Aihe: Sanoitus: Milloin muka näet lävitseni
1
tatta
03.10.2008 12:25:45

säk:
Olen miettinut sinua ja minua,
mitä elämältä vaaditaan,
olen ajatellut asioita joita,
kukaan tuskin haluaa,
yhden kestävän elämänsä ajaksi,
jonka vuoksi taistelee,
mikä on, mikä hyväksi on pahaksi,
miten kukin tulkitsee,
ch:
kaikki ei aina ole totta,
mitä täällä vaaditaan,
kaikki ei aina ole, mutta
sitä liiaksi janotaan,
mitä täällä vaalitaan,
hetki elää kerrallaan,

säk:
Tämä minun oma elämäni on kuin,
kynä kädessäni, haparoi,
yhden pienen ajatuksen
kerrallaan, sanoa vain voin,
eikä kukaan sitä kynää minun kädestä,
ota pois, jos tahdon niin,
vaan liian useasti hiljaisuuteni
vie mut toisiin syvyyksiin,

ch:
mitä täällä vaaditaan,
sitä liiaksi janotaan,
mitä täällä vaalitaan,
hetki elää kerrallaan,

säk:
Olen miettinyt sinua ja minua,
liian useasti ajatellut heitä,
joita kohtasimme matkamme varrella,
valitessamme eri teitä,
olen ajatellut asioita joita, ei
kukaan luokseen halua,
olematta parempi ihminen,
olematta parempi sinua,

ch::
mitä täällä vaaditaan,
sitä liiaksi janotaan,
mitä täällä vaalitaan,
hetki elää kerrallaan,

C:
minä en aina ole totta,
olen sitä mitä näet minussa,
ja minä olen myös heikko kohta,
joka pelkää vaieta,
ja jota ei, kukaan kuule, silloin kun,
rakastun hiljaisuuteeni,
ja jos minua et kuule silloin, niin milloin,
näet muka lävitseni-

-hiljaisuus on pelon merkki-

- ei aina uskalla ääneen sanoa, toisinaan taas osaa vaieta,
joskus harvoin, itsensä olla, tai kotonaan..
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
soihtu55
03.10.2008 22:44:01
Hei Tatta, viimeinen säkeistö upea, etenkin tuo alla oleva kohta.
Kokonaisuudessaan laulunsanat aika täyteläiset, ehkä minun makuuni liiankin täyteläiset, mutta uskon ja sen mitä teidän laulutyyliäsi, nämä sopivat sinun laulamaksi ja äänen väriisi hyvin.

ja minä olen myös heikko kohta,
joka pelkää vaieta,
ja jota ei, kukaan kuule, silloin kun,
rakastun hiljaisuuteeni,
Koivulahti
04.10.2008 09:36:06 (muokattu 04.10.2008 09:41:12)

Kokonaisuudessaan laulunsanat aika täyteläiset, ehkä minun makuuni liiankin täyteläiset

Hmm.. teksti soljuu ja sointuu kauniisti. Hieman kuitenkin syntyy sellaista vaikutelmaa että sanojen ja ilmauksien valinnat olisi tehty enemmän soinnillisin perustein kuin siällöllisin.

Siinä ei ole mitään pahaa ja teksti voi juuri sen vuoksi toimiakin paremmin kuultuna.

Ensimmäinen rivi on muuten käytetty jo. Ihan tuossa muodossakin, tosin en muista missä biisissä. Päivi Lepistön esittämässä biisissä; "en kaipaa sua" lauletaan melkein noin:
"Ajatellut sinua, hei miettinyt meitä".

Jossain hitaammassa laulussa biisi alkaa sanoilla: "olen miettinyt sinua ja meitä".

En tiedä onko tällä väliä, mutta uskoisin että asia olisi sun tekstissä mahdollista ilmaista paremminkin (tuohan on aika klicé), joten en turhaan ottaisi riskiä että uusi biisi jäisi jonkun yksittäisen säkeen takia jonkun muun teoksen varjoon.
tatta
05.10.2008 01:47:07

Thanks for reading! :)

No mulla kulkee kyllä sanoma ja lyriikan sointuminen aina käsikädessä biisiä tehdessä, ja se mikä tuntuu oikealta hetkessä, on se, mihin uskon, ja niin se olkoon. Koska se on se ikuistettu hetki, jonka myös itse tahdon muistaa, vaikka siitä joskus ulos kasvaisikin eläessään enemmän...Kappaleeni ovat minulle kuin valokuvat, hetki elämästä...sellaisena kuin se on kuvan ottamis hetkellä. Minun muistojan.
Eletään hetkessä :)
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
Kirjoitus virhe
23.10.2008 14:35:50
Tuli ensimmäisestä rivistä mieleen "minä olen miettinyt sinua paljon, paljon enemmän kuin ketään muuta" =P

Mutta todella hyvät ja koskettavat sanat. Tatta päässyt yllättämään muutaman kerran lyriikallaan ihan kunnolla. Inspiroituu itsekkin lukiessa. Löytyykö näitä mistään/koskaan soitettuna?
tatta
27.10.2008 11:07:52 (muokattu 27.10.2008 13:54:27)

Tuli ensimmäisestä rivistä mieleen "minä olen miettinyt sinua paljon, paljon enemmän kuin ketään muuta" =P

Mutta todella hyvät ja koskettavat sanat. Tatta päässyt yllättämään muutaman kerran lyriikallaan ihan kunnolla. Inspiroituu itsekkin lukiessa. Löytyykö näitä mistään/koskaan soitettuna?

moiksis-
uusimpia ei kaikkia ihan löydy vielä, muuta kuin kitara kotidemotuksina,mutta vanhempia biisejähän löydät kotisivuilta ( www.grazymama.com ) ja duetto keikoillahan näitä uusimpia kovasti soitetaan, joten tervetuloa vain :)
Kirjoitus virhe
27.10.2008 15:13:23
Hei! Teillähän on ogeliksessa keikka nyt perjantaina. Jos ei jotain ylitsepääsemätöntä käy niin senhän tulen vilkuilemaan ehdottomasti.
Fuck that! I want my rockstars dead! -Bill Hicks
tatta
27.10.2008 15:21:50

Hei! Teillähän on ogeliksessa keikka nyt perjantaina. Jos ei jotain ylitsepääsemätöntä käy niin senhän tulen vilkuilemaan ehdottomasti.

Juum! :) Tervetuloa vain! Klo: 21.00 aloitetaanmpi-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)