Aihe: sanat: Auringon veli Centauri 18.9.2012 1 | |
---|---|
![]() 18.09.2012 21:49:07 (muokattu 18.09.2012 21:49:59) | |
Eka versio kertosäe (vaikka tangoa) tarkoituksellisesti olisi ihan eri musiikkityyliä kuin muu teksti Sanat: Auringon veli Centauri (18.9.2012) Tähdillä leikkii hän niin viisas ja korkeaotsainen tähdillä leikkii hän mä tahtoisin olla enemmän mut tähdillä leikkii hän avaruus on mulle uus tuttavuus mut tähdillä leikkii hän niin etevä ja kirkasotsainen tähdillä leikkii hän tahtoisin tietää auringosta enemmän koska tähdillä leikkii hän kun hänestä henki lähtee hän on tähdistä suurin auringon veli Centauri ei hän tähteä leiki vaan tähti on itsekin hän mulle on tähdistä suurin auringon veli Centauri, ei hän tähteä leiki vaan tähti on itsekin jonnekin ajattomaan se lähti auringon veli Centauri mulle kirkkain tähti auringon veli Centauri mulle kirkkain tähti se maahan mut jätti kertosäe: kuulemaan miten naiselle lauletaan tango miten tanssitaan rakot jalkapohjiin miten saadaan sanat paikoilleen ja askeleet oikeisiin kohtiin Kertosäe: kuulemaan miten naiselle lauletaan tango miten tanssitaan rakot jalkapohjiin miten saadaan sanat paikoilleen ja askeleet oikeisiin kohtiin -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- | |
![]() 18.09.2012 22:46:35 | |
soihtu55: Eka versio kertosäe (vaikka tangoa) tarkoituksellisesti olisi ihan eri musiikkityyliä kuin muu teksti Tätä ihmettelinkin, kunnes luin tämän johdannon uudelleen :o) Sanat: Auringon veli Centauri (18.9.2012) Tähdillä leikkii hän niin viisas ja korkeaotsainen tähdillä leikkii hän mä tahtoisin olla enemmän mut tähdillä leikkii hän avaruus on mulle uus tuttavuus mut tähdillä leikkii hän niin etevä ja kirkasotsainen tähdillä leikkii hän tahtoisin tietää auringosta enemmän koska tähdillä leikkii hän Varsinkin nämä rivit maistuivat minulle. Samoin kertsi. Kertosäe: kuulemaan miten naiselle lauletaan tango miten tanssitaan rakot jalkapohjiin miten saadaan sanat paikoilleen ja askeleet oikeisiin kohtiin -merja ritala- Sitä parhainta, mitä Soihdulta olen vähään aikaan nähnyt. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. | |
![]() 20.09.2012 20:19:01 | |
PAINOTTOMASSA TILASSA (18.11.2011) Aurinkoa härnäsimme, mutta pimeyteen vajottiin pieniksi, pieniksi muruiksi hajottiin kiersimme painottomassa tilassa maata näille poluille ei meitä kukaan saata ei kukaan taluta, ei kukaan saata maa poltti, ja välillä kylmäksikin kävi siitä minä ja hän näki, täältä täytyy jonnekin poistua, niinhän siinä kävi, näkyjäkin hän näki, maa poltti, ja välillä kylmäksikin kävi aurinkoa härnäsimme, mutta pimeyteen vajottiin pieniksi, pieniksi muruiksi hajottiin kiersimme painottomassa tilassa maata näille poluille ei meitä kukaan saata ei kukaan taluta, ei kukaan saata auringon kehä, ja kuun kalpea pelko hän sanoi, siitä täytyy ottaa selko, ja jonnekin täytyy poistua, tämä ei voi toistua, maa poltti, ja välillä ihmiset oudoksi tuli maa poltti, ja välillä laavaksikin suli siitä minä ja hän näki, täältä täytyy jonnekin poistua, niinhän siinä kävi, näkyjäkin hän näki, maa poltti, ja välillä kylmäksikin kävi kiersimme painottomassa tilassa maata näille poluille ei meitä kukaan saata ei kukaan taluta, ei kukaan saata ei kukaan taluta näille poluille ei meitä kukaan saata -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 20.09.2012 20:23:25 (muokattu 20.09.2012 20:24:33) | |
Runo: Valokuvia Unireitiltä (2007) Selkärankaisilla on vapautensa, tunto sormenpäissä tartun linnun siipiin molemmin käsin, kuin voimamies rekkitankoon, kädet joilla rakensin laiturin vesiheinien sekaan, vapautin veneen ja rengastin linnun nostavat minut ilmaan saan tuntea painottomuuteni, täytyikö minun liikkua kolmiulotteisesti, jotta näin pimeässä surumielisen lyhyeksi pilkotut aminohapot nuolevat posliinia, lihakseni, vuoltu luitani pitkin, paita on vettynyt ihoon laskeudun viereen, minulla on jäljellä tunto, miten lämmin ilma kulkee selkääni pitkin, miltä siipien kärjet tuntuvat kämmeniä vasten. Vieressäsi olen tasalämpöinen. -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 20.09.2012 21:29:19 (muokattu 20.09.2012 21:41:58) | |
Kiimahuuto läpi avaruuden (20.9.2012) ei rakastavaisten makuhuoneista puhalleta valoja vaan taivas antaa mirhamiaan sormenpäihin, jalkateriin ja olkapäihin ei rakastavaisten makuhuoneista puhalleta valoja vaan taivas antaa mirhamiaan kiimahuuto läpi avaruuden, avaruuden sytyttää valoja makuhuoneisiin ei rakastavaisten makuhuoneista puhalleta valoja ylhäällä parvella rakastellaan kaupungin valoja ylhäällä parvella rakastellaan kaupungin taloja taivas antaa mirhamiaan kiimahuudon läpi avaruuden, avaruuden -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 10.11.2012 22:07:16 | |
Sanat: Veli Centauri, täältä katsoen maailma on suuri (10.11.2012) Miks mulle loistat auringon veli Centauri miks mulle loistat auringon veli Centauri kerros kerrokselta mut kuorit etsit ydintä, joka on vielä nuori kurkistelet mun sisimpääni ja yrität kääntää pääni sua kohden kun hohdat - kuljen yli ajan vajaana viet mua eteenpäin kun hohdat - kuljen yli rajan vajaana viet mua eteenpäin miks mulle hohdat auringon veli Centauri miks mulle hohdat auringon veli Centauri täältä katsoen maailma on suuri sieltä nähden pienen tähden - lento avaruuteen veli Centauri, puet mut ajatukseen uuteen veli Centauri, puet mut ajatukseen uuteen kurkistelet mun sisimpääni ja yrität kääntää pääni sua kohden kun hohdat - kuljen yli ajan vajaana viet mua eteenpäin kun hohdat - kuljen yli rajan vajaana viet mua eteenpäin veli Centauri, täältä katsoen maailma on suuri sieltä nähden pienen tähden - lento avaruuteen veli Centauri, täältä katsoen maailma on suuri sieltä nähden pienen tähden - lento avaruuteen -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 17.11.2012 23:09:52 | |
Sanat: Mä lennän sun kanssa Galaksiin (17.11.2012) me ollaan yhtä kuuta galaksissa tai ollaan tähtiä, vaik maassa oltiin palasina mut kulta, mä en oo ainut tähti täällä. Mistä rakkaus tähtiin, kulta, mistä se tuli ja mihin asti lähtee auringonpilkut vilkkuu mun poskipäissä mä en oo jäissä, vaan lennän sun kanssa galaksiin kulta, avaruudessa ei kuulu ääntä vaan äänet peittää aava hiljaisuus yksi kiljaisu maan päällä riittää ja me ollaan yhtä kuuta galaksissa tai ollaan tähtiä, vaikka maassa oltiin palasina kulta avaruudessa ei oo ääntä vaan aava hiljaisuus me tuikitaan täällä enemmän kuin maan päällä me tuikitaan täällä enemmän kuin maan päällä yksi kiljaisu maan päällä riittää ja me ollaan yhtä kuuta galaksissa tai ollaan tähtiä, vaikka maassa oltiin palasina kulta avaruudessa ei oo ääntä vaan aava hiljaisuus me tuikitaan täällä enemmän kuin maan päällä me tuikitaan täällä enemmän kuin maan päällä . -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 22.11.2012 22:52:20 | |
sanat: Maan kuoreen kirjoitan sun nimen (22.11.2012) Sä saat mut vaikka mihin asentoon mä nousen vaikka lentoon tää maa vain vähän rajoittaa mut pilven taa jos kurkistaa en tiedä mitään hennompaa kun jätät jäljen avaruuteen avaat mulle tuulentien uuteen kuuteen vuoteen en sua surrutkaan tein sulle aviovuoteen mut valo ei taivukaan, on maahan liian paljon matkaa taivaankappaleet ei pysty lepäämään ja mä en yksin nukkumaan, en pysty yksin nukkumaan avaat mulle tuulentien uuteen kuuteen vuoteen en sua surrutkaan nyt laulan avaruuteen kuka saattaa laulun loppuun kuka uuden aloittaa tää maa vain vähän rajoittaa mä laulan avaruuteen: maan kuoreen kirjoitan sun nimen sen ulos avaruuteen laulan ja kaiken raukkauden jälleen itseeni imen maan kuoreen kirjoitan sun nimen avaat mulle tuulentien uuteen kuuteen vuoteen en sua surrutkaan tein sulle aviovuoteen maan kuoren kirjoitan sun nimen sen ulos avaruuteen laulan ja kaiken rakkauden jälleen itseeni imen maan kuoreen kirjoitan sun nimen -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 25.11.2012 10:17:41 | |
Sanat: On kaikki okay (24.11.2012) Hän pyytää mua koskemaan ehkä kosken ehkä en ehkä kosken ehkä en jos nyt menen en saa tietää, mikä koskee, mikä satuttaa, ja pilvet kääntyy ylösalaisin hän rukoilee mua, et palaisin jos nyt menen en saa tietää, mikä koskee, mikä satuttaa, miltä tuntuu vuoren pinta miltä ikääntyneen rinta miltä kutistuneet olkapäät ja vuodenajan vaihtuneet säät miltä tuntuu astella maan pintaa jos mietin hintaa kaikelle sille: tai vuosien levottomille ajatuksille on kaikki okay, okay all right, ja good night Mr. moonlight on kaikki okay, okay all right, ja good night Mr. Moonlight jos mietin hintaa kaikelle tälle: tai sulle parhaalle ystävälle on kaikki okay, okay all right, ja good night Mr. moonlight on kaikki okay, okay all right, ja good night Mr. Moonlight -merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
![]() 26.02.2013 18:44:05 | |
Sanat: Voin pujotella kuukiviä sun ranteeseen (26.2.2013) Kuun eri vaiheet riippuu sinusta ootko kiinni minussa vai lennätkö vapaana taivaankappaleena saattelen sut kuukävelylle vai käperrytkö minuun täydenkuun aikaan tuut kainalooni ja pujahdat mun paitaan voin kävellä sun kanssa vuoroveteen pujotella kuukiviä sun ranteeseen. Tähtien suunta itään, luulet paljon, mut et tiedä tähdistä ja suunnasta mitään kuun eri vaiheet riippuu sinusta ootko kiinni minussa vai lennätkö vapaana taivaankappaleena sä tahdot uida kraatereissa keimailla ja olla kiinni taivaankappaleissa sä tahdot uida kraatereissa keimailla ja olla kiinni taivaankappaleissa voin kävellä sun kanssa vuoroveteen pujotella kuukiviä sun ranteeseen voin polvistua sun eteen; ja saattelen sut kuukävelylle, vai käperrytkö minuun täydenkuun aikaan tuut kainalooni ja pujahdat mun paitaan kuu varjostaa meidän aikaa punoo kraatereihin mustaa raitaa sä tahdot uida kraatereissa keimailla ja olla kiinni taivaankappaleissa sä tahdot uida kraatereissa keimailla ja olla kiinni taivaankappaleissa merja ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)