Poliittinen iskelmä Sinä sanoit puheessasi Miksi elämme ja kuolemme? On kaikki tämä turhaa Jos vain haavojamme nuolemme Sinä puhuit puheessasi Vain pienemmistä veroista Et huolissasi ollut lainkaan kasvavista tuloeroista Et sanallakaan maininnut ilmastoamme muuttuvaa Mutta silti sulin edessäs Mä lankesin sun ansaan Ja katseemme kohtasivat silloin Pian syliisi painauduin Jäivät vaatteet, unhoittui aatteet Kun sinuun kietouduin Nyt oon kyydissä sun katumaasturin Ei Osmo eikä Oras enää moikkaa Kun kaasutan tiellä petturin Joka puolelta toiselle loikkaa Ja sä poimit mulle lupiinin Varresta vilkkaimman tien Sanoit olevasi mun oma renttu joka horsman kotiin vain vie Minä läpi lasien vihreiden Tahdoin haihduttaa huolemme Mutta lankesin sinun ansaasi Eksyin väärälle puolelle Ja vuoksi kauniin miehen/naisen Vaihdoin aatteen ja asian Sai sydämeni sinusta iki oman puheenjohtajan Oon kyydissä sun katumaasturin Ei Osmo eikä Oras enää moikkaa Kun kaasutan tiellä petturin Joka puolelta toiselle loikkaa Nyt lennän jopa Nykiin Vain vuoksi broadway näytelmän (vain katsomaan näytelmää*) Voisi lämpö sydämeni (sydäntemme*) Tehdä ilmastosta lämpimän Kertosäe! Ja sun kaavamuutoksesi Muuttaa metsät golf-kentiksi (muutti puiston*) Ei se enää minua hetkauta Koska kerroit sen niin hellästi |