan sydämeen koskee mut päätän kestää kaiken väärän miten kestän surun määrän en turhaan kaipaa kotia, koska niinhän sotaa soditaan kaipaus turvaan unohdetaan siis näkemiin, näkemiin käännän selkäni vuoriin hiekkatie pölyää renkaisiin auton vauhti kiihtyy ikävään, ja mä oon vaan yksi harmaa joka joutuu pian sotimaan miten kestän surun määrän en turhaan kaipaa kotia, koska niinhän sotaa soditaan kaipaus turvaan unohdetaan siis näkemiin, näkemiin käännän selkäni vuoriin päivään jää jotain haikeaa hiukan lavendelin tuoksua häviää ilmaan ja sun naurua, kun muistan edellistä iltaa miten kestän surun määrän en turhaan kaipaa kotia koska niinhän sotaa soditaan kaipaus turvaan unohdetaan siis näkemiin, näkemiin käännä selkäni vuoriin
merja ritala |