korjauksia 2009 kirjoitettuun tekstiin
ITSERIPPIÄ Maalasin olkkarin kattoon ornamentin nyt painan pääni itämaiseen mattoon makaan ja selaan, mitä Saima Harmaja kirjoittaa tunteellista tuskaa, saa mut hapuilemaan hän punoo juonen, juonen hänen lasistaan tuonen vesi juoksee, alkaa nousta ja kohta tavoittaa mun leukaperää, tällä erää Saima voittaa mä kerään matolta irtolehtii ois pitänyt ehtii maalaamaan katon ornamentti joka ikinen sentti, vihaan ruumiillista työtä ajan myötä, lopetan tään tyhjään pohtimisen nousen tikkaille, maalaan loppuun ornamentin runoilijan bullshittia runoilijan bullshittia lyyrikon loputonta itserippiä lepäilen maton päällä kirjoitan teille hittiä runoilijan bullshittia runoilijan bullshittia lyyrikon loputonta itserippiä -merja Ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
Luomisen tuskaa, sitä kai se on, osittain ainakin. Lyriikka kun vielä on ajassa kulkevaa. Saima Harmajan lyriikka on upeaa, mutta jos Saiman inkarnaatio ruonoilisi hänen tyylillään näinä päivinä, sataisi arvostelijoilta saavi kaupalla kuraa niskaan. - No, ehkä ei ihan näin, mutta vanhahtavana pidettäisiin kumminkin. Hyvin Soihtu toit esiin näkemyksen, sellaisena miltä se usein tekstin syntyhetkellä maistuu, ennen lopullista muotoa. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |