Aihe: Tervetuloa 1 | |
---|---|
![]() 16.03.2008 01:47:11 | |
Tässä tällainen astetta hämärämpi teksi. Jokin tässä häiritsee ja pyytäisinkin neuvoja ja mielipiteitä. Parannusehdotukset ovat toivottuja, jotta tekele saataisiin edes jotenkin toimimaan. Tervetuloa henkilökohtaiseen helvettiini on katto korkealla ei voi nähdä silmin ympärillä neljä seinää väreissä karmiinin ja kaiken keskellä kyntää nyrjähtänyt mieli Kieltäisin jos voisin vaan en voi ja on kaikki toisin siispä monet käyvät vieraisiin eikä edes yksinäisyys tule yksin sillä on mukanaan mielisairaus ja alkoholismi On juhlat vasta alkamassa vielä puuttuu pari vierasta fetissi tapansa mukaan myöhässä tai sitten muiden kellot on vaan edellä nyt on aikaa muistella menneitä Tervetuloa henkilökohtaiseen helvettiini on katto korkealla ei voi nähdä silmin ympärillä neljä seinää väreissä karmiinin ja kaiken keskellä kyntää nyrjähtänyt mieli Vitutus ja itsemurha keskenään alkoivat tapella sen tietää mitä siitä seuraa mut vielä joku kolkuttaa ovella onko se syömishäiriö vaiko psykopatia Nyt olemme vauhtiin päässeet ja bileet päässäni paranee mua herra heroiini puhuttelee ja kuningas alkoholi suutelee vaan ei rakastamani nainen Tervetuloa henkilökohtaiseen helvettiini on katto korkealla ei voi nähdä silmin ympärillä neljä seinää väreissä karmiinin ja kaiken keskellä kyntää nyrjähtänyt mieli Yksi on vielä joukosta pois yksi on vielä joukosta pois yksi on vielä joukosta pois jokohan se kuolema tulla vois Tervetuloa henkilökohtaiseen helvettiini on katto korkealla ei voi nähdä silmin ympärillä neljä seinää väreissä karmiinin ja kaiken keskellä kyntää nyrjähtänyt mieli Mulla on hieno kitara! | |
![]() 16.03.2008 16:10:09 | |
Noin yleisellä tasolla puuttumatta yksittäisiin sanoihin tai laineihin vois sanoa, että aivan liian pateettista ja synkkää. Tuota vois lieventää ainakin miettimällä noita konkreettisia asioita: Itsemurha, alkoholismi ym. uudelleen. Vaikka kyseisistä asioista laulaisikin, ei niitä välttämättä tarvi sellaisenaan sanoa ääneen. Vois miettiä enemmän miltä tuntuu olla alkoholisti tms. Toinen merkittävä juttu tuossa tekstissä oli myös se, että siinä olis teemoja ainakin kolmeen eri biisiin. Ei kaikkea sisäistä tuskaa kannata yhteen tekstiin vuodattaa. Sekin vois tuota vähän keventää. Tuopilla suuhun sitä joka uskaltaa, minun sydäntäni koskaan koskettaa | |
![]() 16.03.2008 17:28:28 | |
Mites olis tämmönen korjaus? Tervetuloa juhliin mieleni helvettiin on katto korkealla ei voi nähdä silmin ympärillä neljä seinää väreissä karmiinin ja kaiken keskellä kyntää nyrjähtänyt mieli Kieltäisin jos voisin vaan on kaikki toisin siispä monet käyvät vieraisiin kera yksinäisyyden ja alkoholismin On juhlat vasta alkamassa vielä puuttuu pari vierasta fetissi tapansa mukaan myöhässä tai sitten muiden kellot on vaan edellä Tervetuloa juhliin mieleni helvettiin on katto korkealla ei voi nähdä silmin ympärillä neljä seinää väreissä karmiinin ja kaiken keskellä kyntää nyrjähtänyt mieli Apatia ja itsetuho tahtovat tapella sen tietää mitä siitä seuraa mut vielä joku kolkuttaa ovella saapuiko bulimia vaiko psykopatia Bileet päässäni vain paranee mua herra heroiini puhuttelee ja kuningas alkoholi suutelee vaan ei rakastamani nainen Tervetuloa juhliin mieleni helvettiin on katto korkealla ei voi nähdä silmin ympärillä neljä seinää väreissä karmiinin ja kaiken keskellä kyntää nyrjähtänyt mieli Yksi on vielä joukosta pois yksi on vielä joukosta pois yksi on vielä joukosta pois jokohan se kuolema tulla vois Tervetuloa juhliin mieleni helvettiin on katto korkealla ei voi nähdä silmin ympärillä neljä seinää väreissä karmiinin ja kaiken keskellä kyntää nyrjähtänyt mieli | |
![]() 16.03.2008 20:29:34 | |
IIKs, mä tykkään. Tuohon sopis sellainen kivireki-laulutyyli. MUNSTA! Mutta minähä en tiedä mistään mitään. | |
![]() 17.03.2008 11:55:25 | |
ja kaiken keskellä kyntää nyrjähtänyt mieli kera yksinäisyyden ja alkoholismin fetissi tapansa mukaan myöhässä Apatia ja itsetuho tahtovat tapella saapuiko bulimia vaiko psykopatia mua herra heroiini puhuttelee ja kuningas alkoholi suutelee Paljon parempi! Nyt siinä on pikkasen kieroa huumoria, joka aina allekirjoittanutta puhuttelee. Poimin tuohon kuitenkin kohdat, jotka tavalla tai toisella vielä häiritsi. Tuo kertsi toimii loistavasti kahteen viimeiseen riviin asti. Siinä hypätään ehkä liian konkreettiseen maailmaan alun mystiikan jälkeen. Tuo personointi on tosi hyvä idea. Mutta nuo Fetissi, Apatia, Bulimia ym. vois korvata joillakin muilla suunnilleen samaa tarkoittavilla nimillä. Vähän tuohon suuntaan, kuin herra Heroiini ja kuningas Alkoholi, mutta juuri nuo ilmaisut on valitettavasti kovin kuluneita. Mutta idea tekstissä on hyvä! Pikkuisen monipuolisempaa sanankäyttöä, niin uusi nyrjähtänyt Martikainen on syntynyt! Älä luovuta! Tuopilla suuhun sitä joka uskaltaa, minun sydäntäni koskaan koskettaa | |
![]() 03.05.2008 23:25:37 | |
Tulin näistä sanoista surulliseksi. Olen Jussi Matiaksen kanssa samaa mieltä. Sanoissa voisi käyttää enemmän symboleja ja metaforaa. Sanat ovat enemmän puhetta, ei oikeastaan edes runoutta. Toisaalta joskus on hyvä sanoa tuska, kuten se on. Koen nämä sanat enemmän rukouksena. Anteeksi käsitykseni. Nyt olemme vauhtiin päässeet ja bileet päässäni paranee mua herra heroiini puhuttelee ja kuningas alkoholi suutelee | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)