Kirjoittelin sanaset lomapäivän ja "kevään" kunniaksi Kansanlaulun sanat: Mä lauloin kehostani sinut kauas (11.5.2012)
Mä lauloin kehostani sinut (kauas) vain laululla sen tein mä etsin kyytä syytellä, ja kylmemmäksi vain kävin en ollut sulle avoin tällä tavoin astuin kesään vaan kesä jossain piilosilla kevät kurkotteli ikkunoista moista tunnetta en kokea saata kuin vanha taata vaistoni puhutteli, huuteli kaiuksi päässäni joku tuli kertosäe: päästä hänet lähemmäksi anna tulla luo kaiku puhutteli mua päästä lähemmäksi, ei kesä siitä vähemmäksi tuu lintukin tuo suppusuu mun ikkunoista kurkotteli ja pääskyn ääni mun sisällä eli kuin nuori neito lintunen puhutteli, huuteli kaiuksi päässäni se tuli kertosäe: päästä hänet lähemmäksi anna tulla luo kaiku puhutteli mua päästä lähemmäksi ei kesä siitä vähemmäksi tuu mä lauloin kehostani sinut (kauas) vain laululla sen tein mä etsin syytä syytellä, ja kylmemmäksi vain kävin en ollut sulle avoin tällä tavoin astuin kesään kertosäe: päästin hänet lähemmäksi annoin tulla luo kaiku puhutteli mua päästin lähemmäksi ei kesä siitä vähemmäksi tuu ei kesä sitä lähemmäksi tuu, mä etsin kyytä syytellä mut en ollut avoin ei sillä tavoin kukaan mun luo tuu ei sillä tavoin kukaan mun luo tuu
merja ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |