Aihe: Synttärit (epäsoveliaita lastenlauluja #1) 1 | |
---|---|
![]() 29.11.2012 13:01:35 | |
Olisi korkea aika että lastenmusiikissa käsiteltäisiin nykypäivänäkin epäsoveliaita aiheita, aiheita jotka saavat lapset vaikuttamaan peräti ilkeiltä itsekeskeisiltä narsisteilta. Kannustankin muita aiheeseen perehtyneitä tekemään omia näkemyksiään mm. aiheesta "synttärikutsut". Tässä oma pökätekeleeni aiheeseen liittyen. Mun synttärit on marraskuussa , sillon mä saan paljon lahjoja Äiti sanoo, raha ei kasva puussa , ei se mulle mitään tarkoita Synttäreille kutsun kaverit , meille kotiin, taikka hoploppiin Kutsut jaan päiväkodissa, vain niille jotka on mun kavereita Hei, Teppo! Jos et oo mun kaa hippaa, jos et kanssani hiekkaa laatikolla kippaa En kutsu sua mun synttäreille En kutsu sua mun synttäreille En kutsu sua mun synttäreille Mun synttärit on huomenna , ja sinne tulee mun kavereita Äiti sano että kutsu koko ryhmä , vaikka se yks on mielestäni ihan tyhmä Synttäreille kutsun kaverit , vain mukavat ja siistit Kutsut jaan päiväkodissa, niille jotka on mun kavereita Hei, Teppo! Jos et oo mun kaa hippaa, jos et kanssani hiekkaa laatikolla kippaa En kutsu sua mun synttäreille En kutsu sua mun synttäreille En kutsua sua mun synttäreille välipuhe Niin katsokaas, eivät pienet lapset ymmärrä alkuunkaan ystävyyden käsitettä. On käsittämätöntä kuinka typerät vanhemmat ja ammattitaidoton päiväkotihenkilökunta antaa lasten pelata keskinäistä valtapeliä mm. syntympäiväkutsuilla, jopa varsin näkyvästi huomioita saaden, kun on ilmiselvää että lapset myös käyttävät varsin usein syntymäpäiväkutsuja toistensa kiusaamiseen. Ja näin sitä kasvaa lisää narsisteja maailmaan. välisoitto toista kertosäe | |
![]() 05.12.2012 13:20:10 | |
Teppo-mies lapsuudessa koki kovia Ei päiväkodissa ollut omaa hovia Sillä yhdellä tuntui olevan kaikkea Polkupyörää, luistinta, ja karkkia Toiset ovat katkeria, toiset ovat julmia Ei haukkumalla ratkaista vanhemmuuden pulmia Teppo-mies lapsuudessa sai tuntea Oli narsistia, oli katkeraa mummoa Teppo-mies on aikuiseksi kasvanut Lapsuutensa haavat sitonut Ei pienet traumat Teppoa masenna Elämää ei ilman pettymystä rakenna Vanhemmat Teppoa rakasti ei mieltä tappanut mummo eikä narsisti Teppo maailman sanoiksi puki Nyt lentää soinnut ja sarkasmi | |
![]() 07.12.2012 11:57:29 | |
Riston isä ryyppää, sen äiti kuollut on Ei Risto ole syypää , oli äiti onneton Riston isä hakkaa , aseenaan nahkavyö Riston isä sanansa , joka päivä syö Kertun äiti huoraa , sen tietää jokainen Pikku-Kerttu huokaa , hän on surumielinen Riston isä tienaa , hän insinööri on Diplominsa suojaan , pimentää auringon Kertun äiti istuu, valtuustopaikalla Lapsillensa kertoo, olevansa auttaja Ei kahta oo samanlaista, vanhempaa päällä maan Niin kovin monenlaista on täällä kulkijaa Läsnä tai poissaolo, lämmin tai etäinen On huonoja vanhempia heistä jokainen Läsnä tai poissaolo Porvari tai duunari, voi kumpikin heistö olla paskaakin paskempi | |
![]() 07.12.2012 12:52:29 | |
Kaks viimeisintä tekstiä tässä aloituksessa on kyl plussan arvoisia. | |
![]() 11.12.2012 12:05:34 | |
Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla oli paljon lapsia ja he kaikki kuolivat oli liikaa lapsia! Lastenkutsuilla oli paljon lapsia ja he kaikki kuolivat oli liikaa lapsia! Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla oli paljon lapsia ja he kaikki kuolivat oli liikaa lapsia! Koska lapsia oli aivan liikaa. Kato. Ja sama valmiina kappaleena: http://www.mikseri.net/artists/finn … ngtelligens/lastenkutsuilla/504629/ | |
![]() 17.12.2012 09:49:42 | |
Sulle kelpaa ei mikään, sama mitä minä teen Sinä kiukuttelet, aiheutat suuren kohtauksen Sinä huudat ja potkit, sotket kun mä siivoan Sinä temppuilet, vaikka sua varoitan c Rasittava, kitisevä, äpärä Rasittava, kitisevä, äpärä Enkä tahdo sua työntää kärryissä Enkä tahdo sua työntää kärryissä Rasittava kitisevä... Koivuniemen Herraa , silti kylään tuo mä en Koska paljon parempaa , on kipu psykologinen Lempilelusi nappaan, kesken leikin kädestäs ja takkaan sen nakkaan , turha on enää itkeä Rasittava, kitisevä, äpärä Rasittava, kitisevä, äpärä Enkä tahdo sua työntää kärryissä Enkä tahdo sua työntää kärryissä Rasittava kitisevä... | |
![]() 01.01.2013 21:14:36 | |
Kaapon joululahja oli, aivan mahtava. Totesi Juuso kantaessaan, Kaapon leluja. Juuso ja Kaapolla oli, leikkitreffit äskettäin Mutta niiden jälkeen Kaapo oli allapäin Juuso sanoi että, otan lelut sinulta. Korvaukseksi saat, marmorikuulan minulta. Kaapo itki äitiä, mutta äiti kuullut ei. Facebook-kaverit, äidin kaiken ajan vei. Kaapo itki viikon, ja sitten sisuuntui, Marssi Juuson luokse, ja nyrkkiä ovella pui Juuso antoi köniin, mammanpoika Kaapolle Kaapo itki lisää, meni piiloon kaapin alle c Sun lelut on nyt, mun leluja ei ne kaipaa niiden, omaa kotia Sun lelut on nyt, mun leluja lälläti lälläl lää ei haittaa jos sua itkettää Sitten Kaapo keksi, ja soitti isälleen Isähän on tunnetusti, luonne tulinen Kaapon isä työkseen, ihmisiä kadottaa Sen jätehuoltofirmaa, Italialaiset rahoittaa No, Juuso sekä perhe, on nyt syvässä unessa Nukkumassa jossain , kalojen unikavereina Kaapolla on lelut, ja hän vain hymyilee Joskus miettii tosin, missä se Juuso lymyilee c Mun lelut on nyt, taas mun leluja ei ne kaipaa enää niiden, omaa kotia Mun lelut on nyt, mun leluja lälläti lälläl lää Hei, Juuso tule takaisin, voikko alkaa leikkimään? | |
![]() 03.01.2013 01:18:15 | |
Leikitään, muovipusseilla Laita se päähäsi ja puhalla , solmi kahvat tiukalla solmulla Et varmaan edes uskalla. Leikitään, tulitikuilla Tehdään niistä notski patjalla ei ees tarvita me risuja Et varmaan edes uskalla Kun lapset on yksin kotona, syntyy monta hauskaa juttua On niin monta arkista tavaraa, joista leikin aikaan saa Muovipussit, sytkärit, arkkupakastin jonne siskoni piilosleikin aikana kadotin, ei se tullut takaisin Vaikka kuinka rukoilin Leikitään, tolu pullolla otat vain pari henkosta hengität sitä pää muovipussissa Et varmaan edes uskalla! Leikitään, puukoilla ollaan miekkailevia ritareita, ei me tarvita muovimiekkoja Et varmaan edes uskalla Kun lapset on yksin kotona, syntyy monta hauskaa juttua On niin monta arkista tavaraa, joista leikin aikaan saa Muovipussit, sytkärit, arkkupakastin jonne siskoni piilosleikin aikana kadotin, ei se tullut takaisin Vaikka kuinka rukoilin Vaikka kuinka rukoilin, Vaikka kuinka rukoilin | |
![]() 05.01.2013 23:00:13 | |
Hanuriin: Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla oli paljon lapsia ja he kaikki kuolivat oli liikaa lapsia! Lastenkutsuilla oli paljon lapsia ja he kaikki kuolivat oli liikaa lapsia! Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla Lastenkutsuilla oli paljon lapsia ja he kaikki kuolivat oli liikaa lapsia! Koska lapsia oli aivan liikaa. Kato. Ja sama valmiina kappaleena: http://www.mikseri.net/artists/finn … ngtelligens/lastenkutsuilla/504629/ :D Sait plussan! Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. | |
![]() 07.01.2013 11:02:38 | |
Pelien Ihanuus - Markus Setämiehen toivelaulukirjasta hei Timo! tuu pelaa pleikkarii, Tääl pyytää pikku Kari, on mulla uusi peli taas, mut puuttuu pelipari, Ja Karihan on mielissään ja juoksee Timon taloon, hullun hymy kasvoillaan, he käyvät keinovaloon, ei väkivalta turruta, ei sotapelit satu, ei pelikoneet koukuta, se urbaani on taru, Mutt`Karipa on herkempi, kuin Timo koskaan oli, sen pirtaan eivät sotapelit, häviötkään sovi, hän päänsä sisään tuntojansa häpeästä ahtaa, samalla kun Timon kanssa pikku-ukot lahtaa, ei väkivalta turruta, ei sotapelit satu, ei pelikoneet koukuta, se urbaani on taru, mystisesti pelatessaan kotiin Timo kuoli, sen äiti löysi huoneestaan, päällään pelituoli, Hei Simo! Tuu pelaa Pleikkarii! Pyytää pikku Kari! On mulla oma peli jo, mutt puuttuu pelipari... Nyt Kari oj jo aikuinen ja kotonansa pelaa, se mahdollistaa lorvailun, kun muistaa ajoin KELA:a, ja Timon, Simon kohtaloilta pelastuu myös moni, kas`työ-ja perhe-elämään, ei peliaika sovi. Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... | |
![]() 13.01.2013 11:00:32 | |
JCM: Kaks viimeisintä tekstiä tässä aloituksessa on kyl plussan arvoisia. Samaa mieltä JCM kanssa, pienin viilauksin kelpo tekstejä Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)