Tein korjauksia näihin teksteihin, ne ovat kirjoitettu 2010 kesällä. Ne kuuluvat minusta samaan ketjuun. pieniä, melko askeettisia sanoituksia. Rauhallisia sanoituksia. Korjauksia:
Kuka soittaa kelloja (7.9.2011)
Kuka soittaa kelloja onhan kesäyö onhan kesäyö käy lämmin tuuli, vilja lepää maillaan kirkon piha autio, ja henget tahoillaan nukkuu hiljaa nukkuu hiljaa kuka rikkoo hiljaisuuden onhan kesäyö onhan kesäyö on ovi raollaan, ja kissa pujahtaa kulkee pellon laitaa, aitaan jäänyt huivi kesän taikaa kesän taikaa kuka kohtaa hiljaisuuden onhan kesäyö onhan kesäyö yksinäinen pyöräilee, vilja kumartaa kohti matkaajaa, ja hän vastaa hyräilee hiljaa hyräilee hiljaa kertosäe: haen kadonnutta haen ystävää onhan kesäyö onhan kesäyö kertosäe: haen kadonnutta haen ystävää onhan kesäyö onhan kesäyö Kuka soittaa kelloja onhan kesäyö onhan kesäyö käy lämmin tuuli, vilja lepää maillaan kirkon piha autio, ja henget tahoillaan nukkuu hiljaa nukkuu hiljaa -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
korjauksia: Ystäväni (7.9.2011) Kuka lauloi kun linnulta vietiin kieli hänkö nauroi, kysyn vaan saat saattaa minut, voit peittää hymyllä minut mut toivon, et naura ja tänään, et edes laula mut aamulla on kahdet kasvot pestyt ja peitetyt ja ilmoille rukoukseni heitetyt olen nöyrä ja polvillani olen köyryssä peloissani kuka lauloi kun tuulelta vietiin voima hänkö nauroi, kysyn vaan saat rukoilla puolestani voit pitää lujasti kädestäni mut toivon, et naura ja tänään, et edes laula kertosäe: mut aamulla on monet kasvot soittajan ja laulajan ei turhalle naurajan on soitossa ihmisen sisin on laulussa ihmisen syvin kertosäe: mut aamulla on monet kasvot soittajan ja laulajan ei turhalle naurajan on soitossa ihmisen sisin on laulussa ihmisen syvin nyt ystäväni tunnet minut hyvin ystäväni tunnet minut, hyvin tunnet minut -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
Kaksi erilaista, mutta saman henkistä, kaunista tekstiä. Toimii sekä lausuttuina että laulun sanoituksina. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |